وزیر کشور گفت: بعد از گذشت ۳۸ سال به دنبال ایجاد تمدن بزرگ اسلامی هستیم.

 به دنبال ایجاد تمدن بزرگ اسلامی هستیم/ ولایت فقیه محور وحدت در کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبستان ، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور امروز (8 شهریور) در یادواره شهدای هشتم شهریور، شهیدان رجایی و باهنر گفت: یاد شهدا ذکر است و انسانی که از مسیر حق منحرف می شود و به لذایذ فکر می کند، دچار غفلت می شود اما یاد شهدا ما را از غفلت نجات می دهد.

وی افزود: شهدا برای ما شاخص هستند و نسبت نزدیکی و قرابت ما با خداوند به شمار می روند و نقطه اوج و وصل هستند.

وزیر کشور با بیان اینکه شهدا برای ما فصل هستند، اظهارکرد: جدایی حق از باطل و پاکی از پلشتی یک مرز دارد که شهید این فاصله و مرز را تعیین می کند. راه و ویژگی های شهدا باید ما را در این مسیر نگه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی در آزادی کامل، امنیت و استقلال زندگی می کنیم و مدیون شهدا امام راحل و تدابیر مقام معظم رهبری هستیم. امام یک فرد بود اما توانست تحول درونی خود را به جامعه القا کند و بدون حمایت فقط با قلبی محکم و دلی آرام چنان تحولی ایجاد کرد که بزرگترین قدرتها و بیشترین امکانات که در مسیر باطل حرکت می کردند نتوانستند در مقابلش بایستند.

به گفته رحمانی فضلی، همه توان امام شدن را دارند اما باید زمینه تحول را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه باید همواره خودمان را داوری و قضاوت کنیم، گفت: شهدا جان شان را برای اسلام و دین فدا کردند. اسلام دینی است که زندگی طیبه، امنیت و استقلال در آن وجود دارد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: برای تداوم راه شهدا باید حافظ اسلام، ولایت و قدردان مردم باشیم. انقلاب اسلامی با تهدید مواجه است و همیشه حق با باطل در عرصه حیات انسانی با هم مواجه بودند و دشمنان همیشه تهدید می کنند.

وی گفت: باید نیازها و مطالبات و توانمندی های جامعه را بشناسیم و آنها را برطرف کنیم. این نیازها در سایر حوزه های اجتماعی، امنیتی و اقتصادی و ... است. باید هم شرایط سیاسی را برای رسیدن به رشد، پویایی و بالندگی و هم نیازهای رفاهی را فراهم کنیم و هم بستر ارام برای مردم ایجاد کنیم. هرکسی که در مسیر شهدا و امام راحل و هم در براورده کردن مطالبات مردم قدم بردارد مورد رضایت خداوند قرار می گیرد.

وی افزود: همه مردم و دولتمردان باید به ولایت فقیه به عنوان هدایتگر کلی جامعه تمسک بجویند. اگر هر کسی حرفی بزند و یا کاری کند که در این مسیر نباشد راه را اشتباه رفته است.

وزیر کشور با اشاره به وضعیت کشورهای منطقه، گفت: فرقه های انحرافی، تکفیری موجب شده که مسلمان علیه مسلمان تیغ بکشد و جان و مال و آبروی مسلمانان را از بین ببرند که این به نفع مسلمانان نیست. اولین وظیفه ما در برابر دشمنان حفظ وحدت و انسجام داخلیست. باید دشمن شناس باشیم و به حقه ها و حیله های آن آگاه باشیم و خود را در آمادگی کامل برای مبارزه قرار بدهیم. هم توان اقتصادی و شرایط اجتماعی را در این مسیر قرار دهیم. اطلاعت از ولایت و همدلی و همراهی با ولی فقیه و انجام سباست ها و خواسته های ایشان را دولت یازدهم در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به تحریم ها گفت: تحریم های ظالمانه انرژی هسته ای تمام زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده بود. انرژی هسته ای بهانه است مخالفت آنان با اسلام است اما مکلف بودیم بهانه را از آنان بگیریم.ما با رهنمودهای رهبری و تدابیر رئیس جمهور توانستیم شر را برداریم. دولت در مسیر همدلی داخلی حرکت می کند و کاری را نکرده که منشا اختلافات باشد. اولین محور وحدت مقام معطم رهبری است و جلسات سران قوا نیز با قدرت و منسجم برگزار می شود خوشبختانه وحدت از بالا به پایین جریان دارد و هیچ کسی نباید ان را به هم بزند و هرکسی وحدت را بهم بزند در لباس دشمن است.

وزیر کشور به مقوله اقتصادی هم اشاره کرد و افزود: ضعف بزرگ ما در این شرایط اقتصاد است که مقام معظم رهبری به عنوان اولویت نخست به ان تاکید کردند. دولت وظیفه خود می داند که در مسیری که مقام معظم رهبری تعیین کرده اند حرکت کند.

وی گفت: محوریت اصلی عینی و عملی اقدام در جامعه مردم هستند از جنگ تا مذاکرات مردم مقاومت کردند. در اقتصاد مقاومتی هم مردم باید ورود کنند و دولت باید بستر این حضور را فراهم کند. همه مسیرها را مقام معظم رهبری ریل گذاری می کند و دولت در این مسیر حرکت می کند.

رحمانی فضلی بیان کرد: اراده ملت اینست که تمدن اسلامی را بعد از 38 سال پایه گذاری کند. عدالت خواهی، ظلم ستیزی و استقلال طلبی و حق مداری و استکبارستیزی به دلیل اینست که انسان به طور فطری به دنبال این است که دنیا و آخرت خود بسازند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.