یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: در اثنای این آتش بس روسیه هیچ تعهدی نداد که در عرصه نظامی آتش‌بس پذیرفته شود.

روسیه با هوشمندی پیشنهاد آتش‌بس را پذیرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دانشجو ، جعفر قنادباشی کارشناس مسائل غرب آسیا  در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به دیدار شب گذشته وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه و مذاکرات صورت گرفته پیرامون اعلام آتش بس در سوریه گفت: آنچه در مذاکرات کری و لاوروف اتفاق افتاد بیشتر جنبه انسان دوستانه داشت.

وی افزود: مذاکرات انجام شده بیشتر تحت این عنوان است که راه‌حلی برای کمک به مردمی که در محاصره هستند فراهم شود البته این عنوان را غرب با شیطنت انتخاب کرد که تحت این پوشش به آتش بس دست یابد و به این طریق فرصتی برای تجهیز گروه های تروریستی فراهم شود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه در روزهای اخیر رسانه های غرب بحث مشکلات مردم حلب را برجسته کردند ادامه داد: قصد آنها از این بزرگ نمایی این بود که شرایطی را برای دستیابی به آتش بس فراهم آورند که البته روسیه هم سعی کرد با هوشمندی با آن موافقت کند. این در حالی است که در اثنای این آتش بس روسیه هیچ تعهدی نداد که در عرصه نظامی اعلام آتش بس ارائه شود.

وی با بیان اینکه غرب به درخواست عربستان و گروه‌های تکفیری و نگرانی این گرو‌ه‌ها به واسطه قدرت گرفتن بشار اسد به دنبال این آتش‌بس هستند گفت: خوشبختانه روسیه به خوبی به این مسئله آگاه است و در طرح مسئله کمک‌های انسان دوستانه نیز از ابتدا بنا بر این بود که گذرگاه هایی را برای کمک رسانی باز بگذارند،بحث کمک رسانی مسئله‌ای بود که از ابتدا روسیه و سوریه و متحدانشان مد نظر قرار داده بودند.

کارشناس مسائل غرب آسیادر پایان یادآور شد: تجربه نشان داده که قبول آتش بس در حقیقت فرصت دادن به گروه های معاند برای استخدام نیروهای تازه نفس و تجهیز تسلیحات آن‌ها است،از این رو روسیه وسوریه نباید زیر بار این آتش بس خطرناک بروند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.