قدس آنلاین -گیلان – مهرناز زمین افشان : استاندار گیلان در آیین بهره برداری از پست دوم اسکله بندر آستارا گفت: ساخت اسکله نفتی در بندر آستارا در دستور کار قرار دارد و با همت سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین بخش خصوصی این امر تحقق می یابد

ساخت اسکله نفتی در بندر آستارا در دستور کار قرار دارد

دکتر محمدعلی نجفی در جمع خبرنگاران بیان داشت: یک هزار و 187 پروژه در هفته دولت با اعتباری بالغ بر 14 هزار و 230 میلیارد ریال در استان گیلان به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه امسال بخش خصوصی در پروژه های هفته دولت مشارکت ویژه ای را داشت ، افزود: این پروژه ها در بخش های مختلف صنعتی ، گردشگری ، کشاورزی ، خدماتی ، تجاری و بندری به بهره برداری رسید.

دکتر نجفی با بیان اینکه پست دوم اسکله بندر آستارا با همت و تلاش سازمان بنادر و دریانوردی کشور و استان شکل گرفته ، اضافه کرد: ساخت دو پست اسکله در بندر آستارا در برنامه کاری قرار دارد و یک پست نیز در بخش سوخت ساخته می شود و با توجه به رویکردی که وزارت نفت دارد، یقینا موثر خواهد بود.

وی ظرفیت اسمی بندر آستارا را حدود سه میلیون تن عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به رشد و پیشرفتی که در ظرف مدت زمان کوتاه در این بندر شاهد آن بودیم، مطمئنا در حداقل زمان ممکن به حداکثر ظرفیت خود می رسد.

دکترنجفی اظهار کرد: اندیشه دولت در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در چارچوب اقتصاد شکل گرفته است تا با پویایی بخش تولید و صادرات شاهد رونق اقتصاد ملی باشیم.

استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی روز دوشنبه با حضور در بندر آستارا پست دوم اسکله این بندر را به بهره برداری رساندند.

دومین پست اسکله بندر آستارا از نوع شمع و عرشه با صرف هزینه ای بالغ بر 50 میلیارد ریال به مدت9 ماه به طول انجامید و با بهره برداری از این پست ظرفیت بندر از 600 هزار تن به یک میلیون تن افزایش یافت.

اداره گمرک و منطقه ویژه اقتصادی در زمینی به مساحت 170 متر مربع و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و یکصد میلیون ریال به بهره برداری رسید.

انبار شش هزار متر مربعی با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال و استحصال حوضچه بندر با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال از جمله طرح های افتتاح شده بندر آستارا بود.

بندر چند منظوره آستارا به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور بر اساس اعلام کارشناسان حوزه حمل و نقل ، نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر و حلقه اتصال تجارت و ترانزیت کالا بین سه قاره آسیا ، آفریقا و اروپاست.

این بندر چند منظوره برای تخلیه و بارگیری کشتی های دو هزار و 500 تنی پیش بینی شده و پس از تکمیل ، ظرفیت پذیرای همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی خود را دارد.

این واحد بندری در استان گیلان به ظرفیت نهایی سه میلیون و 500 هزار تن تخلیه و بارگیری سالانه کالا پیش بینی و طراحی شده که یک میلیون و 500 هزار تن آن با یک اسکله اختصاصی مربوط به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی خواهد بود و دو میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص می یابد.

این بندر در فضای 60 هکتاری احداث شده است و در سال گذشته با پهلوگیری 105 فروند کشتی ، 197 هزار و 671 تن کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شد

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.