رئیس مرکز شماره ‌گذاری پلیس راهور ناجا از ممنوعیت شماره ‌گذاری ٩ تیپ خودرو تولید داخل خبر داد.

ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهایی که سطح آلایندگی آنها دارای استاندارد یورو۴ نیست

به گزارش قدس آنلاين به نقل از میزان، سرهنگ سعید روحی گفت: شماره گذاری ٩ مدل خودروی سبک به دلیل نداشتن استانداردهای زیست محیطی لازم، ممنوع شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری مقرر شده تولید کنندگان خودروهای دوگانه سوز و پایه گازسوز، تولیدات خود را با استاندارد آلایندگی یورو ۴ تولید کنند و بر اساس این مصوبه، شماره گذاری تولیدات خودروهای داخلی که سطح آلایندگی آنها دارای استاندارد یورو ۴ نیست، ممنوع اعلام شده است.

روحی در پاسخ به این پرسش که خودروهای وارداتی باید چه استانداردی را برای شماره گذاری داشته باشند؟، گفت: خودروهای وارداتی باید دارای استاندارد یورو ۵ باشند و در غیر این صورت شماره گذاری نمی شوند.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه هیچ خودرو وارداتی غیر استانداردی وارد کشور نمی شود خاطرنشان کرد: سطح استاندارد هر خودرو قبل از وارد شدن به کشور مورد بررسی قرار گرفته و اگر این خودرو از استاندارد یورو ۵ برخوردار نباشد، وارد کشور نمی شود.

وی ادامه داد: خودروهای چینی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این خودروها نیز حتما باید دارای استانداردهای لازم باشند.

روحی با اشاره به تایید استاندارد خودروها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: سطح استاندارد خودروها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست مورد بررسی قرار گرفته و اگر خودرویی استاندارد نباشد، سازمان حفاظت محیط زیست این موضوع را به مرکز شماره گذاری پلیس اطلاع می‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.