۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸
کد خبر: 419296

محمد حسین جعفریان

وحشت حامیان داعش از آغاز عملیات فتح موصل

چند روز پیش و پس از نبردی سخت و نفسگیر، نیروهای مردمی و ارتش عراق، شهر و پایگاه بسیار مهم «القیاره» را از چنگ داعش درآوردند. منطقه‌ای بسیار مهم که بواقع دروازه ورود به موصل است. اکنون رزمندگان عراقی کم کم برای نبرد نهایی و فتح الفتوح خود که همانا تصرف شهر بزرگ موصول است، آماده می‌شوند. همزمان این نیروها پیروزی‌های ارزشمند دیگری نیز در استان «الانبار» بدست آورده و پس از تصرف «جزیره الخادیه»، عملاً این استان را بطور کامل از وجود تروریست‌ها پاکسازی کردند. پیشروی‌های برق‌آسای اخیر، آدمکشان داعش را در وضعیت بغرنجی قرار داده و حامیان پشت پرده آنان را به وحشت انداخته است. چرا که حالا دیگر بطور کامل ارتباط تروریست‌ها با عقبه اصلی تدارکاتی آنها، یعنی سعودی‌ها، از طریق بیابانهای غرب عراق و مرز اردن، مسدود شده است.
در همین فاصله چندین مقام عراقی و بویژه چهره‌های نظام مؤثر در جنگ به تهران آمده و بسیاری از آنها تجربه استفاده از نیروهای مردمی را، دلیل اصلی این پیروزی‌های بزرگ دانسته و تشکیل چنین نیروی را ملهم از «نیروی مقاومت بسیج» در ایران اسلامی دانستند. حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی تروریست‌ها که بخوبی دریافته‌اند با قدرتمندتر شدن «حشدالشعبی» یا همان بسیج مردمی در عراق، فتح موصول نیز دور از دسترس نیست، برای حذف این نیرو و ایجاد تفرقه و شکاف در میان رزمندگان عراقی، سخت به دست و پا افتاده‌اند.
در شمال آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را بر ایجاد درگیری‌های فرقه‌ای و قومی، میان پیشمرگه‌های کرد و نیروهای اقلیم کردستان با شیعیان ترکمن و رزمندگان حشدالشعبی در این منطقه متمرکز کرده‌اند. چند ماه پیش پیامد همین سیاست فریب آنها باعث بروز زد و خوردهای مختصری در روستاهای شمال موصل شدند که با پا درمیانی فوری و بموقع دو طرف ماجرا ختم به خیر شد. در جنوب سعودی‌ها هر روز توطئه تازه‌ای علیه حشد الشعبی تدارک می‌بینند. سفیر آل سعود بارها و بارها علیه این رزمندگان و حتی علیه دولت عراق، بخاطر حمایت هوشمندانه‌اش از نیروهای مردمی، با رسانه‌های مختلف عربی مصاحبه کرد و پس از مأیوس شدن از این سیاست ریاکارانه خود، دست آخر در نمایشی مضحک، حشدالشعبی و فرماندهان آن را متهم به طراحی نقشه‌ای برای ترور خود کرد. دولتمردان عراقی در بغداد بموقع متوجه این کارشکنی سفیر سعودی برای مددرساندن به داعش شده و از ریاض خواستند سفیرش را فرا بخواند... باری هر چه حلقه محاصره موصل تنگ‌تر شود، شیطنتهای حامیان داعش نیز در شمال و جنوب بیشتر خواهد شد و رزمندگان عراقی بویژه در تعامل با کردها باید هوشمندانه عمل کنند و مراقب این توطئه‌های پشت پرده نیز باشند. کردهای عراقی نیز باید از رفتار کاخ سفید با کردهای سوریه عبرت گرفته و مراقب باشند در این برهه آمریکا از آنان علیه هموطنانشان و در جهت نجات داعش در موصل، سوءاستفاده نکند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.