قدس آنلاین/ علی محمدزاده: همه در طول عمر خود چیزهای زیادی می‌شنوند که مایه تعجب غیرقابل وصف است، اما تنها تعداد کمی هستند که خودشان شاهد این قبیل چیزها باشند، اما حرفه خبرنگاری از جمله مشاغلی است که فعالان در این رشته در طول سال‌های کاری خود همواره شاهد عجایب غیرقابل باور هستند. آنچه در ادامه می‌خوانید مواردی از رفتارهای غیرقابل باور دارد.

روایت قدس از ماجرای دندانپزشک قلابی در مشهد

داستان از آنجا آغاز شد که طبق معمول از سوی یک منبع آگاه خبری به دستم رسید که در نگاه اول کمی عجیب بود، زیرا براساس آن فردی که مدرک دکترا ندارد محلی را به نام مطب آن هم از نوع دندان‌پزشکی ایجاد کرده و به سرعت در حال خدمت به شهروندان است.

اینکه می‌گویم این خبر کمی عجیب بود، از این بابت است که چون بارها اخباری را شنیده‌ایم یا منتشر کرده‌ایم که مثلاً فردی که مدرک دیپلم داشته سال‌ها مشغول طبابت به عنوان پزشک عمومی بوده یا فردی که در دانشگاه تدریس می‌کرده مدرک جعلی داشته است، بنابراین نوع خبر خیلی عجیب نبود، اما وقتی پیگیر ماجرا شدیم نکات عجیبی رخ داد.

بر حسب وظیفه برای اطمینان از ماجرا به آدرس اعلامی از سوی منبع آگاه مراجعه کردم خیابانی که معروف به بازار شلوغ است و در یکی از محلات حاشیه شهر مشهد قرار دارد محلی بود که باید به آنجا مراجعه می‌کردم.

هر چه در وصف این خیابان بگویم فایده‌ای ندارد، فقط باید بروید و ببینید، خیابانی تنگ با مغازه‌های متنوع فراوان و پساب جاری در حاشیه خیابان، بوی عجیب و غریب و... .

نشانی مطب آقای دکتر را پیدا کردم و از پله‌های باریک و پر از خاک و کثیف آن بالا رفتم تمام مساحت مطب او کمتر از 30 مترمربع است، میزی چوبی و قدیمی و یک چاپگر خراب که به هیچ چیز وصل نیست کمی کاغذ جوهری و یک خودکار و دیگر هیچ، البته یک منشی خانم که بعید می‌دانم بیشتر از 20 سال داشته باشد.

گوشه دیوارها تار عنکبوت بسته و خاک روی دیوارها را می‌شود دید، اما فاجعه بارترین قسمت ماجرا محلی است که مثلاً اتاق پزشک است، زیرا از فضای حدود 30 مترمربعی محل به کمک یک تخته نئوپان حدود 10 متر را جدا کرده‌اند، البته تخته تا سقف هم بالا نرفته است و دری در کار نیست.

گوشه دیوار دستگاه استریل روی زمین است و سیمش مچاله شده و پشت آن قرار دارد و از ظاهر دستگاه می‌توان فهمید اوضاع از چه قرار است.

صندلی یا همان یونیت دندان پزشکی هم مقابل پنجره‌ای باز قرار دارد که رو به همان خیابان شلوغ و گرد و خاک‌ها و بوی بدش باز می‌شود.

برگه‌ای روی دیوار نصب شده و زیر آن نوشته شده (دکترس...) روی دیوار نئوپانی هم جدول قیمت‌های عصب کشی و پرکردن نصب است.

پس از اطمینان از وجود چنین محلی سراغ بررسی اطلاعات آقای دکتر «س» رفتم از نظام پزشکی شروع می‌کنم و آن‌ها بصراحت اعلام می‌کنند دکتر دندان پزشکی به این نام وجود خارجی ندارد خلاصه کنکاش‌هایم نتیجه‌ای که می‌دهد این است که این فرد شیاد همان مدرک دیپلم را هم نداشته باشد.

متولیان این حوزه در علوم پزشکی را پیدا می‌کنم و موضوع را به آقای مدیر واحد مربوطه اطلاع می‌دهم و توقع دارم در اسرع وقت کاری بکنند، چون موضوع سلامت مردم در میان است و آقای مدیر با خونسردی تمام می‌گوید؛ می‌گویم کارشناسان ما بررسی کنند بعد خبر بگیرید، البته به نظر من آقای مدیر به گفته‌های من که به عنوان خبرنگار یک رسانه مشاهداتم را می‌گفتم اصلاً گوش نمی‌داد،  چون پاسخ‌ها هیچ تناسبی با گفته‌های من نداشت.

خلاصه قرار شد آقای مدیر دستور بررسی بدهد، چند روز گذشت دوباره تماس گرفتم اما انگار آقای مدیر فراموش کرده بودند، چون ماجرا را از اول شرح دادم و این بار هم همان جمله «می‌گویم کارشناسان ما بررسی کنند» را گفتند و صدای بوق... .

دو هفته گذشت و من فقط منتظر برخورد آقای مدیر با یک دندان پزشک متخلف بودم و چند بار به طرق مختلف از مطب این فرد کسب اطلاع کردم که هر شب باز است و بیمار می‌بیند.

سرانجام طاقت نیاوردم، با آقای مدیر تماس گرفتم، ولی باز هم کارشناسان بررسی نکرده بودند، ولی پاسخ آقای مدیر متفاوت بود، چون گفت «کارشناسان ما رفتند محل تعطیل بوده، ولی حتماً بررسی می‌کنند.»

به او می‌گویم آقای مدیر، پرده نصب شده در محل که بزرگ بر روی آن نوشته شده «دندان پزشکی» تنها یک معنا دارد و آن اینکه موضوعات اعلامی از سوی ما صحت دارد، چگونه ممکن است ما هر بار رفته‌ایم محل باز بوده و همان روز که کارشناسان شما رفته‌اند تعطیل بوده!

به نظر می‌رسد آقای مدیر از پیگیری بیش از اندازه من خوشحال نیست و با بی‌میلی هر چه تمام‌تر باز می‌گوید «باز می‌گویم بچه‌ها بروند».

اما بیش از یک ماه از این ماجرا گذشت و از آقای مدیر خبری نشد، ولی منابع آگاهی خبر آوردند که یکی از معاونان دادستان مشهد به محض اطلاع از موضوع آقای مدیر مربوطه را مجبور کرده تا آقای دندانپزشک قلابی را به مرجع قضایی معرفی نماید و در نهایت این اتفاق افتاده است.

مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بخوانند

 اینکه راستش را بخواهید به نظر می‌رسد با روند کنونی نظارت بر این حوزه اگر فردی در گوشه‌ای از شهر مطبی دست و پا کند و شغل دندان پزشکی را انتخاب کند اگر شکایتی نباشد تا کارشناسان آقای مدیر مربوط بخواهند بررسی کنند، مدت خدمتشان تمام شده و بازنشسته شده‌اند و دندان پزشک قلابی هم بارش را می‌بندد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.