تحلیل‌گر مسائل سیاسی در برنامه «عصرانه» شبکه افق گفت: نیازمند ایجاد خطی پدافندی از نظر فرهنگی و رسانه ای برای مقابله با هجمه‌های استکبار جهانی علیه ایران در زمینه حقوق بشر هستیم.

کشور نیازمند پدافند رسانه‌ای برای مقابله با هجمه‌های حقوق بشری استکبار است
به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، مهدی محمدی تحلیل‌گر مسائل سیاسی در برنامه «عصرانه» شبکه افق پیرامون برگزاری نخستین جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: حقوق بشر یکی از اولویت‌های سیاسی ایران به شمار می‌رود زیرا در حال حاضر هجمه‌ای بی سابقه علیه جمهوری اسلامی در این زمینه وجود دارد.
وی افزود: در واقع مسئله حقوق بشر اسم رمز مداخله در امور داخلی ایران از سوی قدرت‌های جهانی است.
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه استکبار جهانی برای سست کردن مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی به دنبال روش‌های مختلف بوده است گفت: یک جریان سازمان‌یافته قدرتمند مسلح به ابزار رسانه طی یک بازه زمانی طولانی تلاش می‌کند موضوع حقوق بشر را به ابزاری برای مداخله در امور داخلی ایران و مهندسی مناسبات دولت‌ با جامعه تبدیل کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر حجم انبوهی از اخبار به صورت روزانه در فضاهای گوناگون علیه نظام اسلامی تولید می‌شود که همراه با فضاسازی‌های دروغین هستند و به عبارتی پرونده‌سازی‌های فراوان علیه ایران جریان دارد.
محمدی خاطرنشان کرد: امروزه برای این مسئله، زیرساخت‌های حقوقی از سوی قدرت‌های جهانی ایجاد شده به طوری که ایران از معدود کشورهایی است که برای آن گزارشگر ویژه حقوق بشر تعیین شده است.
این کارشناس مسائل سیاسی به برگزاری جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی پرداخت و گفت: راهی طولانی و نیازمند به خلاقیت فراوان برای پیمودن راهی که شروع شده در پیش داریم تا بتوانیم حرفمان را در سطح جهان مطرح کنیم زیرا با اقداماتی که استکبار جهانی انجام داده، ایران در حال حاضر از نظر حقوق بشر در موضع محکوم قرار گرفته و به شکل ناجوانمردانه‌ای انواع تهمت‌ها نثار نظام اسلامی می‌شود در حالیکه ملت ایران خود از قربانیان بزرگ تروریسم محسوب می‌شوند.
وی افزود: همان کسانی که امروز ما را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند، در گذشته‌ای نه چندان دور و حتی تا به امروز، مردم ایران را قربانی تروریسم و نقشه‌های شوم خود کرده‌اند.
محمدی با بیان اینکه باید به دنبال راهکاری برای خروج از جایگاه متهم در زمینه حقوق بشر باشیم گفت: کسانی در این زمینه متهم هستند که بی سابقه‌ترین جنایات را از گذشته تاکنون علیه بشریت مرتکب شده‌اند ولی علیه کسانی که فقط از خودشان دفاع می‌کنند مدعی شده‌اند.
تحلیل‌گر مسائل سیاسی با تاکید بر ایجاد خطی پدافندی از نظر فرهنگی برای مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای استکبار جهانی علیه ایران در زمینه حقوق بشر عنوان کرد: تصویری که امروز از آمریکا در ایران وجود دارد واقعی نیست، البته در زمینه حقوق بشر آمریکایی هم تصویری ناقص، گزینشی، جهت‌دار و به شدت آمیخته با پروپاگانداست و برای تصحیح آن هم وظایفی بر عهده ما قرار دارد.
وی ادامه داد: اگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب را مورد بررسی قرار دهیم در می‌یابیم یکی از دغدغه‌های ایشان این است که برخی در داخل به دنبال بزک کرن چهره آمریکا هستند، این بدان معناست که ما نمی‌خواهیم در مورد آمریکا به مردم خود دروغ بگوییم و نیازی هم نیست که چهره دولت ایالات متحده را بدتر از آنچه هست ترسیم کنیم بلکه کافی است واقعیت‌های موجود را بیان کنیم و این واقعیت به اندازه کافی بد و زشت خواهد بود به شرطی که مردم به این باور برسند که نظام اسلامی صادقانه در حال روایت یک تاریخ است نه اینکه بخواهد تصویری خاص ارائه دهد.
محمدی افزود: یک ماشین جنگ فرهنگی و رسانه‌ای وجود دارد که می‌خواهد به مردم ایران بگوید آنچه تاکنون در مورد آمریکا به شما گرفته شده صحیح نیست.
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ملت ایران بیشتر از طریق فیلم‌های هالیوودی آمریکا را می‌شناسند گفت: البته مسیر دیگری هم وجود دارد و آن هم تصویری که مطبوعات و رسانه ملی از آمریکا ارائه می‌دهد البته باید گفت هنوز موفق نشده‌ایم اندکی از واقعیتی که در جامعه آمریکا وجود دارد را برای مردم ایران توصیف کنیم.
وی عنوان کرد: در حال حاضر کانالی در فضاهای مجازی راه‌اندازی شده که گردانندگان آن، جوانانی هستند که در غرب زندگی کرده‌اند و حال، به دنبال روایت واقعیت‌های جامعه آمریکا برای هم وطنان خود هستند که این اقدام مناسب است زیرا مردم ما دوست دارند از شیوه و سبک زندگی آمریکایی‌ها باخبر شوند و روایتی که از سوی ساکنان همان مناطق باشد، جذاب‌تر خواهد بود.
محمدی با بیان اینکه جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی سعی کرد به این سمت حرکت کند گفت: پرهیز از روایت‌های کلیشه‌ای یکی از اولویت‌های این جشنواره مردمی به شمار می‌رود، کسانی هم که آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده‌اند از میان مردم هستند و دستگاه‌های حاکمیتی، اثری را از جانب خود به دبیرخانه نفرستاده‌اند.
تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: نیازمند مطالعات تجربی برای سنجش میزان تاثیرگذاری این جشنواره هم در اصل موضوع و هم در زمینه محتوایی هستیم؛ البته ضرورت ورود به این مباحث قطعی است ولی از نظر شیوه پرداخت نیازمند آسیب‌شناسی هستیم.
وی تصریح کرد: این جشنواره فاقد آثار سفارشی است بلکه صرفا آنچه از سوی مردم ارائه شده مورد پذیرش قرار گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.