قدس آنلاین / بهروز فرهمند: خبر کوتاه اما تلخ است. هفتم شهریور ماه، خبرگزاری ها خبری را منتشر می کنند که از درگیری نادر قاضی پور- نماینده ارومیه- با یک خبرنگار پارلمانی در راهروی خانه ملت خبر می دهد. روایت ها از ماجرا –بیش و کم- یکسان است.

تا مرد سخن نگفته باشد ...

... خبر می گوید، پس از پایان نشست علنی آن روز مجلس و در بازه زمانی که نمایندگان در راهروهای مجلس به پرسش های خبرنگاران پاسخ می دهند، نادر قاضی پور با خبرنگار پارلمانی روزنامه ایران درگیر فیزیکی می شود. گویا خبرنگار در حال گفت و گو با قاضی پور درباره فراکسیون مناطق ترک نشین بوده و مصاحبه را با چند پرسش چالش می کند که موجب می شود، قاضی‌پور عصبانی شود و با مشت  به صورت خبرنگار می کوبد. به گفته برخی شاهدان، پس از آن، قاضی پور خبرنگار را کشان کشان به اداره حراست می برد و دستگاه ضبط صوت اش را نیز می گیرد و به حراست تحویل می دهد. ماجرا اما به این جا ختم نمی شود. اعضای فراکسیون امید مجلس به علی لاریجانی نامه ای می نویسند و خواستار برخورد قانونی با قاضی پور می شوند. بهرام پارسایی، سخنگوی این فراکسیون می گوید: ما فایل صوتی ماجرا را گوش کردیم و بسیار متاسف شدیم.

زندگینامه

در شرایطی که این پرونده هنوز گشوده است، با هم می رویم و سری به سایت شخصی آقای قاضی پور می زنیم تا زندگینامه اش را از همان جا بازخوانی کنیم. نام پدر: بشیر/ سال تولد: 1337/ مکان تولد: محله سه گنبد ارومیه/قاضی پور دبستان تا دانشگاه را در ارومیه می گذراند. با شروع جنگ تحمیلی داوطلبانه روانه جبهه های جنوب می شود، در لشگر عاشورا به عنوان فرمانده گروهان و بعدها فرماندهی گردان، انجام وظیفه می کند. از عمليات رمضان تا نصر هفت به مدت 42 ماه در جبهه ها حضور دارد. جنگ که تمام می شود، از سنگر مبارزه به سنگر دانش در دانشگاه می رود. از مسوولیت های اجرایی و ورزشی اش می گذریم و به این بسنده می کنیم که قاضی پور کارشناسی فیزیک کاربردی دارد و کارشناس ارشد مدیریت دولتی است. معدل فوق لیسانس اش هم  18 و 37 صدم است.

مجلس جای سوسول ها نیست ...

از زندگینامه خوانی که بگذریم، حاشیه های سه دوره نمایندگی مجلس برای نادر قاضی پور کم نبوده است. قاضی پور پس از آن که به مجلس اخیر راه یافت، فیلمی از او در فضای مجازی – در فروردین ماه امسال- منتشر شد که وی را در حال سخنرانی در یک میتینگ تبلیغاتی نشان می داد. سخنان او این بار چنان جنجالی بود که داد همه – خاصه- بانوان را درآورد زیرا از بخش قابل توجهی از سخنانش، بوی تحقیر جنسیتی به مشام می رسید و قسمتی از آن سخنان نیز – به باور شنوندگان- چنان زشت و رکیک بود که بسیاری از رسانه ها از خیر انتشارش گذشتند و جایش را با نشانه سه نقطه (...) پر کردند. قاضی پور در آن سخنرانی گفته بود: "مجلس جای روباه و... و زن‌ها نیست. ممکن است حضور زنان در مجلس باعث شود بلا سرشان بیاید و آبروی ما برود."  قاضی‌پور در بخش دیگری از همان سخنرانی گفته بود: مجلس را د‌ست بچه‌ها ند‌هید‌! د‌ست سوسول ند‌هید‌! د‌ست کسی که نمی‌تواند‌ خود‌ش را نگه د‌ارد‌ ند‌هید‌! من لهجه د‌ارم و به لهجه‌ام هم افتخار می‌کنم. آنهایی که فارسی حرف می‌زنند‌ چه ...ی خورد‌ه‌اند‌ تا به حال؟

بیدی نیستم که ...

انتشار این سخنان، مثل توپ صدا کرد و واکنش های بسیاری را برانگیخت. در همان روزها سخن از این بود که در زمان بررسی اعتبارنامه قاضی پور در مجلس، شاید نظرات کمیسیون اصل 90 درباره اش گرفته شود. همچنین گفته می شد، شاید فراکسیون زنان مجلس در نامه ای به هیات رییسه شکایت کند، اتفاقی که البته رخ نداد.  قدرت‌الله علیخانی، نماینده دیگر مجلس که دستمایه شوخی‌های قاضی‌پور در سخنرانی اش بود اعلام کرد که از او شکایت می کند. نمایندگان زن مجلس نیز درخواست کردند اعتبارنامه او برای مجلس دهم رد شود. پس از این ماجرا تا چندی تلفن همراه قاضی‌پور از دسترس خارج شد اما  او در صفحه شخصی اش اعلام کرد؛ بیدی نیست که از این بادها بلرزد و کسی که فیلم سخنرانی او را منتشر کرده جاسوس است. در یک واکنش دیگر، آسیه باکری- فرزند شهید باکری- در صفحه اینستاگرام خود نوشت: آقای قاضی‌پور!  متأسفم برای شما و مردم شهرم که شما را به‌عنوان نماینده‌شان انتخاب کردند. لطف کنید از این به بعد اسم پدر و عموی من را در سخنرانی‌هایتان نبرید.

