معاون سیاسی وزیر کشور گفت: اگر لایحه جدید انتخابات پس از تأیید دولت و تصویب در مجلس و توجه به مسئله سرعت و دقت به اتمام برسد، به انتخابات اردیبهشت ۹۶ خواهد رسید.

 قانون جدید احتمالا به انتخابات ۹۶ خواهد رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور امروز در مراسم افتتاح سامانه ثبت تشکل‌های صنفی، سیاسی و اقلیت‌های دینی در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش رو بودن انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: همه ما باید تلاش کنیم نشاط سیاسی در کشور حاکم باشد تا یک انتخابات سالم و پرشکوه برگزار شود.

وی افزود: از دی‌ماه سال جاری فرآیند انتخابات به صورت رسمی در کشور آغاز می‌شود و تلاش داریم طبق زمان‌بندی انتخابات، کارها را به موقع انجام دهیم.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره لایحه جامع انتخابات و اینکه آیا این لایحه به انتخابات اردیبهشت 96 خواد رسید یا خیر؟ گفت: این لایحه توسط کارشناسان مربوطه و کارگروه مخصوص بررسی و نهایتا پس از جمع‌بندی تقدیم دولت شده و پس از‌ آن نیز به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

مقیمی تصریح کرد: اگر این لایحه به صورت جدی و با سرعت لازم در مجلس مراحل تصویب خود را بگذراند احتمالاً به این دوره از انتخابات خواهد رسید.

وی درباره تصویب طرح استفساریه در مجلس و نظر وزارت کشور درباره آن نیز اظهار داشت: وزارت کشور موافق این لایحه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.