۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 417931

ارتش آمریکا به دلیل کمبود بودجه خود برای مدرن سازی تجهیزات و سلاح‌هایش، از ظهور قدرت‌هایی که ممکن است به منافع این کشور آسیب بزنند و در نتیجه آمریکا را درگیر جنگ کند به شدت می‌هراسد.

هراس آمریکا از جنگ با ایران و روسیه

یبه گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، هیچ چیز همانند ترس ذهن انسان را درگیر نمی‌کند. ترس از درگیری در جنگ‌های بزرگ طی 5 سال پیش رو، موضوعی که در حال حاضر ذهن مقامات ارتش آمریکا را درگیر کرده است.

آمریکایی‌ها می‌دانند که در آینده به جنگ با تروریست‌ها و شورشیان خواهند رفت اما چیزی که ذهن آن‌ها را به شدت درگیر کرده چگونگی بازگشت ارتش (میزان خسارت) از درگیری‌های بسیار شدیدی است که ممکن است با روسیه در شرق اروپا، با ایران در خاورمیانه و یا با کره شمالی در منطقه جنوب شرق آسیا بوقوع بپیوندد. حتی ممکن است در تمامی این مناطق جنگ به صورت همزمان اتفاق بیافتند.

کاملا مشخص است که سیاست حرکت به سوی منطقه اقیانوسیه دولت اوباما که در سال 2012 رسما اعلام شد، یک خلع ژئوپلیتیکی از منطقه دریای بالتیک تا خلیج فارس ایجاد کرده که در حال حاضر روسیه و ایران به دنبال پر کردن آن هستند. در عین حال دولت غیر قابل پیش بینی کره شمالی نیز دارد به رفتارهای جنگجویانه خود علیه کره جنوبی (که آمریکا متحد به حمایت از آن است) ادامه می‌دهد.

واشنگتن نیز به خودی خود تمایلی به درگیری در یک جنگ جدید را ندارد، اما اگر کشورهای مذکور بخواهند خواسته‌هایشان را با استفاده از زور بر کشورهای همسایه خود تحمیل کنند، مقامات آمریکایی گزینه‌های زیادی برای انتخاب ندارند. ایالات متحده به هر شکل ممکن چه از طریق تهاجم نظامی آشکار و چه از طریق خرابکاری برای براندازی رژیم به سیاست‌های این کشورها پاسخ خواهد داد، زیرا میزان موفقیت مهاجمین این حملات به طور چشمگیری چشم انداز جهانی را به ضرر آمریکا تغییر خواهد داد.

اصلا مشخص نیست که اگر روس‌ها بخواهند دوباره به قلب اروپا نفوذ کنند، یا اگر ایرانی‌ها بتوانند میزان زیادی از نفت منطقه خاورمیانه را تحت کنترل خود قرار دهند و یا کره شمالی به کره جنوبی حمله کند چه اتفاقاتی روی خواهد داد.

موضوعی که سیاست گذاران ارتش آمریکا را نگران کرده این است که ارتش آن‌ها به اندازه کافی آمادگی ندارد تا حتی با یکی از این سناریوهای احتمالی مواجه شود چه برسد به این که به صورت همزمان در دو یا جبهه وارد جنگ شود.

تعداد واحدهای نیروی زمینی ارتش آمریکا در اروپا و آسیا در حال کاهش است، زیرا واشنگتن برای برقراری امنیت منطقه‌ای، بر روی نیروهای هوایی و دریایی خود حساب بیشتری باز کرده است اما از سرمایه گذاری در زمینه تکنولوژی‌های جدید برای جنگ‌های زمینی به شدت کاسته شده است. میزان بودجه کل ارتش برای ساخت و گسترش تجهیزات جدید از تانک گرفته تا موشک، هلیکوپتر و خمپاره اندازها به اندازه کمتر از 2 روز بودجه سالانه دولت فدرال آمریکاست.

در حال حاضر سطح مخارج ارتش آمریکا بسیار پایین آمده است. در حال حاضر هزینه ارتش برای تهیه وسایل نقلیه چرخ دار و کامیون‌ها طی یک سال از شرکت ژنرال موتورز بسیار کمتر است. بنابراین روسای ارتش آمریکا زمانی که از عدم مدرن سازی تجهیزاتشان تا دهه آینده سخن می گویند مبالغه نمی کنند.

اما اگر احتمال بروز بحران هایی که در این گزارش ذکر شد افزایش یابد ارتش مجبور می شود تا بر روی سیستم های جنگی قدیمی خود مجددا سرمایه گذاری کند. افزایش دو برابری بودجه تسلیحاتی آمریکا در کوتاه مدت، می تواند مانع از خطری شود که سیاست گذاران ارتش طی سال های اخیر آن را بسیار بزرگ جلوه داده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.