دانش آموز دختری که با هدایت تحصیلی اجباری از تحصیل در رشته مورد علاقه اش منع شد اقدام به خودکشی کرد.

اقدام به خودکشی یک دانش آموز به خاطر "هدایت تحصیلی اجباری"

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سولدوز خبر،یکی از دانش آموزان دختر نقده ای پس از آنکه با نظر مشاوران تحصیلی مجبور به تحصیل در رشته ای غیر از رشته مورد علاقه اش شد با کمک والدینش تلاش بسیاری کرد تا مسئولان را قانع کند تا در رشته مورد علاقه خودش که آینده اش را در آن می بیند تحصیل کند و برای این موضوع حتی از فرماندار هم استمداد کردند اما اصرار و پافشاری آموزش و پرورش یک واقعه تلخ را رقم زد.

از زمان اجرا شدن سیاست "هدایت تحصیلی" در آموزش و پرورش نگرانی مردم از تحصیل فرزندانشان در رشته هایی که فرزندانشان هیچ علاقه ای به آنها ندارند قوت گرفته است البته این نگرانی در خود دانش آموزان به مراتب بیشتر و عمیق تر است.

هر چند پس از مشکلات فراوانی که این طرح به وجود آورد رئیس جمهور هم "اجبار" در این طرح را نفی کرد اما به نظر می رسد این سیاست جزو لاینفک آموزش و پرورش در هدایت تحصیلی باشد.

پدر این دانش آموز به خبرنگار سولدوز خبر می گوید: پس از آنکه از به نتیجه رسیدن پیگیری هایم برای تحصیل فرزند در رشته مورد علاقه اش ناامید شدیم در کمال ناباوری وقتی به خانه رسیدم دخترم را دیدم که خودش را حلق آویز کرده است!

به گفته این پدر هر چند این اقدام به خودکشی ختم به خیر شد اما آثار روانی مخرب آن سایه سنگینی بر منزل انداخته و شاید تا سال ها هم از بین نرود.

حالا او در حالی که دخترش جلو چشمانش پرپر می شود مستأصل و درمانده مانده است.

آنطور که پدر این دانش آموز به خبرنگار ما گفته است حداقل 45 نفر در نقده اصرار به ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه خودشان را داند اما پشت سد "هدایت اجباری" گرفتار شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.