محسن رفیقدوست گفت: وقتی جلسه خبرگان برای تعیین قائم مقامی رهبری تشکیل شده بود، من با خاطراتی که از زندان داشتم، می‌دانستم فردی که برای جانشینی مطرح است فرد مناسبی نیست.

انتشار فایل صوتی منتظری نشان دهنده عجز است/ اگر امام(ره) قضیه منافقین را حل نمی‌کرد آینده انقلاب با مشکل روبرو بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،‌ محسن رفیقدوست وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس، در مراسم شهدای شهریور که عصر امروز یکشنبه ۷ شهریور ماه در مجتمع فرهنگی رفاه برگزار شد، با اشاره به عشق و علاقه شهدا ازجمله شهیدان رجایی، باهنر، اندرزگو، لاجوردی و عراقی به حضرت امام(ره) اظهار داشت: امام یک شخصیت از خود گسسته و به خدا پیوسته بود.

رفیقدوست با بیان اینکه آقای عسگراولادی می‌گفت امام(ره) سه مرحله برای آینده مبارزه ترسیم کرده است، ادامه داد: اسلامی شدن ایران، اسلامی شدن کشورهای اسلامی و جهانی شدن اسلام، این سه مرحله بود و امام(ره) وقتی زمان را برای حرکت خود مناسب دید، شروع به دعوت کرد و انقلاب اسلامی در کمال ناباوری همه دنیا به پیروزی رسید و این پیروزی آن‌قدر برای آمریکا ناباورانه بود که می‌خواستند با کودتای نظامی قضیه را حل کنند.

رفیقدوست تصریح کرد: در مخالفت با انقلاب اسلامی همه دنیا با هم جمع شدند و این تنها حرکتی بود که غرب و شرق برای قیام علیه آن متحد شدند و ایستادند؛ بنده با سفیر آقای گورباچف ملاقاتی داشتم و به او گفتم که دشمنی آمریکا با ما طبیعی است؛ چراکه بزرگ‌ترین پایگاه آنها را از بین برده‌ایم، اما شما چرا با ما دشمنی دارید؟

وی یادآور شد: آن فرد با خونسردی به من گفت که دشمنی ما با انقلاب اسلامی ایران شدیدتر است؛ چراکه ما سال‌ها شعار «دین افیون توده‌ها است» را سر می‌دادیم و ملت‌ها را با خود همراه کرده بودیم، اما انقلاب اسلامی ایران، شعارهای ما را فرو ریخت و دیدیم که شوروی سقوط کرد.

رفیقدوست با اشاره به نهادسازی و نظام‌سازی حضرت امام(ره) پس از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امام(ره) در عین حال که به بقای ارتش معتقد بودند، سپاه را هم ایجاد کردند و در کنار آن نهادهایی همچون بنیاد شهید را شکل دادند، اما حضرت امام(ره) در مدت عمر شریف‌شان دو کار مقدس دیگر هم انجام دادند که آن حل مسئله قائم مقام رهبری و هدایت خبرگان رهبری بود.

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس ادامه داد: بنده از زمانی که در زندان بودم اعتقاد داشتم شخصی که قائم مقام رهبری شده، مناسب نیست و امام(ره) هم مخالف این فرد بودند؛ بنده با مرحوم گیلانی روابط نزدیکی داشتم و به ایشان گفتم مبادا آقای منتظری را برای قائم‌مقامی انتخاب کنید که او گفت این‌طور نمی‌شود، اما وقتی که منتظری به عنوان قائم‌مقام انتخاب شد، ایشان به من گفت آن‌قدر جو غالب بود که نشد!

وی با تأکید بر اینکه حضرت امام(ه) در قضیه قائم‌مقامی با صلابت و قدرت رفتار کردند و در غیر این صورت ما هنوز مشکل داشتیم، افزود: امام(ره) در وصیت‌نامه خود نوشتند که با قلبی آرام و مطمئن به جایگاه ابدی می‌روم، چراکه احساس کردند اگر قضیه منافقین را حل نکنند آینده انقلاب مشکل خواهد داشت.

رفیقدوست تصریح کرد: فایل صوتی آقای منتظری که اخیراً منتشر شده است نشان‌دهنده عجز و بیچارگی آنهاست.

وی با اشاره به آزادی خرمشهر و بلافاصله اشغال لبنان خاطرنشان کرد: ما مأموریت پیدا کردیم که به لبنان برویم و اولین کسی که به آنجا رفت، بنده، شهید صیاد شیرازی و برادر محسن رضایی بودیم که مقدمات حضور در لبنان را فراهم کردیم و پادگان گرفتیم؛ حاج احمد متوسلیان که ان‌شاءالله زنده باشد هم با نیروهای زیادی به آنجا آمدند و مشغول کار شدیم تا اینکه امام(ره) احضار کردند و فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد و تأکید داشتند که فقط تعدادی از نیروها برای آموزش بمانند.

رفیقدوست تصریح کرد: نتیجه ماندن نیروهای سپاه برای آموزش منجر به تولد نیروهایی به اسم حزب‌الله لبنان شد و حضرت امام(رة) آن‌قدر انسان‌شناس و دقیق بودند که در اولین ملاقات سیدحسن نصرالله را در سن ۲۲ سالگی به عنوان نماینده خود انتخاب کردند.

این مبارز دوران انقلاب با اشاره به شکست کشورهای عربی در ۶ روز از رژیم صهیونیستی و پیروزی حزب‌الله در اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه، تصریح کرد: کار اسرائیل به جایی رسیده است که به فرموده رهبر معظم انقلاب به ۲۵ سال آینده نمی‌رسد.

وی با اشاره به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای در جهان اسلام برای این حرکت افزود: کسانی که دلشان با خداست در زمان امام(ره) با امام(ره) و در حال حاضر نیز با مقام معظم رهبری هستند.

وی تأکید کرد: اگر امروز فرمان بزرگ امام خامنه‌ای نبود و اگر این‌طور امام‌گونه به میدان نیامده بودند تا مدافعان حرم را اعزام کنند، امروز هیچ اثری از عتبات عالیات و تشیع نبود، اما ایشان حتی یک نفر را هم با دستور برای دفاع از حرم نفرستادند و همه مدافعان حرم داوطلبانه رفته‌اند.

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه همه عزت، قدرت و کرامت انسانی ما مرهون امام(ره) و مقام معظم رهبری است، خطاب به نسل سوم و چهارم گفت: ما نسل اول انقلاب و در شرف تمام‌شدن هستیم، لذا شما باید این امانت را برای آمادگی ظهور امام زمان(عج) نگه دارید؛ چراکه جز این حکومتی هیچ حکومت حقی وجود ندارد و نباید جزو کسانی باشیم که با فراموشی و رفتن به راه‌های دیگر ولی‌فقیه را تنها بگذاریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.