پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر :باز شنبه شد و ما با دستی پر از اخبار خواندنی سراغ شما خوانندگان محترم امدیم , این هفته تلاش کردیم تا اخبارمان را از سرتاسر جهان تهیه کنیم و متنوع ترین سبد خبری را برای شما مهیا نماییم ,این شما واین خبرهای شنیدنی این هفته ...

از "پشت پرده کنسرت خوانندگان لس انجلسی" و"کشوری بدون توالت" تا "راز موفقیت زیباترین زن" و "شباهت ذوب اهن به انرژی اتمی"

 ***هجوم ایرانیان برای خرید مسکن در ترکیه
گروه های بزرگ سرمایه گذاری در بخش مسکن از ایران با ابراز علاقه نسبت به بازار مسکن و پر منفعت ترکیه، وارد بازار ملک و املاک این کشور شده‌اند.
در پی قوانین جدید مبنی بر تسهیل فروش ملک و املاک به خارجی‌ها، سرمایه گذاری‌ها از کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران افزایش یافته است.
به نوشته تودی زمان، بازار املاک ترکیه به شدت رونق یافته که آن نشئت گرفته از توسعه اقتصادی پایدار است و هم اکنون صدها پروژه خانه سازی در سراسر این کشور ایجاد شده است.
این در حالی است که سرمایه گذران اروپایی در بخش مسکن ترکیه کاهش یافته که دلیل آن را می‌توان بحران پایدار بدهی کشورهای اروپایی دانست.
گفتگوی تلفنی با یک زندانی که تلفن ندارد
رضا شریفی بوکانی زندانی سیاسی از داخل زندان رجایی شهر در گفتگو با صدای آمریکا: یک سال و دو ماهه که ما تلفن نداریم و نمی توانیم با پدر و مادر خود صحبت کنیم و در این جا وضعیت خیلی بدی داریم!
حالا شما پیدا کنید پرتقال فروش را , زندانی که نمیتواند تلفنی با خانواده خود درتهران صحبت کند , با صدای امریکا تلفنی سخن میگوید و ...!!!

پشت پرده کنسرت خوانندگان لس انجلسی در دبی
شهرام همایون،مدیر و مجری شبکه ماهواره ای کانال یک دریک برنامه مدعی شد که پشت تمام کنسرت هایی که در امارات برگزار می شود، شیخ محمد زاید ایستاده است که خواننده های ایرانی مانند عروسک خیمه شب بازی درون دستانش هستند.
این درحالی است که قبلا نیز بارها و بارها , کارشناسانی در داخل کشور به این موضوع اشاره کرده بودند, اما اکنون انقدر این مساله تابلو شده و پرده اش کنار رفته که خود لس انجلسی ها به مساله اعتراف میکنند.

راز موفقیت زیباترین زن جهان
آیشواریا رای زیباترین زن جهان و عروس خانواده باچان ها این روزها سخت مشغول دختر سه ماه و نیمه اش است. او به تازگی با یک مجله سرشناس هندی مصاحبه ای داشته است و در آن در مورد موفقیتش در زندگی صحبت کرده است. او مادرش را باعث همه موفقیتهایش میداند و او را نقطه عطفی در زندگی خود میشمارد.
او میگوید همه کارهایش سرانجام به مادرش ختم میشود و اگر او امروز شخص موفقی است همه را مدیون مادرش است.

رقیب اصلی فتح الله زاده کنار کشید

مدتی است که شایعاتی مبنی بر تغییر و تحول در باشگاه استقلال و جدایی فتح‌الله‌زاده به گوش می‌رسد. در این میان محتمل‌ترین گزینه‌ای که برای مدیریت باشگاه استقلال مطرح شده حسین قریب است.
قریب که 3 سال مدیرعامل باشگاه استقلال بود از سوی وزارت ورزش به عنوان جانشین فتح‌الله‌زاده در نظر گرفته شده بود. وی در انتخابات فدراسیون فوتبال نتوانست آرای لازم را کسب کند و پس از این موضوع احتمال حضورش در باشگاه استقلال قوت گرفت.
فتح‌‌الله‌زاده نیز در این باره گفته بود: «نام دو نفر را به عنوان جانشینان خودم به هیئت مدیره اعلام کرده‌ام که یکی از آنها قریب است.»
قریب اما احتمال حضورش در استقلال را رد کرد و گفت: از تمام دوستان به خصوص وزارت ورزش، باشگاه استقلال و فتح‌الله‌زاده که در این مدت به من لطف داشتند تشکر می‌کنم اما با توجه به مشغله‌های کاری نمی‌توانم پیشنهاد مدیرعاملی باشگاه استقلال را بپذیریم و پاسخ من به این پیشنهاد منفی است.

