۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
کد خبر: 417051

خسرو معتضد

جنگ روانی ایرانی نمایان در فضای مجازی

تصاویری زننده را در اینترنت دیدم؛ زنی ناخوشنام، چاق، بی‌هنر، از هنرپیشگان فیلمفارسی قدیم که در همان زمان نیز از او به عنوان زنی فاسد و جلف یاد می‌شد، در حال خواندن آوازی مبتذل با حرکات زشت در یکی از مجالس خوشگذرانی شبانه تهران بود. با کنجکاوی به صحنه‌های کلیپ نگاه کردم. پرچم اسراییل در کنجی از تالار دیده می‌شد. بیشتر مردان و زنانی که وقیحانه می‌رقصیدند، چهره غیرایرانی داشتند.  سر بعضی از مردان شب‌کلاهی که اسراییلی‌ها بر سر می‌گذارند، دیده می‌شد. آن زن به فارسی سخن می‌گفت و عور و اطوار می‌ریخت. بسیار چاق، پیر، زشت و بدگل شده است. سنش از 70 گذشته، ولی سعی می‌کند همان شخصیت فیلم‌های فارسی آن زمان باشد. تمام دختران و زنانی که در کلیپ دیده می‌شوند، از یهودیان یا یهودی زادگان ایرانی مهاجر به اسراییل هستند، اما گروه اجتماعی کذایی سعی دارد وانمود کند که این مجلس در تهران برگزار شده است. این کلیپ به تنهایی چیزی را عوض نمی‌کند، اما خبر اینکه در مشهد کارگاه تهیه سوسیس بوده که 2000 سگ را ذبح کرده و گوشت نجس آن را به عنوان سوسیس به مردم خورانده است، نمونه‌ای کامل از جنگ روانی است که هدف از آن تشویش افکار عمومی و ترساندن اذهان و نگران کردن مردم است. بسیاری از تصاویر، کلیپ‌ها، خبرها و نفاق افکنی‌ها براساس جنگ روانی در فضای اجتماعی منعکس می‌شود.
محال است کارگاهی پیدا شود که صاحب و مسؤول آن هر اندازه عاری از شرافت و وجدان باشد، سگ‌ها را بکشد و از گوشت آن‌ها سوسیس درست کند. در جنگ روانی هدف نگران کردن، ترساندن، دستپاچه کردن و ناامید کردن مردم است. در بهار امسال دیدیم که یک گشت تعزیرات در محوطه میدان دربند تجریش و در بازرسی از رستوران‌های گران‌فروش آنچه میزان مواد فاسد، گوشت‌های کهنه و مانده، سیخ کباب‌های کوبیده در فریزر گذاشته زمان گذشته و انواع میوه‌ها و آب میوه‌های کثیف و غیربهداشتی بود، کشف و معدوم کرد. در تلویزیون تماشا می‌کردم به محض رسیدن مأموران نظارت بر موادغذایی، صاحبان مغازه‌ها و دکاکین مغازه‌ها را می‌بستند تا امکان بازرسی آنچه که به مردم قالب می‌کنند و اغلب کهنه و فاسد است، وجود نداشته باشد. در سال‌های دور و قبل از 1350 اداره کل بهداری شهرداری این وظایف را عهده‌دار بود و در هر برزن که سپس ناحیه و آن گاه شهرداری منطقه شد، تیمی حضور دایم داشت که تمامی اماکن ارایه کننده موادغذایی، لبنی، آرایشی و حتی داروخانه‌ها را مورد بازدید قرار می‌داد و مواد فاسد و داروها و کرم‌های تقلبی و غیربهداشتی را جمع‌آوری و معدوم و صاحب کارگاه یا مغازه را جریمه و حتی به دادگاه معرفی می‌کرد.
مدت‌هاست جز در مواردی، این بازدیدها کمتر شده است. یک اداره نظارت است و صدها هزار دکان و مغازه و کارگاه و حتی کارگاه‌های زیر پله‌ای و زیرزمینی. شایعاتی چون کشف گوشت الاغ و سگ و استفاده از آن برای تهیه چلوکباب یا موادغذایی باید بشدت پیگیری و توضیحات لازم داده شود. فرد خاطی باید با چاپ عکس به جامعه معرفی شود. نام و نشانی کامل او چاپ شده و از تلویزیون اعلام شود و دکان و مغازه و رستوران پلمب و روی آن علت تعطیل نوشته شود. چندی پیش در فضای مجازی سر در یکی از رستوران‌های (چلوکبابی‌های) گران‌فروش تهران با پارچه علت تعطیلی که استفاده از مواد نگهدارنده خطرناک در اغذیه بود، انعکاس یافته بود و من خیلی خوشحال شدم این چلوکبابی گران‌فروش که قیمت غذاهایش بسیار بالاست، شناسایی و به علت ارتکاب خطای عمدی در تهیه موادغذایی برای مدتی تعطیل و پلمب شده است. دولت، شهرداری و وزارت بهداشت مسؤول صیانت از جان مردم هستند. من نمی‌دانم آیا شورای صنفی یا اتاق اصناف فعالیتی دارد یا نه. اتاق اصناف سامانه خوبی بود و سرانجام پاسخگوی مردم بود. باید یک مرجع حقوقی برای حمایت از مردم وجود داشته باشد. گرچه آقای وزیر راه و شهرسازی حتی سازمان حمایت از مصرف کننده را زاید می‌داند و معتقد است، باید اختیار ریش و قیچی را به خود تولیدکنندگان داد که هر طوری مایلند مردم را بچرخانند و بگردانند.
