قدس آنلاین- سعید کوشافر: بولوار را که به پایان برسانی درست مقابل مقبره شاعر حماسه سرای پارسی، فردوسی قرار می‌گیری، حماسه‌هایی از جنس پهلوانی مردانی که برای ایران با دشمنان جنگیدند و هر کدام از این حماسه‌ها درسی است عبرت آموز.

عامل هفت تیرکشی در بولوار شاهنامه غزل زندان خواند

آن روز این بولوار شاهد حادثه‌ای بود که در آن نه از حماسه خبری بود و نه از پهلوانی، صدای شلیک پی در پی چند گلوله، ساکنان منطقه را از خانه‌هایشان بیرون کشید تا دو جوان غرق در خون را مشاهده کنند که هدف گلوله قرار گرفته‌اند.

شهروندان نمی‌دانستند که ماجرا چیست و چرا به سمت این دو جوان گلوله شلیک شده است، آن‌ها تنها کاری که از دستشان برمی‌آمد را انجام دادند و در تماس با اورژانس و پلیس زمینه حضور مأموران و انتقال دو مجروح حادثه به بیمارستان را فراهم کردند.

مردمی که شاهد و ناظر ماجرا بودند، به پلیس گفتند که این دو جوان سوار بر یک خودرو بودند که دو دستگاه خودروی پراید به آن‌ها نزدیک می‌شود، سپس از سوی سرنشینان این دو پراید به سمت خودروی دو جوان گلوله شلیک شده و بعد هم از صحنه ماجرا دور می‌شوند.

با گزارش این حادثه به مرکز فرماندهی و کنترل پلیس مشهد، دستورات تخصصی از سوی فرماندهی صادر می‌شود و مأموران بلافاصله به پیگیری این ماجرا می‌پردازند.

در اولین مرحله این عملیات گزارشی به فرماندهی ارسال می‌شود که حکایت از احساس ناامنی شدید شهروندان در منطقه دارد، ساکنان محله که انگار طی این سال‌ها با حوادث مختلفی از این دست مواجه بودند، گلایه‌های فراوان خود را در گفت وگوی رو در رو با مأموران اعلام و آن‌ها طی تماس‌های تلفنی به گوش فرماندهی پلیس خراسان می‌رسانند، تا وی رئیس پلیس مشهد را به طور مستقیم مسؤول رسیدگی به این پرونده خونبار کند.

سرهنگ محمد بوستانی که به صورت مستقیم وارد گود شده است، همه جوانب این حادثه را بررسی کرده و دستورات لازم را به مأموران کلانتری می‌دهد تا عملیات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی صورت گیرد.

مأموران در اولین مرحله این عملیات پلیسی، خیلی سریع و ضربتی ردزنی‌های گسترده‌ای را آغاز می‌کنند که در نهایت منجر به شناسایی یکی از عوامل تیراندازی خیابانی می‌شود.

مأموران در این عملیات ضربتی، محل اختفای این مرد 50 ساله را نیز شناسایی و مورد بازرسی قرار می‌دهند تا مدارک و شواهدی به دست آورند که اتفاقاً این بازرسی‌ها مؤثر واقع شده و چند پوکه گلوله شلیک شده به دست می‌آید، دو پوکه مربوط به اسلحه رولور و دو پوکه متعلق به گلوله‌های یک اسلحه شکاری است که احتمال می‌رود در تیراندازی خیابانی این پرونده خونین مورد استفاده واقع شده باشد.

از دیگر سو دو جوان 28 و 30 ساله که مورد اصابت گلوله واقع شده و طی تماس شهروندان به بیمارستان منتقل می‌شوند، از مرگ جان به در برده و با تلاش پزشکان به زندگی بازمی‌گردند، تا این معمای خونین رابا بیان ناگفته‌های خود از دلایل هفت تیرکشی در خیابان بیان کنند، این در حالی است که پلیس منتظر بهبود حال این مجروحان نمانده و تلاش خود را برای شناسایی سایر عوامل حادثه ادامه می‌دهد.

در همین راستا سردار بهمن امیری مقدم، فرمانده انتظامی خراسان رضوي در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن تشریح حادثه به خبرنگار ما گفت: فردی که با همدستی چند نفر دیگر به دو مرد جوان تیراندازی و آن‌ها را زخمی کرده است دستگیر شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوي در تشریح این خبر تیراندازی که در خیابان شاهنامه واقع در منطقه فردوسی مشهد رخ داد و منجر به مجروحیت دو شهروند شد، گفت: با گزارش تیراندازی سرنشینان دو دستگاه خودروی سواری پراید به سمت دوجوان که داخل یک خودروی سواری بودند هماهنگی‌های لازم از طریق مرکز فرماندهی و کنترل پلیس به عمل آمد و دستورات تخصصی برای پیگیری سریع موضوع آغاز شد.

سردار بهمن امیری مقدم افزود: در این عملیات که با توجه به تماس‌های مردمی و احساس ناامنی شهروندان هدایت آن را سرهنگ محمد بوستانی، فرمانده انتظامی مشهد برعهده داشت، مأموران کلانتری کاظم آباد وارد عمل شدند.

وی خاطرنشان کرد: سرنشینان دو خودرو پراید که عامل حمله مسلحانه بودند قبل از رسیدن پلیس از صحنه متواری شدند. سردار بهمن امیری مقدم گفت: تیم‌های گشت و عملیات کلانتری کاظم آباد در این اقدام ضربتی خود با ردزنی‌های گسترده اطلاعاتی، یکی از عاملان حمله مسلحانه خیابانی که مردی 50 ساله است را شناسایی و دستگیر و در بازرسی از محل دو پوکه اسلحه رولور و دو پوکه اسلحه شکاری کشف کردند. وی با اشاره به این مطلب که دو مجروح این درگیری که 28 و 30 سال سن دارند و هر دو مورد اصابت گلوله قرار گرفته وزخمی شده‌اند گفت: تحقیقات گسترده پلیسی برای شناسایی و دستگیری دیگر عاملان این تیراندازی خیابانی و همچنین کشف علت و انگیزه آنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.