رنو ساندرو از نظر بادی استایل جزو خودروهای هاچ بک قرار می گیرد و از نظر کلاسی جزو سوپر مینی ها به حساب می آید. تا کنون شاهد تولید و عرضه ساندرو هاچ بک بودیم اما چند وقتی است که رنو ساندرو استپ وی با پلاک آزمایشی در شهر دیده شده و این طور که خبر می رسد به زودی باید شاهد رونمایی از این محصول باشیم.

ساندرو استپ وی، محصول جدید پارس‌ خودرو را بشناسید

به گزارش قدس آنلاين به نقل از اقتصادنیوز، سال ۲۰۰۸ شرکت داچیا از ساندرو رونمایی کرد و این خودرو تاکنون در برخی کشورها مانند رومانی، برزیل، کلمبیا و … تولید شده است. بهمن ماه سال ۱۳۹۴ بود که این خودرو تحت عنوان رنو ساندرو توسط شرکت پارس خودرو در دو مدل گیربکس دستی و اتومات تولید شد. با این که امروزه رنو از ساندرو نیوفیس۲۰۱۶ رونمایی کرده، پارس خودرو کماکان با همان فیس اولیه ساندرو را تولید و عرضه می‌کند.

رنو ساندرو از نظر بادی استایل جزو خودروهای هاچ بک قرار می گیرد و از نظر کلاسی جزو سوپر مینی‌ها به حساب می‌آید. تا کنون شاهد تولید و عرضه ساندرو هاچ‌بک بودیم اما چند وقتی است که رنو ساندرو استپ وی با پلاک آزمایشی در شهر دیده شده و این طور که خبر می‌رسد به زودی باید شاهد رونمایی از این محصول باشیم.


مشخصات و تغییرات ظاهری
ساندرو استپ وی، از یک هاچ‌بک سوپرمینی به یک کراس اوور کوچک سایز مبدل شده است. این خودرو جدید به عنوان یک کراس اوور تغییراتی از لحاظ ابعاد نسبت به مدل هاچ بک خود داشته است، ساندرو استپ وی ۴‌میلی‌متر افزایش طول و ۱سانتی متر عریض تر شده و با توجه به کراس اوور بودنش ۱سانتی متر مرتفع شده و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۰۲۴ ،۱۷۵۳ و ۱۵۴۴ میلی متر است.

در قسمت جلویی خودرو طراحی اسپرت تر و جسورانه تری نسبت به مدل هاچ بک دیده می شود، استفاده از رنگ مشکی برای کاسه چراغ ها و تریم مشکی برای جلو پنجره حس خوبی رو القا می کند و از آن حس خلا و سادگی بیش از حد موجود در نسخه هاچ بک کاسته شده است. به لطف استفاده از فلاپ های مشکی در جلو، گلگیرها و عقب خودرو حس خامی در طراحی بهبود یافته و یک حس عضلانی و اسپرت بودن رو القا می کند که به ماهیت کراس اوور بودن خودرو کمک می شود.

فضای داخلی خودرو به مقدار بسیار کمی بزرگ شده و تریم داخلی خودرو مانند مدل هاچ بک می باشد البته احتمال تغییرات جزیی در نسخه داخلی وجود دارد. همچنین پیش بینی می شود که نسخه موجود در ایران به یک نمایشگر ۷ اینچی مجهز باشد و همچنین با افزایش سایز تایرها در نسخه استپ وی روبه رو هستیم که اطلاعاتی از ابعاد دقیق آن در دست نیست.

در کل پارس خودرو از همان آلمان‌های ساندرو هاچ‌بک برای استپ وی استفاده می‌کند از جمله بیشتر ادوات داخلی خودرو.

آپشن‌ها
کیسه هوای دوگانه(راننده، سرنشین)
تهویه مطبوع دستی
قفل مرکزی
کنترل سیستم صوتی از زیر فرمان
کامپیوتر سفری
پشت سری تنظیم شونده


مشخصات فنی
ساندرو استپ وی مثل نسخه هاچ بک خود روی پلت فرم ال۹۰ بناشده و وجه مشترکات زیادی باهم دارند. این خودرو به پیشرانه کی۴ام مجهز می باشد، این پیشرانه ۱۶۰۰ لیتر حجم دارد که بین ۴ سیلندر خطی تقسیم می شود و قادر است قدرتی برابر ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری حدود ۱۴۰ نیوتن متر تولید کند همچنین قدرت این موتور توسط یک گیربکس ۵سرعته دستی یا ۴سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

ترمزهای استپ وی در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب کاسه ای می باشد که به دو سیستم( ای.بی.اس و ای.بی.دی) نیز مجهز است.

رقابت در بازار (نقاط ضعف و قدرت)
حال که ساندرو از یک خودرو هاچ بک به یک کراس اوور تبدیل شده آماده رقابت با رقیبی وسوسه انگیز به نام لیفان ایکس۵۰ می باشد که به لحاظ فنی و کلاسی در یک رنج بوده و در محدوده قیمتی یکسانی به سر می برند.

نقاط قوتی که در لیفان ایکس۵۰ ممکن است ساندرو استپ وی را تهدید کند خلاصه می شود در چهره ای به مراتب جذاب تر و به روزتر که شباهت زیادی به خودروهای غربی دارد و استفاده از برخی آپشن ها و تجهیزات به روزتر در داخل و خارج کابین خودرو. اما نقاط قوتی که در ساندرو استپ وی موجب تشویق مشتری به خریدش می شود این است که: استپ وی بر روی پلتفرم ال۹۰ بنا شده و همان قلب تپنده ال۹۰ وظیفه راهبری ساندرو را به عهده دارد، یعنی در واقع این خودرو جواب خود را در بازار ایران پس داده و به منزله برخی اطمینان های حاصل از ال۹۰ و ساندرو هاچ بک دغدغه های مربوط به خرید یک خودرو تازه وارد بهبود می یابد.

پس می توان نتیجه گرفت با وجود برخی سادگی ها و کمبود عوامل محرک در استپ وی، موفقیت خوبی را با توجه به پیشینه و برندش در بازار بدست آورد.

جمع بندی
رنو ساندرو استپ وی همان ساندرو هاچ بک می باشد که بدون تغییرات اساسی تنها کمی بلند قامت تر شده و از یک هاچ‌بک به یک کراس اوور تبدیل شده است. ساندرو استپ وی یک خودروی کامپکت شهری است با ابعاد مناسب برای ترافیک‌های شهری و مصرف سوختی معقول.

در ساندرو به دنبال تجملات و تجهیزات لوکس نباشید، ساندرو استپ وی یک کراس اوور مصرفی بوده و تماما خلاصه شده در قیمتش می باشد. قیمت ساندرو استپ وی حدود ۵۰ تا ۵۵ میلیون می باشد، در ضمن با استپ وی فکر رفتن به آفرود را نکنید چراکه تنها ویژگی آفرودی آن ارتفاع نسبتا بلند این خودرو از سطح زمین است که باز هم توجیه مناسبی برای بردن ساندرو استپ وی به آفرود نیست.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.