مسئولان فلسطینی می‌گویند، محمود عباس از مسکو خواسته توضیحاتی درباره دستورکار و نتایج احتمالی دیداری که قرار است با بنیامین نتانیاهو در روسیه داشته باشد، بدهد.

عباس از مسکو درباره دیدار قریب‌الوقوع پوتین با نتانیاهو توضیح خواست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، مسئولان فلسطینی به روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة گفتند: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به طرف روسی گفته که از تلاش‌های ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور برای احیای روند سیاسی میان فلسطین و اسرائیل استقبال می‌کند اما بر خواسته‌های بین‌المللی برای ازسرگیری دیدارها و مذاکرات با طرف اسرائیلی و در رأس آن توقف شهرک‌سازی‌ها و آزادی اسرای فلسطینی تأکید کرده است.

احمد مجدلانی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: نقشه راه شامل توقف شهرک‌سازی‌ها برای احیای روند صلح است. تمامی جهان می‌داند که هرگونه روند سیاسی با ادامه شهرک‌سازی‌ها فایده‌ای ندارد چرا که شهرک‌سازی باعث می‌شود هیچ مجالی برای تشکیل کشور فلسطین باقی نماند.

وی افزود: توافق رسمی میان جان کری، وزیر خارجه آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره آزادی اسرای ماقبل اسلو در چهار سری وجود داشت که سه سری از این اسرا آزاد شدند و اکنون ما خواهان آزادی سری چهارم و توقف شهرک‌سازی‌ها قبل از هرگونه دیدار یا مذاکراتی هستیم.

الحیاة نوشت: عباس سؤالاتی را از طرف روسی درباره دیدار قریب الوقوع با نتانیاهو به ویژه درخصوص دستورکار و نتایج احتمالی آن کرده است. تشکیلات خودگردان فلسطین معتقد است که نتانیاهو برای سوءاستفاده از نفوذ روسیه بر فلسطینی‌ها جهت دنبال کردن طرحی سیاسی به جای طرح فرانسه تلاش می‌کند اما عباس این مساله را به خوبی درک کرده و تلاش می‌کند با دیپلماسی عالی به بررسی این مساله بپردازد.

مجدلانی گفت: نتانیاهو می‌داند که نمی‌تواند کنفرانس بین‌المللی فلسطین در ماه اکتبر را تحریم کند چرا که تحریم این کنفرانس بهای سنگینی دارد و آن این است که فرانسه کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد برای همین تلاش می‌کند تا از طریق ایجاد طرح‌های جایگزین این کنفرانس را به شکست بکشاند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.