علامه بهلول‌گنابادی برای روحانیت یک الگو و یک اتمام‌حجت است

برگزاری مراسم بزرگداشت علامه بهلول‌گنابادی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،حجت‌الاسلام ماندگاری در مراسم بزرگداشت بهلول‌گنابادی گفت: بهلول برای روحانیت یک الگو و یک اتمام‌حجت است چراکه وی به تمامی حرف‌های خودش عمل می‌کرد و بر همین اساس بهلول مردصالح و بنده صالح‌خدا بود.

وی افزود: بهلول برای روحانیت یک الگو و یک اتمام‌حجت است چراکه وی به تمامی حرف‌های خودش عمل می‌کرد و بر همین اساس بهلول مرد‌صالح و بنده‌صالح خدا بود.

وی یکی از ویژگی‌های بارز بهلول را ایمان‌داشتن به خدا دانست و افزود: اگر انسان به خدا ایمان داشته‌باشد و خدا را ناظر بر اعمال و کردار خود بداند هیچ لغزشی از انسان سر نمی‌زند و بهلول حقیقتا به خدا ایمان داشت.

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: کسانی که دست‌درازی به بیت‌المال و یا بی‌حیایی می‌کنند و یا در امر ازدواج، ازدیاد جمعیت و صدقه‌دادن و خیرات همت ندارند در واقع علم به وجود خدا دارند ولی ایمان به وی ندارند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هرکسی که ایمان به خداوند داشته‌باشد لازم نیست پیغمبرزاده و امام‌زاده باشد، افزود: بهلول بعد از ۱۴۰۰ سال از زندگانی انبیا و ائمه به واسطه ایمان به خدا و براساس آیه ۶۹ سوره نساء در رتبه و جایگاه آنان قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام ماندگاری انفاق اموال را از دیگر ویژگی‌های بارز زندگانی بهلول‌گنابادی دانست و افزود: علامه بهلول اکثر وقت خود را در منبر می‌گذراند و اگر مردم عنایتی به وی می‌داشتند به اندازه نیاز روزمره خود از پول‌های دریافتی برمی داشت و مابقی آن را در راه خدا انفاق می‌کرد.

وی از جان‌گذشتن را یکی از ویژگی دیگر بهلول برشمرد و افزود:‌ برخی از روحانیون به دلیل فشارهای رضاخانی آخوند درباری شدند اما علامه بهلول نه تنها با سیاست‌های رضاخانی بویژه کشف‌حجاب مبارزه کرد بلکه با سیاست‌های محمدرضا پهلوی نیز مبارزه کرد.

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی، بهلول یکی از ولایت مدارترین روحانیون بود و از امام راحل و مقام معظم رهبری تا آخر عمر خود تبعیت می‌کرد.

استاد حوزه و دانشگاه یکی دیگر از ویژگی‌های بارز بهلول گنابادی را باور داشتن شیطان به منظور گمراهی انسا‌ن‌ها برشمرد و تصریح‌کرد: بهلول برای مصون‌ماندن از فریب‌های شیطان، به اهل‌بیت بویژه امام‌رضا(ع) متوسل می‌شد و در واقع بهلول معرفت به حق اهل‌بیت بویژه امام‌رضا(ع) داشت.

حجت‌الاسلام ماندگاری افزود: در شرایط کنونی جامعه نیز ما نیازمند الگو هستیم و اگر این الگو ائمه اطهار باشند معرفت به حق اهل بیت داریم.

وی زندگی امروزی را به دور از الگو و منش امام رضا (ع) دانست و افزود: متاسفانه امروز الگوی زندگانی امام رضا(ع) در جامعه اسلامی کم رنگ است و الگوی برخی از کشورهای غربی در جامعه در حال ترویج می‌باشد.

حجت‌الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، جهاد کبیر در زندگی است و اگر از الگوهای دشمن تبعیت نکردیم ما مجاهد فی سبیل‌الله هستیم در همین راستا بهلول در تمام عمرش از الگوهای دشمن تبعیت نکرد لذا بهلول مجاهد فی سبیل الله است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.