کار عجیب دختر انگلیسی
هریت جنکیس که اهل جنوب همپتون است ،170 سانتی متر قد و حدود 165 پوند وزن داشت.
این زن انگلیسی می گوید: آرزو داشتم معلم شوم ولی به دلیل اینکه همواره می ترسیدم شاگردانم مرا مسخره کنند،تصمیم به کاهش وزن گرفتم  . سرانجام وی توانست با تشویق و کمک دوستانش شروع به کاهش وزنش کند .
این دختر توانست با ورزش و رژیم های غذایی متخصصین  92 کیلوگرم در 6 ماه از وزن خود بکاهد.
حالا هریت توانسته به عنوان یک معلم در چندین مدرسه تدریس کند و این امر را مدیون دوستان و مهمتر از همه اراده ی خود می داند.
هریت توانسته با این کاهش وزن رکورد خود را در گینس ثبت کند.

انرژی اتمی هم مثل ذوب اهن
مجری شبکه صدای آمریکا(VOA) در برنامه "افق" از کارشناس برنامه پرسید: «با اشاره به هزینه داشتن انرژی اتمی، آیا برای ایران داشتن انرژی اتمی مقرون به صرفه است؟
نادر باقر زاده، استاد دانشگاه کالیفرنیا، در پاسخ گفت: «در مورد صنعت ذوب آهن هم مانند انرژی هسته ای از این حرف ها زده می شد که به صرفه نیست و هزینه اولیه آن زیاد است. ذوب آهن را کسی به ایران نمی داد تا این که روس ها این کار را انجام دادند. ایران امروز از لحاظ ذوب آهن در رتبه 15 یا 17 دنیاست. بله در ابتدا باید خیلی سرمایه برای موضوع اتمی گذاشت اما موضوعی بسیار مهم از نظر سیاسی و نظامی است.»
کارشناس صدای آمریکا اقدام آژانس در ارجاع پرونده اتمی به شورای امنیت را غیر حرفه ای دانست و افزود: «وظیفه آژانس-همان طور که همه می دانند کاری تکنیکالی است و نباید کار تکنیکال را به کار سیاسی در هم آمیخت ولی برای این که قصد داشتند بر ایران فشار بیاورند این کار را انجام دادند.»
وی در بخش دیگری از اظهارات خود، تاسیس سایت فردو را نتیجه اقدامات نابخردانه غرب و آژانس در قبال پرونده اتمی ایران دانست و تصریح کرد: «متأسفانه این اقدام آژانس کار جالبی نبود به این دلیل که تهدیدات باعث شد غنی سازی در فردو آغاز شود به نظر من اگر تهدیدات کمتر می شد نیازی به ساخت سایت فردو نبود. به احتمال زیاد همان نطنز کافی می بود.»

 مساله امروز امریکا غنی سازی ایران نیست
شبکه "بی بی سی فارسی" گفتگویی با "کامران متین" استاد روابط بین الملل و "نیما خرمی" پژوهشگر مؤسسه دفاع انگلیس درمورد خوش بینی طرف های مذاکره کننده ایران و 1+5 در استانبول ترتیب داد. "کامران متین" گفت: «در اینکه نحوه مذاکرات عوض شد شکی نیست ولی اینکه نفس این نشست به نتیجه قابل قبولی برای همه طرف ها باشد من خوش بین نیستم. به دلایل مختلف طرف های ایرانی و آمریکایی به نفس ادامه مذاکرات تا چند ماه قبل از انتخابات آمریکا راضی هستند، چون به ایران این فرصت را می دهد که احتمال عملی شدن تحریم نفت ایران را به تعویق اندازد. از طرف دیگر اوباما نمی خواهد وارد یک درگیری نظامی ناخواسته در صورت حمله یک جانبه اسرائیل قبل از انتخابات بشود. از طرفی این مذاکرات اسرائیل را قانع نمی کند.»

