مدیر برنامه‏‌ریزی آموزشی سازمان رسیدگی به امور مساجد از آغاز دوره آموزشی «هادیان» ویژه ائمه جماعات استان تهران به مناسبت ایام محرم و صفر خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی «هادیان» ویژه ائمه جماعات استان تهران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، سیدغلامرضا تقی‌‏زاده، مدیر برنامه‏‌ریزی آموزشی سازمان رسیدگی به امور مساجد از برگزاری دوره آموزشی «هادیان» ویژه ائمه جماعات استان تهران  خبر داد و گفت: به مناسبت ایام محرم و صفر دوره آموزشی هادیان از شهریورماه تا انتهای آبان‌‏ماه امسال در 17 ناحیه از مساجد استان تهران (7 ناحیه استان تهران و 10 ناحیه شهرستانهای استان تهران) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سرفصلهای آموزشی دوره هادیان، تصریح کرد:  برای این دوره چهار موضوع را تحت عناوین «فن مرثیه‌‏سرایی منبری»، «احکام تخصصی ویژه محرم(نذورات، قمه‏‌زنی، قربانی کردن و...)»، «راهبری و هدایت هیئات مذهبی در ارتباط با مسجد» و «اصول برنامه‌‏ریزی فرهنگی در موضوع مسجد و بانوان» که شعار امسال امور مساجد است، مدنظر قرار دادیم.

تقی‌‏زاده درباره ضرورت موضوع «راهبری و هدایت هیئات مذهبی در ارتباط با مسجد» اظهار کرد: متأسفانه یکی از معضلاتی که در بحث هیئات مذهبی در ارتباط با مساجد وجود دارد، عدم رعایت شأن مساجد از سوی مسئولین برخی از این هیئات است، طوری که هنگام نماز به جای دعوت مردم به سوی مساجد، در تکیه‏‌ها نماز را به جماعت اقامه می‌‏کنند. حال امام جماعت در این دوره آموزشی اصول مدیریت برقراری ارتباط بین هیئات مذهبی با مساجد را می‎‏آموزد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.