برگزاری بازی های المپیک ۲۰۱۶ در ریودوژانیرو فرصت و البته بهانه ای بود برای خیلی از مسئولان ورزش که به بهانه برگزاری این دوره بازی ها سفری به برزیل داشته باشند.

مسئولانی که در ریو توریست بودند/ گشت و گذار با هزینه بیت‌المال

به گزارش قدس آنلاین،‌ سی و یکمین دوره بازی های المپیک طی روزهای ۱۲ تا ۳۱ مردادماه با حضور بیش از ده هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور جهان به میزبانی برزیل و در ریودوژانیرو برگزار شد. کاروان ایران نیز با ۶۳ ورزشکار در یازده رشته در این دوره بازی ها شرکت کرد و موفق شد با سه مدال طلا کیانوش رستمی، سهراب مرادی (وزنه برداری) و حسن یزدانی (کشتی آزاد)، یک مدال نقره کمیل قاسمی (کشتی آزاد) و چهار مدال برنز سعید عبدولی، قاسم رضایی (کشتی فرنگی)،‌حسن رحیمی (کشتی آزاد) و کیمیا علیزاده (تکواندو) در رده بیست و پنجم جدول توزیع مدال ها قرار بگیرد.

در تمام طول مدت برگزاری بازی های المپیک که به عنوان بالاترین رویداد ورزشی در تمام رشته ها به غیر از فوتبال،‌ از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است، شاهد حضور و رفت و آمد مسئولان بالارتبه ورزش دنیا در محل برگزاری این بازی ها بودیم مسئولانی مانند توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک، تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری، نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی و ..... و البته بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد.

در این میان مسئولان ورزش ایران نیز حضور قابل توجه و پررنگی در محل برگزاری بازی های المپیک ریو داشتند؛ طوریکه هر روز شاهد حضور برخی از آنها در ریو بودیم در حالیکه حضورشان هیچ ضرورتی هم نداشت.

به جز کیومرث هاشمی که حضورش در ریو به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک لازم و ضروری بود و در طول برگزاری بازی ها،‌علاوه بر پیگیری از نزدیک رقابت های ورزشکاران، نشست هایی هم با مسئولان برخی فدراسیون های جهانی داشت، در سفر دیگر مسئولان ورزش به ریو هیچ ضرورتی دیده نمی شد اما با این حال ریو چند روزی میزبان هر یک از آنها بود.

سفر شاهرخ شهنازی به ریو به عنوان فردی که دبیر کلی کمیته ملی المپیک را عهده دار است و حتی رباب شهریان که همزمان با معاونت بانوان وزارت ورزش، نایب رئیسی کمیته ملی المپیک را نیز عهده دار است هم جای توجیه دارد اما اینکه همزمان با برگزاری بازی های المپیک خیلی از معاونان وزارت ورزش از نصرالله سجادی که معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان را بر عهده دارد تا مناف هاشمی (معاون توسعه امور مالی و انسانی)،‌ غلامرضا شعبانی بهار (معاون ورزش همگانی وزارت ورزش)، امیررضا خادم (معاون پارلمانی و حقوقی وزارت ورزش)،حجت الله دارابی (مشاور وزیر و رئیس مرکز فناوری اطلاعات،‌ارتباطات و تحول اداری) به ریو سفر کردند، معلوم نیست چرا و به چه دلیل انجام شده است؟!

علاوه بر اینها حضور افرادی مانند گل محمدی که همین دو سه ماه پیش با حکم وزیر ورزش سرپرستی اداره کل ورزش و جوانان را عهده دار شد،‌ در ریو نیز جای سوال داشت!

بر پایه این گزارش، روسای تمام فدراسیون هایی که در المپیک سی و یکم نماینده داشتند نیز همزمان با برگزاری این بازی ها در ریو حاضر بودند تا به هنگام مسابقات ورزشکاران خود، کنارشان باشند. در این میان حضور نواب رئیس بانوان برخی فدراسیون ها مانند تنیس روی میز، قایقرانی، تکواندو،‌تیراندازی و ... هم قابل توجه بود.

با این اوصاف همزمان با برگزاری المپیک سی و یکم در صد قابل توجهی از مسئولان ورزش ایران به ریو سفر کردند در حالیکه حضور درصد قابل توجهی از آنها کاملا بی ربط بود یا حداقل اینکه هیچ نقش و تاثیری در عملکرد کاروان نداشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.