در ادامه تنش‌ها در منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل هند، نظامیان این کشور در پی اعتراض‌های مجدد مردم این منطقه با کشتن یک جوان دیگر کشمیری تلفات این اعتراض‌ها را به ۹۰ تن افزایش دادند.

 مرگ یک جوان کشمیری / نودمین کشته‌ در کشمیر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، تعداد زیادی از شهروندان شهرهای مختلف کشمیر با حمل پرچمهای پاکستان، شعارهای ضد هندی سردادند.

شهروندان شهرهای «سرینگر»، «بادگام»، «گندربال»، «باندیپور»، «کوپوارا»، «اسلام‌آباد»، «بیجبهارا»، «بارامولا»، «سوپور»، «پالهالان»، «پتهان»، «پالواما»، «شوپیان»، «کولگام» و دیگر مناطق تظاهراتی علیه کشتار نظامیان هندی در کشمیر راه‌اندازی کردند.

این تظاهرات کنندگان با حمل پرچم‌های پاکستان شعارهایی به طرفداری از آزادی و پاکستان و همچنین شعارهای ضد هندی سر دادند.

این تظاهرات به خشونت کشیده شد و نیروهای هندی برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان گلوله و گاز اشک‌آور شلیک کردند که موجب زخمی شدن بیش از 200 تن شد.

برخی از رسانه‌ها حال بیشتر این افراد را وخیم توصیف کرده‌اند.

«شکیل احمد غنایی» یک جوان کشمیری که در منطقه «هال» شهرستان پولواما زخمی شده بود، بر اثر جراحات وارده جان باخته است.

با کشته شدن این جوان کشمیری تعداد افراد کشته شده به 90 تن افزایش یافت.

تنش‌ها در کشمیر پس از آن بالا گرفت که روز جمعه (18 تیر) برهان وانی، رهبر 22 سالۀ گروه جدایی طلبِ حزب المجاهدین، به ضرب گلولۀ نیروهای نظامیِ هند کشته شد و مرگ وی موجی از تظاهرات به راه انداخت.

کشمیر کانون درگیریهای 69 ساله میان هند و پاکستان است. دو کشور ادعای مالکیت کامل بر این منطقه دارند اما هر کدام کنترل بخش‌هایی از آن را در اختیار دارند.

این دو کشور سال 2003 برای آتش بس در مرز موسوم به خط کنترل در کشمیر توافق و یک سال بعد مذاکرات صلح را آغاز کردند.

در ناآرامی‌های دو دهه اخیر در کشمیر تاکنون هزاران نفر جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.