وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: نظرات وزارت بهداشت در مورد بیمه کاملا شفاف، کارشناسی و روشن است زیرا بیمه، پاشنه آشیل نظام سلامت است و اگر بیمه درست نشود نمی توان انتظار داشت که خدمات حوزه سلامت سامان پیدا کند.

 وزیر بهداشت: بیمه، پاشنه آشیل نظام سلامت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سید حسن هاشمی در اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور با قدردانی از کمک مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایران به حوزه سلامت کشور خاطرنشان کرد: اگر بیمه ها طرح تحول سلامت را کمک نمی کردند اجرا و پیش بردن اهداف آن سخت و دشوار بود.

هاشمی انتظارت وزارت بهداشت از بیمه ها را درحد بالا ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه دکتر نوربخش (مدیر عامل تامین اجتماعی) در حد توان خود به ما کمک کرد اما از سال گذشته یک هزار و 800 و از امسال هم یک هزار میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی مطالبه داریم که البته با احتساب 400 میلیارد تومان بدهی ما به شرکت های دارویی، این رقم، حدود 2 هزار و 400 میلیارد تومان است.
وزیر بهداشت میزان بالای کسورات بیمه تامین اجتماعی را موجب ایجاد ناامنی در ارائه دهندگان خدمات به ویژه پزشکان عنوان کرد و خواستار دستور قاطع مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی برای رفع این مشکل شد.
هاشمی اضافه کرد: کسورات زیاد به نوعی ظلم در حق پزشکان است زیرا نباید تخلف یک پزشک را به کل جامعه پزشکی تعمیم داد و باید به نحوی عمل کنیم که حق و صحیح باشد؛ درست نیست که کسورات بالا که ناحق است در صندوق تامین اجتماعی بماند.
وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم استمرار پرداخت های تامین اجتماعی به وزارت بهداشت از طریق عامل سوم، تصریح کرد: تامین اجتماعی در زمان حاضر که بیمه سلامت با مشکلاتی روبروست، می تواند کمک بیشتری به وزارت بهداشت کند.
درمان و آموزش پزشکی ، هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به این نکته هم اشاره کرد که تامین اجتماعی در مناطق روستایی بیمه شده های زیادی دارد اما سهم خود را در پرداخت نمی کند.
وی ضمن تاکید بر استقبال وزارت بهداشت از توسعه خدمات سازمان تامین اجتماعی در کشور، تصریح کرد: در مناطقی که جمعیت بیمه شده سازمان تامین اجتماعی زیاد است حاضریم مجوز بیمارستان های بلند مرتبه با تعداد تخت های زیاد را به این سازمان بدهیم زیرا تامین اجتماعی فرصت بزرگی برای نظام سلامت است و به هیچ وجه وزارت بهداشت بر خلاف سیاه نمایی هایی که می شود، علاقه مند نیست، بیمارستان های ملکی و املاک درمانی سازمان تامین اجتماعی را در اختیار بگیرد.
وزیر بهداشت در ادامه افزود: ما حاضریم 570 بیمارستان وزارت بهداشت را به سازمان تامین اجتماعی تحویل دهیم و بیمه سلامت هم در تامین اجتماعی ادغام شود و وزارت بهداشت به سیاستگذاری و نظارت بپردازد اما اگر غیر از این باشد، سیاستگذار باید محوریت منابع و هزینه کرد را در اختیار داشته باشد.
هاشمی در عین حال تاکید کرد: به دنبال توسعه طلبی و بازگرداندن تامین اجتماعی به وزارت بهداشت نیستیم؛ این افکار نه تنها مشکلات مردم را حل نمی کند که آنها را مضاعف می کند اما باید برای پولی که برای بیمه درمان از بیمه شدگان دریافت می شود نظارت داشته باشیم تا حتما در این حوزه هزینه شود.
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش به تجلیل رئیس جمهوری از وزارت بهداشت به عنوان دستگاه اجرایی برتر در جشنواره شهید رجایی هم اشاره کرد.

وی خطاب به روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی گفت: ایشان (رئیس جمهوری) می گفتند که اگر این دولت هیچ کاری نکرده است و فقط طرح تحول سلامت را اجرا کرده باشد، می توان گفت که کار بزرگی کرده است بنابراین این نگاه رئیس جمهوری نشان می دهد که ایشان به زحمات روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و همکاران آنان، واقف است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.