تقلب در تولید موادغذایی از دوران ناصرالدین شاه در ایران متداول بوده و کنت دومونت فور، اولین رئیس نظمیه ایران در عصر ناصرالدین شاه، پس از سفر دوم او به فرنگ (1295 هـ.ق 1878م/ 1257 هـ.ش) در نظام‌نامه‌ای که برای تشکیلات نظمیه تهران نوشت و از مشاوران ایرانی مانند ابوتراب خان نظم الدوله نوری و عباسعلی خان انتظام الملک مواردی ذکر کرده است. ولی در هر حال مردم باید متوجه جنگ رسانه‌ای بیگانگان مانند اسراییل باشند که در این امور تبحر موذیانه‌ای دارند. در کلیپی، زنی را در حال رقص در تالاری نمایش داده و زیر کلیپ آورده بودند که در نمایشگاه تهران این واقعه روی داده است، در حالی که نمایشگاه در باکو برگزار شده بود و روی تالار پرچم‌های جمهوری آذربایجان نصب شده بود!
در کلیپی که یک باند تجزیه طلب فراری رسوا تهیه کرده بودند، شخصی دیده می‌شد که در قسمتی از بالای پلکان یک فروشگاه در تبریز در حال عملی زشت بود. کاملاً مشخص بود یک گروه با تمهیدات قبلی و با برنامه‌ریزی بی‌شرمانه‌ای این صحنه را تدارک دیده و در پایان کلیپ عبارت قبیحی نسبت به شیخ صفی الدین اردبیلی بیان می‌شد. کاملاً مشخص بود یک گروه تجزیه طلب که میل دارد آذربایجان از ایران جدا شود و با سلسله صفویه کین فراوان دارد که نگذاشته آرزوی سلاطین خونخوار عثمانی برآورده شود، برای توهین به صفویان این کلیپ زشت و کثیف را تهیه کرده و از پیش مقدمات امر کاملاً مهیا شده است. ایران سرزمینی کهن و درخشان است. در طول تاریخ فقط زمانی که ما ضعیف و خواب آلود و بی‌خبر بودیم، بیگانگان توانسته‌اند یک میلیون و دویست هزار کیلومتر از خاک ایران را از کشورمان جدا کنند. نسل بیدار امروز با وجود ضعف دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای کشور، با وجود برنامه‌ریزی‌های موذیانه و حساب شده شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه و فضای مجازی آلوده، اجازه تجدید زمان‌های تلخ گذشته را نخواهد داد.
چند شب پیش وقتی تلویزیون خودمان را روشن کردم، از سه شبکه، برنامه آشپزی و پخت و پز همزمان پخش می‌شد! خیلی تأسف خوردم و در شگفتی شدم که چطور سه شبکه برنامه آشپزی پخش می‌کنند و شبکه «من و تو» الگوی برنامه سازی رسانه‌ای ما شده است. برنامه «بفرمایید شام» می‌گذارند، سه شبکه با هم برنامه آشپزی و پخت و پز تهیه می‌کنند و اتاق خبر می‌گذارند. اینجا عیناً تقلید می‌شود. حتی در برنامه‌های شو نیز کارهای هندی‌ها را تقلید می‌کنند.
در چنین وضع و حالی است که متأسفانه بیگانگان و جاسوسان اسراییل در شبکه‌های ماهواره‌ای و بدتر از آن در فضای مجازی رسوخ و نفوذ کامل دارند و سعی کنند جوانان را تحت تأثیر قرار دهند و حتی قبح زنا را بزدایند و صدها کانال پورنو و جنسی راه‌اندازی کرده، داستان‌های کثیف و قبیح را به چشم جوانان کم سن و سال ایرانی می‌رسانند. بتازگی کانال‌های داخلی زیادی در فضای مجازی راه‌اندازی شده که مضامین ایرانی و اسلامی و اخلاقی علمی و بهداشتی دارند و خوشبختانه تعدادشان در تلگرام رو به افزایش است. سکوت کار درستی نیست و یکی از بهترین روش‌ها همین افزودن کانال‌های ایرانی است که پاسخ هجمه بیگانگان و ایادی آنان را بدهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.