قدس آنلاین – سبزوار : رئیس اداره کتابخانه های عمومی سبزوار گفت : 10 بخش کودک در رشته های قصه خوانی، کتابخوانی و شعر خوانی در کتابخانه های مشارکتی این شهرستان فعال هستند.

اعتبارات عمرانی کتابخانه های عمومی سبزوار سه برابرشد

زیبا باغانی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار با بیان اینکه تعداد انجمنهای فرهنگی هنری در بخش کتابخانه های این شهرستان با رشد هشت برابری نسبت به گذشته از دو به 16 انجمن افزایش یافته است افزود : این انجمنها در رشته های شعر آئینی، ادب، داستان نویسی، تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته کتابخانه نهادی تحت عنوان " پویندگان" در روستای افچنگ از توابع بخش مرکزی سبزوار افتتاح شد . این درحالی است که  به زودی نیز کتابخانه ای دیگری در شهر سبزوار افتتاح خواهد شد .

باغانی با تاکید بر اینکه ه دو کتابخانه مشارکتی علوی مقدم و روستای ملوند به تعداد کتابخانه های این شهرستان افزوده شده است به رشد سه برابری اعتبارات عمرانی کتابخانه های عمومی این شهرستان در فعالیت دولت یازدهم نیز اشاره کرد و تصریح نمود : در این مدت 600 میلیون ریال از محل تملک داراییها به این نهاد تخصیص یافت.

وی یادآورشد : نوسازی تجهیزات و تعمیرات داخلی کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری نیز با اعتبار 650 میلیون ریال در این مدت انجام شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی سبزوار همچنین از تشکیل انجمن خیرین کتاب و کتابخانه ساز "حکیم سبزواری" در ابتدای دولت یازدهم خبر داد و گفت: اعضای این انجمن تاکنون پنج میلیارد و 500 میلیون ریال به توسعه کتابخانه های این شهرستان کمک کرده اند.

وی خاطر نشان کرد : موضوع مورد توجه در توسعه کتابخانه ها غنی سازی آنها، به روز بودن کتابها و ارتقا سرانه دسترسی به کتاب است.

شهرستان سبزوار دارای 17 کتابدار، 9 کتابخانه عمومی نهادی، 9 کتابخانه مشارکتی است و بیش از 220 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه‌ها است. /  انتهای پیام

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.