قدس آنلاین- بیرجند: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت:از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم بیش از ۱۰۰ درصد ذخایرمعدنی کشف شده استان رشد داشته است و این ذخایر از ۹۰ میلون تن در دولت قبل به ۴۶۰ میلیون تن در دولت یازدهم رسیده است.

افزایش بیش از ۱۰۰درصدی ذخایره معدنی  درخراسان جنوبی/ثبت نام۵۷۳ طرح وواحد اقتصادی  درسامانه بهین یاب

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، داوود شهرکی درجمع اصحاب رسانه استان اظهار داشت: 573 طرح و واحد اقتصادی برای دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که از این تعداد 161 واحد مربوط به حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت است و مابقی طرحها و واحدها مرتبط با بخش کشاورزی است.

وی افزود:این استان در ثبت محدوده‌های معدنی رتبه ششم کشور و در صدور گواهی کشف معدنی رتبه چهارم کشور را دارد.

وی عنوان کرد: از آنجا که رویکرد خراسان جنوبی در حوزه معدن به بحث ساختمان متکی است و به دلیل رکود بخش مسکن در استان، واحدهای تولیدی حوزه معدن با مشکل فروش روبرو هستند.

شهرکی با بیان اینکه در سالهای اخیر تمرکز را بر توسعه اکتشاف گذاشته‌ایم تا معادن باارزش اقتصادی را شناسایی کنیم، گفت:در این راستا 13 پهنه اکتشافی تعریف کردیم که هفت پهنه به شرکتهای توانمند در بخش دولتی و خصوصی واگذار شده است و یک پهنه در دست سرمایه گذار خارجی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ژئوفیزیک هوایی از دیگر اقدامات مؤثر دولت در استان بود، بیان کرد: 40 درصد عملیات ژئوفیزیک کشور در استان خراسان جنوبی بوده است یعنی این طرح در وسعت بیش از 100 هزار کیلومتر در استان اجرا شد.

شهرکی افزود: همچنین پهنه دیگر ژئوفیزیک هوایی در مساحتی حدود 25 هزار کیلومتر مربع به سازمان "ایمیدرو" واگذار شد که این طرح نیز یک سوم وسعت استان را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی از ابتدای آغاز به کار دولت در زمینه تعداد ذخایر کشف شده بیش از 100 درصد رشد داشته است و ذخایر معدنی از 90 میلون تن در دولت قبل به 460 میلیون تن در دولت یازدهم رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه صنعت رتبه 25 کشور را داریم، اظهار داشت: 320 میلیارد ریال تسهیلات برای رونق بخش تولید استان پرداخت شده است.

شهرکی با اشاره به اینکه رقم 370 میلیارد ریال برای واحدهای کارشناسی شده به بانکها معرفی شد، افزود: 188 طرح به بانکهای عامل ارجاع شدند و 24 طرح موفق به دریافت تسهیلات شدند  که برای آنها 120 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: به 31 طرح به طور مستقیم از طریق بانکها با رقم 200 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد و مجموع پرداختی برای رونق بخش تولید استان 320 میلیارد ریال است.

وی افزود: هدف‌گذاری برای استان چهار هزار میلیارد ریال بوده است که امیدواریم بتوانیم از فرصت ایجاد شده برای حل برخی از مشکلات واحدهای تولیدی استان بهترین استفاده را ببریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.