پیرو درج تحریف‌گونه اظهارات صادق محصولی در نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در برخی روزنامه‌های وابسته به جریان دوم‌خرداد، دانشجویان حاضر در این مراسم فیلم این اظهارات را منتشر کردند.

محصولی درباره حقوق خود و فیش‌های نجومی چه گفت؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه دولتی با انتخاب تیتر "یک ریال هم حقوق نگرفتم"، سخنان محصولی در این نشست را به این نحو پوشش داده است: "وزیر اسبق کشور گفت: من اگر ثروتی هم دارم به‌واسطه‌ این سال‌هاست و هیچگاه نه من و نه همکارانم با وجود آنکه در دولت قبل دستمان کاملاً باز بود، نه تنها حقوق‌های نجومی نگرفتیم، بلکه یک ریال هم به‌عنوان حقوق دریافت نکردیم".

یکی دیگر از روزنامه‌ها نیز به نقل از محصولی نوشته است: "من بعد از پست نظامی خود و در دوره‌ آقایان خاتمی و رفسنجانی در بخش خصوصی کار می‌کردم ... من اگر ثروتی هم دارم به واسطه‌ این سال‌هاست و هیچ‌گاه نه من و نه همکارانم با وجود آنکه در دولت قبل دستمان کاملاً باز بود، نه‌تنها حقوق‌های نجومی نگرفتیم، بلکه یک ریال هم به عنوان حقوق دریافت نکردیم. آقایانی که الان درباره ثروت ما صحبت می‌کنند، روزی نبود که پست دولتی نداشته و حقوق دولتی نگرفته باشند، این در حالی است که این حقوق‌ها را حق خود می‌دانند".

یکی از خبرگزاری‌های اصلاح‌طلب هم به نقل از محصولی اینگونه نوشته است "کسانی که ثروت خود را از راه مشروع کسب می‌کنند، حق دارند آن را به سلیقه خود خرج کنند".

با این حال مروری بر فیلم اظهارات محصولی در این نشست نشان می‌دهد وی چنین سخنانی را مطرح نکرده است.

وی در این نشست می‌گوید: اولاً در اسلام کسب درآمد مشروع نه تنها مذموم نیست بلکه ممدوح هم هست. از طرفی اینکه شما هم اگر  ثروتی مشروع، بدست آورید نمی‌توانید آنطور که دلتان بخواهد خرج کنید.... نه این چیزها را اسلام اجازه نمی‌دهد.

وی در بخش دیگری درباره حقوق های نجومی و ماجرای دریافت‌های خود می‌گوید: الان تمامی اسناد بانکی، کارخانه ای، حساب ها و... دست آقایون است، همانگونه که ما حاضریم بگوییم آقایون چه حساب ها، چه کارخانه ها و.... دارند، آنها هم بیایند و اطلاعات ما را هم داخل سایت ها گذارند. بیایند بگویند آقای محصولی این کارخانه را دارد.

محصولی همچنین خطاب به دانشجویان حاضر تاکید می‌کند: "دوستان شما، انقلابی ها و حزب اللهی ها، آنهایی که دستشان به جیبشان می رسید در آن دولت گذشته حقوق نگرفتند، نه تنها حقوق نجومی نگرفتند بلکه یک ریال حقوق نگرفتند."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.