قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: صنعت گردشگری صنعتی پویاست که به رقابتی فزاینده تبدیل شده و نه تنها در پیشبرد اهداف اقتصادی نقش دارد، بلکه صنعتی است پاکیزه و زودبازده که به اشتغالزایی چشمگیری منجر می‌شود.

گردشگری صنعتی پاکیزه که به اشتغال‌زایی چشمگیر منجر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده  امروز در نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت‌و‌گوی همکاری آسیا در محل هتل لاله تبریز اظهار داشت: سرزمین ایران به سان قالی هزار نقشی است که اقوام آن دست در دست هم ترکیبی سحرآمیز به وجود آورده‌اند که دل از پیر و برنا برده و آذربایجان به سان سر این پیکر با شکوه تاریخ پرطمطراق و نشان فضیلت و فرزانگی به پیشانی داشته و هیچگاه در لحظات پرحادثه نیفسرده و به خاموشی نگراییده است.

وی با بیان اینکه قله‌های هنر، حکمت و معرفت در سایه‌سار رازهای ابرآلود تاریخ خودنمایی می‌کند و آراسته به وجود مردانی غیور و زنانی پاکدامن است، افزود: نگاه ژرف مردمان این دیار دوستی مام میهن و دستگیری از نیازمندان را از ایمان خود و درد همسایه را دغدغه خود دانسته‌اند و تبریز تنها شهری است که سائلی در آن نیست.

جبارزاده اذعان داشت: در آذربایجان پوشش گیاهی غنی، چشمه‌سارهای گرم و سرد، تالاب‌های پهن و زیبا و کوه‌های سر به فلک کشیده آغوش مهربانی به میهمانانش گشوده و مجتمع ربع رشیدی یادگاری از قرون و اعصار است که در دل تبریز نظر هر بیبننده‌ای را به خود جلب می‌کند که افزون بر 400 هزار جلد کتاب را از 700 سال پیش به میراث گذاشته و کمی آن طرف‌تر در مراغه بزرگ‌ترین رصدخانه روزگار بنا نهاده شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز شهر شعر ادب و فرهنگ است و از قطران تبریز تا شهریار کام دوستاران سخن را به حلاوت شعر شیرین می‌کردند، ادامه داد: بنای پر ارج مقبره الشعرا در قلب خود بیش از 400 شاعر نامی را جای نهاده و معرف جایگاه ویژه و رفیع فضل و ادب و هنر در آذربایجان و تبریز است.

وی تشریح کرد: تبریز پرورش‌دهنده هزاران هنرمند نگارگر بوده و در دل خود آثار هنرمندانی چون کمال الدین بهزاد را به نمایش گذارده است و مساجد قدیمی تبریز کهن شاهد نجوای آرام دلشدگان حادثه دیده روزگار است.

جبارزاده خاطرنشان کرد: تبریز به دلیل قرار گرفتن در جاده ابریشم از بزرگترین مراکز تجاری کشور به شمار می‌رود و از شهرت جهانی برخوردار است و در این میان نقش بازار تبریز در فعالیت‌های اقتصادی کشورهای همسایه بسیار پررنگ است.

این مسئول تاکید کرد: صنعت گردشگری، صنعتی پویا با آینده‌ای روشن تلقی می‌شود و امروز جذب گردشگران خارجی به رقابتی فزآینده تبدیل شده است که نه تنها در پیشبرد اهداف اقتصادی نقش دارد بلکه صنعتی است پاکیزه و زودبازده که به اشتغالزایی چشمگیری منجر می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.