32 میلیون نیجریایی توالت ندارند!
سایت "الیوم السابع" طی خبری نوشت: «بانک جهانی گفت "32 میلیون نیجریایی بدون توالت زندگی می کنند و برای قضاء حاجتشان به اجبار به فضای باز می روند.»
این بانک در گزارشی در مورد اوضاع بهداشتی که در تعداد زیادی از کشورهای آفریقایی انجام شده و شبکه نیجریایی (تشانیلز) روز دوشنبه آن را پخش کرده، افزوده: «علت مرگ 90 درصد از کودکان کمتر از پنج سال در نیجریه آلودگی ناشی از وضعیت بهداشتی ضعیف و نبود سرویس های بهداشتی می باشد.»

ازدواج ششم یک رئیس جمهور 70 ساله!
سخنگوی "جاکوب زوما" رئیس جمهور کشور آفریقای جنوبی  گفت: رئیس جمهور 70 ساله این کشور برای بار ششم  ازدواج خواهد کرد.
"مک مهراج" سخنگو رئیس جمهور آفریقای جنوبی اضافه نمود که "بونجی نیما" که زوما سالها پیش با وی نامزد بوده است چهارمین همسر کنونی وی و ششمین همسر تاریخ زندگیش خواهد بود. مهراج افزوده "زوما برای رسمی کردن ارتباط با نامزدش جشن خاص سنتی را ابتدای هفته آینده برپا خواهد کرد

نفوذی های ایران در تلویزیونهای معاند
به دنبال انتشار اخبار داخلی تلویزیون های معاند در سطح رسانه های کشورمان، مدیران تلویزیون های یاد شده، نسبت به گذشته، دقیق تر همکاران خود را زیرنظر گرفته اند.
از جمله تلویزیون هایی که اخبار داخلی آن مرتب به تهران مخابره می شود، شبکه بهایی بی بی سی فارسی است، به گونه ای که محرمانه ترین اخبار نظیر تجاوز مدیران این شبکه به یکی از کارمندان زن، در عین ناباوری دست اندرکاران این رسانه، در سطح رسانه های ایران بازتاب یافت.
شبکه من و تو نیز بخصوص در بخش اتاق خبر، بیشترین میزان درز اخبار را به خود اختصاص داده است. در بخش اتاق خبر این شبکه، افرادی مشغول اند که پیشتر در سطح رسانه های داخلی با نام مستعار فعال بودند. در این میان رادیو فردا نیز قابل توجه است. فاش شدن اخبار داخلی این رادیو، زندگی خانوادگی کارکنانش را نیز دربرگرفته است به گونه ای که یک سایت داخلی بطور اختصاصی اخبار محرمانه این رادیو ضدانقلاب را منتشر می کند

انصراف داوران از قضاوت بازی پرسپولیس
داوران سنگاپوری از قضاوت مسابقه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا انصراف دادند.
تیم داوری بازی پرسپولیس و الهلال عربستان از قضاوت این دیدار در تهران انصراف دادند. قرار بود این مسابقه که روز 12 اردیبهشت در ورزشگاه آزادی برگزار می شود را تیم داوری از سنگاپور قضاوت کنند اما دبیرکل فدراسیون فوتبال سنگاپور 5 روز پیش در نامه ای به الکس سوسی دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده به دلیل مشغله این داوران در اس لیگ (لیگ برتر سنگاپور) این داوران نمی توانند به تهران بیایند و اعلام انصراف کرده اند. کنفدراسیون فوتبال آسیا این اتفاق را به اطلاع فدراسیون فوتبال ایران رسانده و اعلام کرده در این باره تصمیم مقتضی گرفته خواهد شد.
جشنواره‌ای بدون بسم‌الله
قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از آغاز اجرای جشنواره ادبیات داستانی وارنیک بدون ذکر بسم‌الله انتقاد کرد و گفت: بسم‌الله در متن هستی است.
برگزاری جشنواره ادبیات داستانی وارنیک که در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه بود.

