محافظان معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان با تدفین‌کنندگان جسد «حبیب‌الله کلکانی» پادشاه سابق این کشور درگیر شدند.

درگیری محافظان «دوستم» با هواداران «حبیب‌الله کلکانی» + عکس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محافظان ژنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان، با هواداران «حبیب الله کلکانى» پادشاه سابق این کشور در تپه «شهرآرا» در پایتخت این کشور درگیر شدند.

زمانی که تعدادی از هواداران حبیب الله کلکانی قصد تدفین تابوت‌ پادشاه سابق را در تپه شهرآرا داشتند، افراد‌ ژنرال دوستم مانع تدفین اجساد شدند و درگیری بین دو طرف آغاز شد.

براساس گزارش‌ها، تاکنون 5 نفر در این رویداد زخمی شدند.

«کنیشکا ترکستانی» سخنگوی ژنرال دوستم در واکنش به تدفین جسد پادشاه سابق افغانستان در شهرآرا هشدار داد: ما اجازه نمی‌دهیم کلکانی و یارانش در این تپه دفن شوند.

در مراسم تدفین پادشاه سابق افغانستان صدها نفر از جمله زورمندان شمال افغانستان از جمله «عطا محمد نور» سرپرست ولایت بلخ و رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی، و «امرالله صالح» رئیس سابق امنیت ملی افغانستان، شرکت داشتند.

گفتنی است که این موضوع یک ماه قبل از سوی برخی هواداران حبیب الله کلکانی رسانه ای شد و آنها از حکومت خواسته بودند که اجساد وی وهمراهانش را به صورت رسمی و مجدد به خاک بسپارند.

گفته می‌شود قبر پادشاه سابق افغانستان و 16 نفر از افراد نزدیکش نامشخص بوده است و پزشکی قانونی کابل در تپه نادرخان این شهر بقایای این اجساد را یافته است.

هواداران حبیب الله کلکانی پادشاه سابق افغانستان اکنون خواستار برگزاری مراسم رسمی تدفین وی شده‌اند.

حبیب الله کلکانی در سال 1307 خورشیدی به قدرت رسید و کمتر از یک سال سلطنت کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.