قدس آنلاین – داورزن : مدیر سازمان شهرستانهای موسسه فرهنگی قدس گفت : یکی از عرصه‌های پرمخاطب و با ارزش فعالیت‌های فرهنگی، حوزه اطلاع‌رسانی و رسانه است .

رسانه های جمعی ابزارهایی مؤثر و مفید در زمینه آگاهی بخشی و اثرگذاری هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از داورزن امیر حسین محسنی ثانی که در مراسم افتاح دفتر نمایندگی و خبرنگاری روزنامه قدس در شهرستان داورزن سخن می گفت با بیان اینکه روزنامه به عنوان یکی از باسابقه‌ترین و پرطرفدارترین ابزارهای اطلاع‌رسانی، حجم عظیمی از نیاز مخاطبان را در بر می‌گیرد  افزود : یکی از ابزارهای مؤثر و مفید در زمینه آگاهی بخشی و اثرگذاری بر حفظ ارزشها و هنجارهای جامعه و نیز جهت دهی زندگی اجتماعی و رشد و هدایت افکار عمومی "رسانه های جمعی" هستند.

وی با اشاره به اینکه نقش مثبت رسانه ها در فرایند توسعه و نضج مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم ادامه داد : بالندگی نظامهای مردمسالار، به گونه ای است که از مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد می شود  و بدون تردید مطبوعات و رسانه ها به واقع زبان گویایی هستند که مطالبات و انتقادات مردم را به گونه ای شفاف در معرض دید مسئولان نظام قرار می دهند .

 محسنی ثانی آزادی بیان را یکی از ارکان اصلی حرفه خبرنگاری عنوان کرد و اظهار د اشت : در حال حاضر 128 سرپرستی و نمایندگی زیر مجموعه موسسه فرهنگی قدس در سطح کشور در راستای سیاستهای روزنامه قدس به فعالیت خبری و اطلاع رسانی مشغول هستند .

 وی انصاف و بی غرضی روزنامه نگار، احترام به اصول دینی و معتقدات مذهبی و آداب و سنن گروههای مختلف قومی و فرهنگی، بیان حقایق و واقعیات، اصلاح اطلاعات ارائه شده به مخاطبان در صورت ارتکاب اشتباه ، عدم انتشار آثار دیگران بدون کسب اجازه از آنها ، عدم تجاوز به حریم خصوصی افراد و ... را برخی از اصول کلی اخلاق حرفه ای خبرنگاری و روزنامه نگاری برشمرد .

مدیر سازمان شهرستانها موسسه فرهنگی قدس  یادآور شد :  وارونه جلوه دادن حقایق و عدم درج صحیح اخبار نه تنها موجب سلب اطمینان و اعتماد خواننده به روزنامه می شود، بلکه بعضاً باعث سلب امنیت اخلاقی و یا اقتصادی جامعه می گردد و گاه نیز به منافع عمومی و امنیت ملی آسیب می رساند.

امام جمعه داورزن نیز هم از خبرنگاران بعنوان چشمهای بیدارجامعه یاد کرد و اظهار داشت : روزنانه قدس یک مرجع اطلاع رسانی مذهبی و مکتبی است که در لوای آقا علی ابن موسی الرضا (ع) در جهت انعکاس و رفع مشکلات آحاد جامعه اسلامی قلم میزند .

حجت الاسلام والمسلمین محمود مداحی صداقت را یکی از مهمترین مولفه های امر خبررسانی  دانست و یادآور شد : خبرنگاران باید در سرآمد باشند .

فرماندار داورزن هم خاطر نشان کرد : با ورود روزنامه قدس به این شهرستان بوی کرامت و عطر وجود امام رضا (ع) سراسر این شهر کهن را دربر گرفته است .

رضا فلاحی با تشریح گوشه ای از وظایف خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان گفت :  تمام دستگاههای دولتی و غیر دولتی موظف به تعامل وهمکاری با این قشر فرهیخته می باشند .

 در این مراسم نیز کوثر بدری حکم مسئولیت خود را از مدیر سازمان شهرستانهای روزنامه قدس دریافت کرد . / انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.