منابع یمنی در عدن روز یکشنبه فاش کردند که عربستان سعودی برای حفظ مرزهای خود در استان نجران از حملات موشکی و توپخانه ای نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، به نظامیان وابسته به عبد ربه منصور رئیس جمهور مستعفی این کشور در عدن متوسل شده است.

عربستان برای حفظ مرزهای خود به نظامیان دست به دامن منصور شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه خبری المسیره، برخی منابع مطلع یمنی تاکید کردند: 270 نظامی در عدن در جنوب یمن صبح امروز این شهر را به سمت بندر «عصب» واقع در جنوب اریتره ترک کردند تا از آنجا به نجران منتقل شوند.
این منابع که نامشان فاش نشده است، گفتند: هدف عربستان از این اقدام استقرار 5 هزار نیروی جنگجو در کنار نیروهای گارد مرزی این کشور در شهر نجران واقع در جنوب کشور است.
پایگاه خبری «عدن الغد» نیز تصاویری از نظامیان یمنی در بندر عدن قبل از ورود به بندر عصب در اریتره منتشر کرد. همچنین فیلم های ویدئویی که در شبکه های مجازی منتشر شده است نشان می دهد، شمار نظامیان سعودی که همزمان با پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در مناطق نجران، جیزان و عسیر از میدان فرار می کنند، افزایش یافته است.
این منابع مطلع یمنی همچنین گفتند: روند انتقال نیروهای یمنی به جنوب عربستان برای مقابله با حملات نیروهای ارتش یمن و حفاظت از مرزهای عربستان ادامه خواهد داشت و قرار است نظامیان دیگری نیز در چند نوبت وارد عربستان شوند.
عربستان در حالی به حملات خود علیه یمن ادامه می دهد که طی 17 ماهی که از آغاز این جنگ نابرابر علیه یمن می گذرد، متحمل خسارت های سنگین انسانی و تسلیحاتی شده است.
ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز در پاسخ به حملات سنگین سعودی ها به مناطق مختلف این کشور، مواضع نیروهای عربستانی را هدف قرار می دهند. در همین راستا یگان موشکی یمن جمعه گذشته با حمله به شرکت نفت آرامکو عربستان در جیزان و نجران، خسارت های بسیار زیادی به این شرکت نفتی وارد ساخت که بنا بر اعلام رسانه های یمنی، روند تولید نفت آن متوقف شد.
همچنین حمله موشکی ارتش وکمیته های مردمی یمن به نیروگاه برق نجران نیز خسارتی سنگینی به عربستان وارد کرد. 
حمله موشکی ارتش وکمیته های مردمی یمن به مرکز السوده در الخوبه عربستان، محل تجمع خودروهای نظامی عربستان در رقابه الزور تجمع نظامیان عربستانی و تجهیزات آنها در منطقه رجلا همگی سران ریاض را به شدت به وحشت انداخته و باعث شده که در پی مقابله با حملات نیروهای ارتش یمن بر آیند.
عربستان از آغاز این جنگ در ششم فروردین ماه 1394 علیه یمن علاوه بر آن که نتوانسته از قدرت نیروهای انصار الله یمن و علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین این کشور بکاهد، تلفات بسیار زیاد نظامی، اقتصادی و سیاسی را متحمل شده است. 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.