قدس آنلاین - بیرجند: استاندارخراسان جنوبی درجلسه شورای اداری شهرستان بیرجند گفت: ۱/۵میلیارد تومان مازاد از اعتبارات استانی مصوب می شود تا در اختیار شهرستان بیرجند قرارگیردتا طرح هایی که نیاز به اتمام دارد به سرانجام برسد.

 ۱/۵ میلیارد تومان اعتبار مازاد برای پروژه های نیمه تمام  بیرجند اختصاص می یابد/ مسئولان کارها رابه شوراها ودهیاران واگذار کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، سید علی‌اکبر پرویزی  اظهار داشت: شما مسئولان ادارات شهرستانی هستید که می‌توانید ادارات را آباد کنید و نباید انتظار شهرستان این باشد که مسئولان استانی یا کشور مسائل آن را حل کند.

وی افزود: اگر ادارات شهرستانی می‌خواهند موفقیت کسب کند باید برای حل مشکلات مردم پیگیری، پافشاری و اسرار داشته باشند تا به نتیجه برسد و اگر مسئولان استانی و کشوری را قانع نکنید که چه پروژه‌هایی اولویت شهرستان است لزوماً توفیقی به دست نخواهید آورد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: بخشی از مسائلی شهرستانها نیز نیازمند پیگیری در مرکز دارد که باید مسئولان شهرستانی اطلاعات آن را در اختیار ستاد استانی قرار دهند تا مورد دفاع قرار گیرد زیرا کلی گویی در مرکز جواب نمی‌دهد.

پرویزی بیان کرد: در حوزه شهرستان باید مسئولان ادارات باید پاسخگویی مطلوبی به مردم داشته باشند و به گونه‌ای عمل نکند که مردم در مراجعات خود احساس برخورد تبیض‌آمیز کنند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مسئولان در شهرستانها زحمات زیادی می‌کشند اما گاهی اوقات به دلیلی بعضی بی‌دقتی‌ها توسط افراد مسئول در یک اداره در برخورد با ارباب رجوع تمام زحمات انجام شده آن اداره زیر سؤال می‌رود.

پرویزی بیان کرد: تکریم ارباب رجوع تکریم خودمان است حتی اگر نتوانیم مشکل ارباب رجوع را حل کنیم با یک برخورد درست شخص می‌پذیرد اما اگر برخورد درستی نکنیم زحمات خود را ضایع کرده‌ایم و ارباب رجوع هم قدردان نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آثار مثبت و منفی افکار عمومی نسبت به نظام اجرای کشور به نوع عملکرد ادارات شهرستانها بر می‌گردد تصریح کرد: در مجموع وضعیت رضایتمندی مردم از دستگاههای اجرایی استان خوب نیست و دلیل نارضایتی‌ها نحوه برخوردها است.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی تصریح کرد: در هر حال موفقیت دولتها موفقیت قطعی و جدی نظام است و اگر آسیبی هم باشد از همین ناحیه آشکار می‌شود زیرا در راستای اجرا است.

پرویزی عنوان کرد: مسئولان توجه کنند افرادی که روابط عمومی بالایی در ادارات ندارند یا رفتار درستی ندارند در جاهای دیگر به‌کار گرفته شوند و یا کنار گذاشته شوند و به‌جای آن افرادی مطلع و مطیع قرار دهند.

وی افزود: وظیفه رؤسای ادارت شهرستانها بیشتر در حوزه تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی درست به مردم است و اینکه مشکلات شهرستان را به موقع به ستادهای استانی منتقل کنند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: چابکی نظام اداری می‌تواند خیلی از مشکلات را حل کند و هماهنگی بین بخشی، در تضاد نبودن، بخشی نگری نکردن، تعامل و همکاری بین بخشی می‌تواند خیلی از مشکلات را کاهش بدهد.

پرویزی بیان کرد: مسئولان و رؤسای شهرستانی به دهیاریها کمک کنند و کارها به شوراها و دهیاریها واگذار شود.

وی با اشاره به حوزه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: مقام‌سازی اقتصادی تنها در بخش صنعت نیست و در این راستا نوع تغییر رفتار، سامان دادن به نظام اداری، تصویب و پایداری قوانین در حوزه اقتصاد تأثیرگذار است.

مقام عای دولت در استان بیان کرد: در خصوص روستاهایی که اولویت دارند و منتظر گازرسانی، بی، تی، اس یا خط موبایل یا شبکه اینترنت هستند، با تهران و معاونت توسعه روستایی کشور توافق شده است که کمک کنند و در راستای بر طرف کردن مشکلات آبرسانی به روستاها، آسفالت راههایی که آماده است و روستاهای که در حال بهسازی است اطلاعات به مرکز استان داده شود و اعلام کنند که از این طریق کمک شود.

پرویزی تصریح کرد: روستاهای بالای 10 خانوار در استان نباید فاقد برق باشد باید برق‌رسانی شود در طرحهای کلان استانی نیز سهم شهرستان بیرجند باید مانند سایر شهرستانها تنظیم و توزیع شود و نباید از سهم شهرستان بیرجند به پروژه‌ها و طرحهای که استانی و ملی است کمک شود.

وی افزود: یک و نیم میلیارد تومان مازاد از اعتبارات در اختیار شهرستان بیرجند از محل اعتبارات استانی مصوب می‌شود تا طرحهایی که نیاز به اتمام دارد به سرانجام برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.