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز اجرای مراسم بدون ذکر بسم‌الله انتقاد کرد و ابراز داشت: هستی با بسم‌الله آغاز شده، بسم‌الله در متن هستی است و هستی با بسم‌الله تمام می‌شود.
همچنین مجری برنامه در آغاز اجرای برنامه با اشاره به درگذشت مرحوم فریدون پوررضا از حاضران خواست برای او یک دقیقه سکوت کنند که یکی از کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست صلوات برای مرحوم پوررضا کرد.

***ادامه ترویج گروه های موسیقی شیطان پرستی؛
شبکه من و تو در یکی از برنامه های خود با معرفی دو گروه موسیقی متال (شیطان پرستی) از دزدی شعر یکی از این گروه ها توسط گروه دیگر خبر داد.
اما از آنجا که این مطلب هیچ ارزش خبری برای ایرانیان که مخاطبین این شبکه هستند ندارد، مجری برنامه هدف اصلی از بیان این خبر را فاش کرد و گفت: «این هفته آهنگ اصلی را پخش می کنیم که خیلی شادتر و باحال تر است و حداقل شاد هم می شویم!» گفتنی است، شبکه من وتو در راستای اهدافش و همسو با خواسته های مقامات دولت حامی خود یعنی انگلیس، با انتشار موزیک ویدئوهای مبتذل از جمله موسیقی های شیطان پرستی(Satanism)، سعی در از بین بردن فرهنگ ملی و ترویج فرهنگ غرب دارد. ناگفته نماند که مجری شبکه من وتو سال گذشته (17 مرداد) طی برنامه ای ادعا کرد اولین شبکه ایرانی که به موسیقی متال (موسیقی شیطان پرستی) اهمیت می دهد شبکه من و تو می باشد.

در یک قدمی پایتخت و محروم از اب لوله کشی
از زمان ایجاد شهرستان قیامدشت در سال 1350 تاکنون مردم این منطقه از آب لوله کشی قابل شرب محروم هستند. آب لوله کشی قیامدشت به دلیل شور بودن و برخورداری از املاح زیاد قابل شرب نیست و تنها برای شست و شوی ظرف به کار می‌رود. مردم دوبار هزینه آب را پرداخت می‌کنند....

دبیرشورایاری قیامدشت گفت: مردم قیامدشت آب شرب خود را از طریق شرکت‌های خصوصی تامین می‌کنند. البته تعدادی از خانواده‌ها نیز اقدام به نصب دستگاههای تصفیه آب کرده‌اند.
دبیر شورایاری قیامدشت در مورد توزیع آب شیرین از سوی شرکت خصوصی گفت: یک شرکت در قیامدشت و شرکت دیگر در “حصار امیر” آب غیرقابل شرب را تصفیه و با تانکر آب شیرین را توزیع می‌کنند و مردم هم دبه‌های خود را می‌آورند و این آب‌های شیرین را خریداری می‌کنند.
وی در پاسخ به این سوال که هزینه آب‌های شیرین که از سوی این شرکت‌های خصوصی در بین مردم توزیع می‌شود چقدراست؟ گفت: فکر می‌کنم که برای هر دبه 20 لیتری باید 200 تومان پرداخت کنند.
 سرانه کار مفید در ایران
براساس چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در سال 90 که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته، متوسط کار روزانه در بخش دولتی در ایران4/ 1 ساعت و در بخش خصوصی6/ 2 ساعت است.
براساس این گزارش این میزان کار مفید در چین 1420 ساعت، آمریکا 1360 ساعت، ترکیه 1330 ساعت، پاکستان 1100 ساعت، افغانستان 950 ساعت، آلمان 1700 ساعت، کویت 600 ساعت و عربستان 720 ساعت است. 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.