فاطمه رهبر- نماینده اصولگرا و رئیس فراکسیون زنان مجلس- در مصاحبه ای گفت: من صلاح نمی‌دانم درباره این حرف‌ها اظهارنظر کنم و ان‌شاءالله جواب ایشان را با پیگیری از مراجع قانونی و قضائی می دهیم.

لاله افتخاری- رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس- هم این گونه واکنش خودش را ابراز کرد: تا مرد سخن نگفته باشد/ عیب و هنرش نهفته باشد.

منافق نیستم

در اسفند 94، او در صفحه اینستاگرام خود نوشت: من منافق نیستم و مواضع خود را عوض نمی کنم ... او این را هم  گفت که اگر بانوان ارومیه ای از حرف هایش آزرده خاطر شده اند، عذر خواهی می کند هرچند روی سخنش با بانوان ارومیه نبوده است. نادر قاضی پور در واکنش دیگری گفت که  حاشیه های ایجاد شده به علت استناد به ترجمه بی‌بی‌سی بوده و او در سخنرانی خود هیچ توهینی به نمایندگان زن نکرده است. قاضی پور توضیح داد: «ما گفتیم به مردان رأی بدهید، نه مردان زن‌صفت. اینها آمدند گفتند این گفته به زن‌ها رأی ندهید.» پس از چندی آب ها که از آسیاب افتاد، قاضی‌پور درباره آن فیلم توضیح داد و گفت: این فیلم در محفلی دوستانه و پیش از انتخابات است. عده‌ای با برخی از عناصر کوموله و پژاک عکس انداخته بودند که من در آن نشست درباره آنها سخن گفتم و جواب آنها را دادم. وی افزود: در آن فیلم من ترکی صحبت می‌کنم که به فارسی ترجمه‌کردن آن موجب بروز برخی شائبه‌ها شده است. او در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت نیز از علیخانی عذرخواهی کرد.

احمدی نژاد و نادر شاه افشار

در خرداد ماه نیز قاضی پور در یک گفت و گوی رسانه ای با سایت نامه نیوز گفت: بنده اصولگرا هستم اما در خیلی مواقع با آقای لاریجانی بحث می کردم و رای به سود اصلاح طلبان می دهم. او در همان مصاحبه، درباره بازگشت احمدی نژاد به دنیای سیاست گفت: اگر احمدی نژاد می خواهد در انتخابات حاضر شود باید اول خود را در آینه ببیند و گذشته را بررسی کند. او همچنین بی انضباطی مالی احمدی نژاد را زیرسووال برد و گفت: نادرشاه هم که در هندوستان جنگ می کرد آمار خزانه ایران را داشت اما احمدی نژاد در ایران بی انضباطی مالی داشت.

ماجرای "هدست"

یک بار دیگر، در مهرماه پارسال عکسی از قاضی پور منتشر شد که او را در مجلس نشان می داد که "هدست" تلفن همراه بر گوش گذاشته است. برخی رسانه ها انتشار این عکس را دستمایه کردند و نوشتند که آن هدست مخصوص گوشی‌های آیفون و بسیار گران‌قیمت است. قاضی پور اما در واکنش به خبرگزاری آنا گفت: من این هدست را به قیمت 38 هزار تومان خریده ام و برای همه موبایل‌ها هم قابل استفاده است و این جور نیست که مخصوص گوشی اپل و بسیار گران باشد.

 انتقاد از شعار تراکتوری‌ها 

یک بار هم حضور ورزشی نادر قاضی‌پور خبرساز شد، آن گاه که برای بازی تراکتورسازی با حریف آسیایی‌ در تبریز به استادیوم رفت. خبرنگار خبرآنلاین دراین باره می نویسد: حضور قاضی پور در بخش "وی آی پی" 30 دقیقه‌ای به درازا کشید و در نهایت نیروهای امنیتی از او خواستند ورزشگاه را ترک کند، اگر چه او هوادار تراکتورسازی است و طرفداران تراکتورسازی هم خیلی زیاد دوستش دارند اما به شعار معروف هواداران این تیم انتقاد پدارد. قاضی پور در این باره می‌گوید: «شعاری که بر اساس یل یاتار، طوفان یاتار، یلماز حسینین پرچمی را یک شاعر سرشناس زنجانی که پدر یک شهید است در وصف سالار شهیدان سروده و کار درستی نیست که از این شعر که در وصف ائمه است، برای تیم فوتبال استفاده کنند.»

وقتی اصلاح می کند بپذیریم

بند پایانی این نوشتار می تواند سخنی از رییس مجلس باشد. آنجا که علی لاریجانی در آخرین نشست خبری اش با خبرنگاران در پایان عمر مجلس نهم حضور یافته است، وقتی با پرسش خبرنگاری درباره سخنان نادر قاضی پور روبرو می شود، در واکنش چنین می گوید: تا جایی که من می‌دانم، او این مساله را تکذیب کرده است. وقتی کسی نظرش را اصلاح می‌کند باید بپذیریم و ادامه ندهیم. 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.