تغییر موضع نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا درباره مهاجرینی که به آمریکا می‌آیند و همچنین صحبتهای متاقض وی در مورد اقلیتها و زنان آمریکا، رای دهنگان آمریکایی را دچار شک و تردید کرده است.

 مواضع متناقض ترامپ؛ از ممونعیت برای اقلیت‌ها تا حمایت از آنها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری معتقد است مهاجرین و پناهجویان وضعیت شغلی کارگران سیاه پوست آمریکا را تهدید کرده و آنان را از کار بیکار می کنند. به اعتقاد وی مجرمین بی نام و نشان زنان آمریکا را شکار می‌کنند. مسلمانان زنان و مردان همجنس باز را تهدید به مرگ می کنند.

اما برای دونالد ترامپ جذابیت اقلیت ها و زنان در حد استفاده از کلمات «ما در مقابل شما» است.

ترامپ همواره به یکی از این گروه ها هشدار می دهد که گروه دیگر قصد دارد آن ها را تهدید و قربانی کند.

نامزد جمهوریخواه آمریکا می گوید: «وقتی ما نمی توانیم مرزهایمان را کنترل کنیم اسپانیایی تبارها و سیاهپوستان بیچاره اولین کسانی هستند که شغل خود را از دست می دهند و یا دستمزدشان کاهش می یابد.»

ترامپ افزود: «سیاهپوستان باید به من رای بدهند تا از این وضعیت اسف باری که در آن قرار دارند بیرون بیایند. شما نباید زمانی که وارد خیابان می شوید هدف گلوله قرار بگیرید. در حال حاضر در خیابان های آمریکا مرتبا به شما شلیک می شود.»

ترامپ در ابتدا بر روی موضوع مهاجرین متمرکز شده بود و تمام بدبختی های آمریکا را ناشی از حضور این افراد در جامعه آمریکا می دانست، اما در حال حاضر به سوی اقلیت ها و زنانی که از کلینتون حمایت می کنند تغییر موضع داده و همواره در حمایت از یک گروه و علیه گروه دیگر دلسوزی می کند.

بسیاری از کارشناسان آمریکایی معتقدند که ترامپ تغییر کرده و مواضعش را نسبت به دور مقدماتی انتخبات 180 درجه تغییر داده است.

ترامپ در روزهای اخیر با کلینتون درگیری های غیر مستقیم لفظی پیدا کرده و وی را زنی متعصب نامیده است زیرا سیاست های هیلاری نتوانسته است به اقلیت های آمریکا کمک کند.

«الخاندرو لوگو» مهاجر کوبایی که 20 سال پیش از کوبا به میامی آمریکا نقل مکان کرده است میگوید که نگران این است که سوابق مهاجرین جدیدی که می خواهند وارد آمریکا شوند بررسی نشود. او هر گونه تشابه میان پناهجویان کوبایی و پناهجویان سوری که از ترس داعش از سوریه فرار کرده اند را رد می کند.

لوگو بر این باور است که: «افرادی که از کوبا به آمریکا آمدند از ترس فیدل کاسترو فرار کردند. آنها در میامی اقامت گزیدند و کار کردند اما هرگز از یک کامیون 18 چرخ برای کشتن 150 نفر از مردم بی گناه اقدام نکردند. اما متاسفانه یک فرد مسلمان این کار را انجام داد.»

لوگو در ادامه گفت: «اگر اگر کوبایی ها به آمریکا آمدند و شروع به کشتار مردم آمریکا کردند، باید مورد بازرسی شدیدی قرار بگیرند. اگر شخصی با القاعده رابطه ای داشته باشد و بخواهد به این کشور بیاید تا خانواده ما را قتل عانم کند،هرگز اجازه نخواهیم داد تا چنین شخصی وارد آمریکا شود.»

هم زمان با اینکه ترامپ در ماه ژوئن گفت در بسیاری از کشورهای مسلمان نشین به همجنس بازان و زنان ظلم و ستم زیادی روا داشته می شود، تا به طور موقت از ورود مسلمانان خاورمیانه به خاک آمریکا جلوگیری کند، رهبران هم جنس باز او را متهم کردند که پس از تیراندازی های مرگبار در کلوپ همجنس بازان اولاندو به دنبال تشویش و ارعاب اذهان عمومی است. آنها گفتند که هیچ مسلمان همجنس بازی در خاک آمریکا وجود ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.