شکایت علی دایی از کمپانی تویوتا با واکنش سخنگوی این کارخانه بزرگ مواجه شده است.

شکایت علی دایی از کمپانی سازنده اتومبیلش+واکنش تویوتا

شکایت دایی از کمپانی تویوتا به علت عمل نکردن ایربگ های خودروی دایی در هنگام تصادف اخیر وی بود. محمد دایی، برادر علی دایی گفته است که خودروی تصادفی به تعمیرگاه ارسال نشده، بنابراین می‌توانند ثابت کنند که هیچکدام از 18 ایربگ آن در زمان تصادف عمل نکرده است.

این در حالیست که بی بی سی گزارش داد: یک سخنگوی شرکت تویوتا که نخواسته نامش فاش شود گفت: "باور نمی‌کنم که ایربگ‌ها کار نکرده باشند. خیلی دشوار است که در چنین تصادفی سیستم ایر بگ کار نکند. یک کلید روشن-خاموش بر روی این مدل از تویوتا گنجانده شده که احتمالا آن را خاموش کرده بودند".

با توجه به آنچه سخنگوی تویوتا گفته است، این احتمال وجود دارد که عمل نکردن ایربگ ها ناشی از خاموش بودن کلید آن ها باشد و در این صورت کمپانی تویوتا در حادثه منجر به آسیب دیدن دایی، احتمالا بی تقصیر خواهد بود.
علی دایی  در گفت و گو با خبرآنلاین تاکید کرد به دلیل باز نشدن کیسه هوای پرادوی سفیدش در تصادف شب عید از این شرکت معتبر خودروسازی شکایت می کند. حادثه ای که چیزی نمانده بود بین المللی ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران را درست در شب عید از فوتبال مان بگیرد. سرمربی راه آهن که پس از یک ماه تقریبا بهبود پیدا کرده ، از دو هفته قبل به دنبال پیگیری این اتفاق است که چرا در زمان سانحه رانندگی ، کیسه های هوای خودروی او باز نشده است.
این خبری بود که اولین بار از سوی محمد دایی ، برادر مربی راه آهن که در سانحه رانندگی به همراهش بوده ، رسانه ای شد. جمله ای که سبب شد تا یکی از سخنگوهای این شرکت بین المللی در گفت و گویی با بی بی سی فارسی اعلام کند:« آنچه در این سانحه رخ داده شاید ناشی از این باشد که آقای دایی دکمه فعال سازی پرادو را فعال نکرده باشد و در این صورت ، شرکت سازنده خودرو ، تقصیری در این سانحه ندارد.»
این جمله اما سبب شده تا کاپیتان دایی برای پیگیری شکایتش از این شرکت خودروساز ژاپنی مصمم تر شود. او در این باره به خبرنگار ما می گوید:« ببینید ، سئوال من این است که چرا هر دو کیسه هوا به صورت همزمان در این تصادف فعال نبودند. جالب است که این آقای سخنگو که درباره ماشین من حرف زده ، اسمش اعلام نشده و این برای شرکت معتبری مثل تویوتا عجیب است که کسی به عنوان منبع آگاه درباره مسائلش صحبت کند.»
او سپس درباره توضیحات این آقای سخنگوی ناشناس می گوید:« واقعا این گفته ها هم عجیب است چون اصلا من حاضرم به این آقا و شرکت تویوتا پرادو هم جایزه بدهم اگر بیایند نشان بدهند که این دکمه ، کجای ماشین است. تا جایی که من می دانم فقط ماشین هایی مثل 206 و سوناتا برای سرنشین جلو ، آن هم نه برای راننده بلکه برای صندلی کنار راننده ، دکمه ای دارد که اگر فعالش کنی ، کیسه هوای ماشین به کار می افتد اما سایر ماشین ها مثل بنز و همین تویوتا دکمه فعالسازی ندارند. اصلا من حاضرم 100 تا پرادو به شرکت تویوتا جایزه بدهم اگر بیایند نشان بدهند این دکمه ای که می گویند کجای ماشین است.»
دایی تاکید دارد این نقص فنی را از طریق شکایت بین المللی از شرکت تویوتا پیگیری می کند. اقامه دعوایی که ممکن است به نام علی دایی در کشوری مثل سوئیس طرح شود. او می گوید:« از وکیل بین المللی ام خواسته ام به دلیل این اشکال فنی که باعث شد شدت تصادف افزایش پیدا کند از شرکت تویوتا شکایت کند و در مراجع بین المللی هم این شکایت را ادامه می دهم.»
دایی در تصادف اسفند ماه گذشته اش به شدت از ناحیه سر و گوش آسیب دید و چند هفته ای را در بیمارستان بستری بود. این شکایت می تواند یکی از بزرگترین دعاوی بین المللی علیه شرکت تویوتا باشد چون آقای گل فوتبال جهان می تواند یکی از سرشناس ترین چهره های تاریخ باشد که شرکت ژاپنی را به دلیل باز نشدن کیسه های هوای اتوموبیل بیش از صد میلیون تومانی اش به دادگاه می کشاند. خودرویی که تولیدش از سال 1982 آغاز شده و هر 6 سال یکبار بدنه و موتورش تغییراتی اساسی داشته است. خودروی علی دایی اما مدل 2006 است. مدلی که ساخت آن در پایان سال 2009 به پایان رسیده و اتاق جدیدی را کارخانه جایگزینش کرده. خودرویی که ایربگ سمت راننده اش باید به طور اتوماتیک عمل می کرده است و این شکایت بین المللی از سوی فوتبالیست معروف ایرانی می تواند چالشی بزرگ شود برای شرکت خودروساز سرشناس ژاپنی.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هاشم IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    1 0
    ما وصيت نامه خود را نوشته سوار ماشينمان ميشويم ايربک هم ندارند. علي دايي اسطوره مومن با فرهنگ و خير وصادق است انشاالله هميشه موفق باشند.