استاندار خراسان رضوی گفت: در هفته دولت بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال پروژه استان به بهره برداری رسید.

تشریح اقدامات استانداری خراسان رضوی در استان به مناسبت هفته دولت
به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان با حضور در برنامه رادیویی زنده مردم و مسئولان به مناسبت هفته دولت، با گرامیداشت این هفته و تبریک به تمام تلاشگران افزود: ما به عنوان دولت خود را بدهکار ملت می دانیم و تمام مطالبات مردم را به حق می دانیم.
وی با اشاره به اینکه تفکر انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر فرهنگ اسلامی است و رسالت مفید بودن و خدمت شالوده تلاش دولتمردان است تصریح کرد: استانداری مجال و فرصتی برای خدمت است.
استاندار خراسان رضوی از مشهد 2017 به عنوان فرصتی بسیار مغتنم در فضای گفتمانی دینی در جهان اسلام یاد و تأکید کرد: مفتخریم در جوار امام مهربانی ها که اشتهار ایشان به گفتگو است؛ بستر گفتگو با مذاهب و فرق اسلامی در مشهد مقدس فراهم می شود لذا برای این میزبانی برنامه ریزی وسیع، جامع و هماهنگ بین تمام ارگان ها و دستگاه های دخیل شده و مباحث تخصصی در کمیته های متعدد طرح و بررسی شده است.
رشیدیان ایجاد فضای گفتمانی در مشهد الرضا (ع) را به مثابه منطقه آزاد گفتگو دانست و اضافه کرد: معرفی ظرفیت های علمی – دینی، طبیعی، هنری و فرهنگی و همچنین بضاعت های مادی و فرصت های اقتصادی به جهان اسلام نیز هدف ماست.
استاندار خراسان رضوی سپس به تشریح رویکرد استانداری و دولت به مسائل استان و اقدامات انجام شده و فعالیت های در حال انجام در استان پرداخت و گفت: اهتمام استانداری خراسان رضوی بهره مندی از توانمندی محافل دانشگاهی و حوزوی استان در حل مسائل و مشکلات استان است بنا بر این بر اساس سند آمایش سرزمینی تمامی ظرفیت ها شناسایی و با رویکرد حاکمیت خرد جمعی در تصمیمات از ظرفیت ها استفاده می شود.
رشیدیان از استان خراسان رضوی به مثابه « کارگاه سرمایه گذاری » یاد کرد و افزود: در جهت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی که مردم، بخش خصوصی و بخش های عمومی نظیر بانک ها و مؤسسات مردم نهاد در آن دخیل اند؛ تلاش شده است و خوشبختانه توفیقات متعددی در ابعاد عمرانی، اقتصادی، معیشتی و رفاهی مردم استان حاصل شده است.
وی با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از دو هزار فرصت شغلی ثابت قرارداری بیش از سه ماه ایجاد شده است گفت: به همت دست اندرکاران امور اقتصادی استان برای رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری، بیش از 460 میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی داشته ایم.
علیرضا رشیدیان بحران آب در استان را جدی بر شمرد و تأکید کرد: خرسندیم که با وجود خشکسالی و کمبود منابع آبی که داشتیم، اعلام کنیم که تا 17 ماه ذخیره گندم داریم و هیچ نیازی به واردات گندم نداریم.
وی گفت: در سال جاری بیش از 580 هزار تن گندم و 160 هزار تن جو از کشاورزان خریداری شده است و کشت گلخانه ای ما در استان به 210 هکتار یعنی 90 درصد بیش از سال پیش رسیده است و 9600 هکتار زمین های کشاورزی تحت سیستم آبیاری نوین قرار گرفته اند.
رشیدیان اذعان کرد: 1300 میلیارد تومان برای خرید ماشین الات صنعتی – کشاوری هزینه شده است و بیش از 200 کیلو متر به شبکه فاضلاب افزوده شده و با تقویت تعداد تصفیه خانه آب، تأمین آب آشامیدنی مردم تقویت شده است.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه خدمات بیمارستانی حدود 2500 تخت در حال ساخت داریم حوزه بهداشت و درمان از حوزه های مهم و با اهمیت استانداری است لذا بیش از یک میلیون نفر به افراد تحت پوشش بیمه سلامت افزوده شده است.
رشیدیان تولید 90 هزار تن قیرکه در تاریخ تولیدات صنعتی استان بی نظیر است را از دیگر دستاوردهای اقتصادی استان عنوان و کرد و افزود: در سال گذشته با وجود مشکلات متعدد اقتصادی که کشورهای همجوار از جمله افغانستان با آن دست به گریبان بوده اند حدود یک میلیارد و نهصد میلیون دلار صادرات از استان داشتیم در شرایطی که فقط شاهد 670 میلیون دلار واردات بودیم.
برق دار شدن روستاهای بالای 20 خانوار و افزایش خانه های بهداشت روستایی نیز از اقدامات عمده حوزه روستایی استان بود که استاندار به آن اشاره کرد و افزود: جهت بهینه سازی استحصال آب از چاه ها، تمامی چاه های کشاورزی را مجهز به کنترل هوشمند کردیم و این مدیریت برای تأمین آب در سال های آتی الزامی بود.
استاندار خراسان رضوی مدیریت منابع فعلی آب و مدیریت منابع زیر سطحی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در سال گذشته 3 سد برای مهار آب احداث و تمهیداتی برای بیش از یک میلیون و دویست متر مکعب اضافه برداشت از منابع زیر سطحی استان اندیشیده شد.
علیرضا رشیدیان در بخشی دیگر از سخنانش به موضوع صندوق قرض الحسنه منحل شده میزان و پدیده شاندیز اشاره کرد و گفت: همانطور که مردم می دانند بانک صادرات مسئولیت امور مالی میزان و باز پرداخت سپرده های مردمی را بر عهده گرفته است، لکن پرداخت مطالبات از محل سپرده های مردمی بانک صادرات به طلب کاران مؤسسه میزان را نپذیرفته است بنا بر این مقرر شد با حمایت استانداری و دستگاه قضایی با پرداخت تسهیلاتی به بانک صادرات این مشکل مرتفع شود.
وی گفت: اکنون از یک میلیون نفر اولیه کمتر از 5 هزار نفر از میزان طلبکار هستند که بالای یکصد میلیون تومان سپرده داشتند. لذا با توجه به جلسه اخیری که با بانک مرکزی داشتیم پرداخت این مطالبات در اسرع وقت انجام می شود.
استاندار خراسان رضوی همچنین در خصوص پدیده گفت: در کمیسیونی که با حضور وزیر محترم کشور تشکیل شد و بر مبنای مصوبه 16 بندی این کمیسیون، هیأت مدیره سابق تغییر و مدیر عامل جدید تعیین شد.
وی گفت: ایجاد ساز و کار خرید و فروش در چارچوب قانونی، حسابرسی دقیق بدون متضرر شدن سهامداران در دستور کار قرار گرفت و مقرر شده است سهام در مرکز OTC ( دفتر ویژه خرید و فروش سهام ) با شاخص ها و دستورالعمل های بورس خرید و فروش شود.
وی تأکید کرد: جلوگیری از سقوط ارزش سهام نیز در جلسه هفته آینده با حضور رئیس کل بانک مرکزی بررسی و نتایج آن به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.  
 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.