قدس آنلاین- بیرجند: امام جمعه شهرستان نهبندان به فعالیت دو حوزه علمیه خواهران و برادران در این شهرستان اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه خواهران با ۱۰۰ طلبه در حال حاضر مشغول به ارائه خدمات آموزش دینی به مردم است و بیش از ۱۰۰ طلبه نیز تاکنون از این مرکز فارغ‌التحصیل شدند.

۱۰۰ طلبه خواهر درحوزه علمیه شهرستان نهبندان مشغول به تحصیل هستند

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی دردیدار طلاب شهرستان نهبندان با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی  با بیان اینکه مردم نهبندان در 7 شهریورماه 1378 شاهد حضور با برکت مقام معظم رهبری به این شهرستان بودند اظهار داشت: این حضور برای مردم تبدیل به خاطره‌ای تاریخی شد که هرگز از یادها نخواهد رفت.

وی با اشاره به برکات این سفر برای شهرستان نهبندان گفت: هم اکنون در 10 مسجد نهبندان نماز جماعت با حضور روحانیون اقامه می‌شود که علاوه بر برگزاری نماز جماعت مسائل فرهنگی نیز پیگیری و دنبال می‌شود.

امام جمعه شهرستان نهبندان به فعالیت دو حوزه علمیه خواهران و برادران در این شهرستان اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه خواهران با 100 طلبه در حال حاضر مشغول به ارائه خدمات آموزش دینی به مردم است و بیش از 100 طلبه نیز تاکنون از این مرکز فارغ‌التحصیل شدند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه برادران هم با تعداد زیادی طلبه در این شهرستان فعال است افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد برگزاری غدیر، ستاد احیای زکات و ستاد فرهنگ عمومی از دیگر نهادهای فرهنگی فعال در نهبندان هستند.

خزاعی با اشاره به اینکه تأمین اساتید حوزه‌های علمیه یکی از خواسته‌ها و نیازهای مردم نهبندان است تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 30 روستای نهبندان خانه عالم دارد اما روحانی در روستا مستقر نیست و طلبه‌هایی که از نهبندان برای ادامه تحصیل به قم و مشهد می‌روند بیشتر آنها دیگر به شهرستان باز نمی‌گردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.