معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۴۸ درصدی صادرات مواد معدنی در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به سایر کشورها خبر داد.

افزایش ۴۸ درصدی صادرات موادمعدنی/ غیرفعال بودن ۲۰۰۰ معدن

به گزارش قدس آنلاين به نقل از ایسنا، جعفر سرقینی میزان صادرات مواد معدنی در سه ماه نخست سال جاری را دو میلیارد دلار عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۷۵۰۰ معدن در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد ۲۰۰۰ معدن غیرفعال هستند یا در حال آماده سازی‌اند.

به گفته سرقینی ۵۵۰۰ معدن نیز فعال و در حال کار هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که علت اصلی رکود معادن چه چیزی است، اظهار کرد: رکود قیمت مواد معدنی در دنیا یکی از علل اصلی بروز این مشکل بوده است.

سرقینی درباره روند افزایشی صادرات مواد و محصولات معدنی گفت: این افزایش در حالی اتفاق افتاد که قیمت جهانی محصولات معدنی در سراشیبی قرار دارد و تولید در بخش معدن هم افزایش چندانی نیافته است که این نشان‌دهنده این است که تکمیل چرخه‌های ارزش محصولات معدنی باعث شده ارزش افزوده صادرات این محصولات باعث افزایش آمار صادرات شود.

وی درباره مالیات نیز اظهار کرد: هم اکنون مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از معدنکاران را آزار می دهد و در حال پیگیری برای حل این مشکل هستیم اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.