دبیر طرح آینه شمعدون کشور گفت: از طریق طرح آینه شمعدون، برای ۷۰هزار زوج در کشور جهیزیه تامین می‌شود تا به خانه بخت بروند.

 ۷۰هزار زوج با طرح "آینه شمعدون" به خانه بخت می‌روند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، رسول طالبی در جلسه هم اندیشی طرح ملی «آینه شمعدون» که با حضور برخی از مسئولان موسسات خیریه در استان و کمیته امداد برگزار شد، گفت: یکی از سنت‌هایی که در دین مبین اسلام تاکید شده، صدقه دادن است؛این درحالیست که حدود 70 هزار نفر از دختران در آستانه ازدواج تحت پوشش کمیته امداد، تنها به دلیل نداشتن توان تهیه جهیزیه، از آغاز زندگی مشترک با همسرشان محروم‌اند.

وی افزود: طرح ملی آینه شمعدون پویشی اجتماعی است که با هدف جذب کمک های مردمی جهت تامین جهیزیه زوج های نیازمند در آستانه ازدواج تحت پوشش کمیته امداد طراحی شده است. در این طرح برنامه ریزی شده با مشارکت مردمی و مساعدت بین بخشی نهادهای حاکمیتی، 70 هزار زوج جوان در کل کشور تحت پوشش قرار گیرند.

وی افزود: برجسته سازی مسئله ازدواج و خانواده در کشور، ترویج گفتمان ازدواج آسان، ترویج گفتمان و فعالیت‌های اجتماعی و خیرخواهانه، تقویت حس مسئولیت‌پذیری در سطح جامعه و ... به انضمام پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف طرح آینه شمعدون است.

طالبی اظهار کرد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با مجموعه‌ای از کارخانجات تولیدی لوازم خانگی، بسته‌های جهیزیه با تخفیف ویژه با قیمتی به مراتب پایین‌تر از ارزش بازار، تهیه شده و در اختیار زوج‌های نیازمند قرار گیرد.

وی افزود: جامعه هدف طرح آینه شمعدون همه زوج‌های مستضعف تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی  (ره) در سطح کشور و همه کسانی که صرفا به واسطه کمبود منابع  مالی و عدم امکان تهیه جهیزیه از تشکیل زندگی مشترک بازماندند، خواهد بود. امید است که با همکاری و مشارکت بین بخشی، طرح آینه شمعدون علاوه بر تحقق اهداف، الگویی موفق در عرصه تجمیع بسیج و هم‌افزایی ظرفیت های مردمی و حاکمیتی حول مسائل و موضوعات روز جامعه ارائه کرده و در سایر مسائل اجتماعی نیز الهام بخش و راهبر واقع شود.

طالبی عنوان کرد: "آینه شمعدون" برای شخص خاص و هویت جمعی و فردی نیست تا کنون حدود 5000 جهیزیه برای نوعروسان با هزینه هر جهیزیه نوعروس بیش از 5 میلیون تومان تهیه شده است.

وی افزود: "آینه شمعدون" می‌خواهد تبدیل به برند ملی شود و برای تامین جهیزیه اکنون با آستان قدس رضوی در حال مذاکره هستیم و هفته گذشته همراه اول هم به عنوان یکی از حامیان اصلی آینده شمعدون اعلام آمادگی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.