معاون شرکت بورس با بیان اینکه امکان افزایش سرمایه صندوق جدید تا ۱۰۰ میلیارد تومان وجود دارد، گفت: روش‌های تامین مالی در بازار سرمایه گستردگی خوبی پیدا کرده و با توجه به فعالیت حرفه‌ای استقبال از ابزارها در بازار سرمایه زیاد شده است. یکی از این ابزارها برای جمع آوری سرمایه‌های خرد مردم صندوق‌های زمین و ساختمان است.

پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان

به گزارش قدس آنلاين به نقل از اقتصادنیوز، پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان با سرمایه 10 میلیارد تومانی و با سود 18.5 درصدی امروز در بورس تهران کلید می‌خورد.

تعداد 10 میلیون واحد از واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان مسکن نارون در نماد «نارون» از یکشنبه هفتم شهریور 95 تا یکشنبه 14 شهریور 95 به مدت یک هفته از طریق بورس اوراق بهادار تهران پذیره نویسی خواهد شد.

این نخستین بار است که واحدهای یک صندوق در بورس اوراق بهادار تهران عرضه می شود .

تمام هزینه‌های ساخت این پروژه جمع آوری و تعیین تکلیف می شود و با توجه به زمان بندی کار خود را انجام می دهد و هم اکنون دو صندوق قبلی نسیم و شمال غرب نیز جلوتر از برنامه زمان بندی شده خود فعالیت می کنند.

واحدهای صندوق های قبلی، در بازار فرابورس ایران عرضه شده بود .

به گفته معاون شرکت بورس، امکان افزایش سرمایه صندوق جدید، تا 100 میلیارد تومان وجود دارد.

روح الله حسینی مقدم افزوده است: روش‌های تامین مالی در بازار سرمایه گستردگی خوبی پیدا کرده و با توجه به فعالیت حرفه‌ای استقبال از ابزارها در بازار سرمایه زیاد شده است.

وی ادامه می دهد: یکی از این ابزارها برای جمع آوری سرمایه‌های خرد مردم صندوق‌های زمین و ساختمان است که اساسنامه آن نوشته شده و امروز در بورس اوراق بهادار تهران پذیره‌نویسی می شود. مبلغ اسمی هر واحد هم 10 هزار ریال است.

این پذیره‌نویسی به صورت عمومی انجام می‌شود و افرادی که علاقه‌مند به حوزه ساخت‌و‌ساز بوده و به آینده این صنعت خوشبین هستند می‌توانند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

شرکت‌های تامین سرمایه بانک مسکن، سرمایه‌گذاری مسکن الوند، سرمایه‌گذاری مسکن البرز و پارس مسکن سامان به عنوان موسسان این صندوق، شرکت مشاور سرمایه‌گذاری نیکی گستر به عنوان متولی، شرکت تامین سرمایه بانک مسکن به عنوان مدیر، شرکت کارگزاری بانک مسکن به عنوان کارگزار عامل پذیره‌نویسی و شرکت تامین سرمایه بانک مسکن به عنوان بازارگردان صندوق نارون فعالیت می‌کنند.

صندوق مذکور از دوم شهریور 95 در فهرست بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.

آن گونه که معاون تامین سرمایه بانک مسکن گفته است، این صندوق زمین و ساختمان برای تامین یک پروژه 144 واحدی در اراک عرضه می‌شود.

صندوق‌های زمین و ساختمان با هدف تقویت سمت عرضه و خروج مسکن از رکود ، عرضه می‌شود.

کاوه دلسوز می‌افزاید، این صندوق زمین و ساختمان سومین صندوق بعد از صندوق نسیم و صندوق شمال غرب است که برای خروج مسکن از رکود عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه این صندوق به طور کامل به صورت مشارکت در سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند، گفت: این صندوق بصورت متفاوت با صندوق‌های دیگر سرمایه‌گذاری کار می‌کند و برای اجرای یک پروژه 144 واحدی ، سه سال پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.