رئیس ستاد ارتش افغانستان به هند رفته است تا با مقامات این کشور در مورد موضوعات مختلف از جمله کمک نظامی هند دیدار و گفت‌وگو کند.

کمک نظامی محور گفت‌وگوی رئیس ستاد ارتش افغانستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «قدم شاه شهیم» رئیس ستاد ارتش افغانستان به هند سفر کرد تا با مقامات این کشور در مورد موضوعات مختلف از جمله کمک نظامی هند دیدار و گفت‌وگو کند.

«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در این باره گفت: رئیس کل ستاد ارتش برای جلب همکاری‌های بیشتر هند در بخش‌ آموزش نیروهای امنیتی و همچنین ارسال چهارمین بالگرد تهاجمی هند به نیروی هوایی افغانستان به دهلی‌نو رفته است.

وزیری افزود: چندی پیش هند 3 بالگرد تهاجمی به افغانستان تحویل داد و اکنون زمان آن رسیده تا چهارمین بالگرد را ارسال کند.

همچنین پیش از این شایعاتی مبنی بر تحویل فهرست نیازمندیهای نظامی افغانستان به هند توسط قدم شاه شهیم وجود داشت، اما شخنگوی وزارت دفاع در این باره جزئیاتی ارائه نکرد.

چندی پیش، یک منبع دیپلماتیک گفته بود که بالگرد چهارم هنوز ارسال نشده است و قبل از اینکه به طور کامل عملیاتی شود به قطعات یدکی نیاز دارد و این قطعات باید از روسیه وارد شود.

یک منبع دفاعی هند نیز در این باره اعلام کرده بود که تلاش‌ها برای حل کردن این مشکل ادامه داد.

انگیزه خریداری بیشتر این نوع بالگرد از هند تقویت نیروی هوایی افغانستان اعلام شده است.

افغانستان و هند تفاهم‌نامه همکاری‌های استراتژیک را در ماه اکتبر 2011 میلادی امضاء کردند که بر مبنای آن هند به تقویت زیربناها از جمله جاده‌ها، صنعت کشاورزی، تجارت، آموزش نیروی انسانی و بالا بردن ظرفیت نیروهای امنیتی در افغانستان متعهد شد.

ساخت ساختمان شورای ملی، قصر «استوری» وزارت خارجه و بند سلما از مهم‌ترین کارهای اند که هند در افغانستان انجام داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.