در این بین آموزش و پرورش همچون ناجی اعلام می‌کند که به صورت کاملا داوطلبانه اقدام به این کار کرده و در وقفه ایجاد شده در اجرای آن تقصیری ندارد و حتی به دستگاه‌های متولی امر بیمه توصیه عقد قرارداد با شرکت بیمه‌ای دیگری را دارد. <BR> <BR> اما وقتی پای صحبت‌های سازمان بازنشستگی می‌نشینیم، آنها هم حرفهای شنیدنی دارند که رنگ و لعابی قانونی به خود می‌گیرد. از تخلف آموزش و پرورش سخن می‌گویند که چگونه با آنکه بازنشستگان تحت پوشش بیمه تکمیلی این سازمان قرار دارند، موازی با آن، "بیمه طلایی" نیز مطرح شده که بار

دست «بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته» زیر سنگ دستگاه‌ها!

به گزارش (ایسنا)، در حالی که آموزش و پرورش دارای سه مسوول پاسخگوی امر بیمه طلایی فرهنگیان از جمله معاونت تعاون و پشتیبانی، مدیرکل بیمه طلایی فرهنگیان و رییس اداره بیمه است، اما در پیگیری بلاتکلیف ماندن بیمه طلایی فرهنگیان هیچ یک حاضر به پاسخگویی به سوالات نشدند و تنها با این عنوان که در حال بررسی موضوع هستیم از گفتگو خودداری کردند و به ناچار پاسخ سوالات خود درباره علت اجرایی نشدن بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته را از مدیرکل روابط عمومی جویا شدیم.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش: آموزش و پرورش مشکلی برای اجرای بیمه طلایی بازنشستگان ندارد، سازمان بازنشستگی باید مشکل را حل کند

علی فرهادی ـ مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ـ درباره وعده‌های وزیر آموزش و پرورش جهت تعیین تکلیف بیمه بازنشستگان فرهنگی با بیان این که آموزش و پرورش هیچ مشکلی در این باره ندارد، مسوولیت بیمه طلایی بازنشستگان را از وظایف وزارتخانه‌ای دیگر عنوان کرد و چنین گفت: مشکل اینجاست که مسئولیت بازنشستگان با سازمان بازنشستگی و وزارت کار،‌ تعاون و رفاه اجتماعی است.

وی در ادامه اجرای بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی را اقدامی داوطلبانه از سوی وزارت آموزش و پرورش خواند و افزود: آموزش و پرورش به صورت داوطلبانه برای اجرای بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی اقدام کرده است. (طبق قرارداد سازمان بازنشستگی) در حال حاضر بیمه بازنشستگان بر عهده شرکت "آتیه سازان حافظ " است، اما اگر مبلغ کسر شده بابت حق بیمه از سوی شرکت آتیه سازان حافظ به بیمه ایران که طرف قرارداد آموزش و پرورش است، عودت داده شود، آموزش و پرورش مابه‌التفاوت آن را می‌پردازد.

فرهادی علت اصلی تعویق تمدید قرارداد بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی را وجود مشکل قانونی در سازمان بازنشستگی برای انتقال مبلغ حق بیمه فرهنگیان بازنشسته از شرکت آتیه‌سازان به بیمه ایران عنوان کرد و گفت: در حال حاضر امکان پرداخت این حق بیمه از سوی شرکت آتیه سازان حافظ وجود ندارد، چرا که طرف قرارداد آموزش و پرورش بیمه ایران است.


مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در ادامه از آمادگی آموزش و پرورش و بیمه ایران به منظور اجرای بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی خبر داد و تاکید کرد: اگر مشکل عودت مبلغ قرارداد از شرکت آتیه‌سازان به بیمه ایران در سازمان بازنشستگی رفع شود، آموزش و پرورش هیچ منعی و مشکلی برای اجرای بیمه طلایی قشر یاد شده، ندارد.
وی در ادامه از آمادگی آموزش و پرورش و بیمه ایران به منظور اجرای بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی خبر داد و تاکید کرد: اگر مشکل عودت مبلغ قرارداد از شرکت آتیه‌سازان به بیمه ایران در سازمان بازنشستگی رفع شود، آموزش و پرورش هیچ منعی و مشکلی برای اجرای بیمه طلایی قشر یاد شده، ندارد.

سخنگوی سازمان بازنشستگی کشوری: چگونه ممکن است به موازات اجرای بیمه تکمیلی، بیمه تکمیلی دیگری (بیمه طلایی) نیز برای افراد بازنشسته اجرا شده باشد؟/ صندوق به هیچ عنوان فرایند غیرقانونی اجرای بیمه را نمی‌پذیرد

به گزارش ایسنا، به منظور پیگیری علت توقف اجرای بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی به سازمان بازنشستگی کشوری به عنوان یکی از طرفین قرارداد سر زدیم که بالاخره پس از سماجت بسیار در این سازمان نیز افشار ـ مدیر روابط عمومی ـ به عنوان سخنگوی سازمان بازنشستگی کشوری به برخی سوالات ایسنا پاسخ داد.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشور در راستای سیاست‌های کلان دولت به ویژه در حوزه رفاه اجتماعی برای بازنشستگان کشور تلاش دارد تا بهترین و بیشترین خدمات را به جامعه هدف ارائه کند، افزود: این صندوق طی سنوات گذشته در چهارچوب ضوابط و مقررات در سال 90 از طریق مناقصه عمومی اقدام به تحت پوشش قرار دادن بیمه تکمیلی بازنشستگان کرده است و در چارچوب مفاد قرارداد به افراد بازنشسته خدمات ارائه کرده است.


سخنگوی سازمان بازنشستگی کشوری در ادامه در توضیح برخی دلایل اجرایی نشدن بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی به نکات جالب توجه‌ای اشاره کرد و گفت: دی ماه سال گذشته که بیش از دو سوم مدت قرارداد با بیمه‌گر طی شده بود، وزارت آموزش و پرورش خارج از موضوع بیمه تکمیلی، نسبت به عقد قرارداد جدیدی تحت عنوان بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته اقدام کرد که این صندوق از جزییات اجرای این قرارداد اطلاع نداشت.
افشار در ادامه در توضیح برخی دلایل اجرایی نشدن بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی به نکات جالب توجه‌ای اشاره کرد و گفت: دی ماه سال گذشته که بیش از دو سوم مدت قرارداد با بیمه‌گر طی شده بود، وزارت آموزش و پرورش خارج از موضوع بیمه تکمیلی، نسبت به عقد قرارداد جدیدی تحت عنوان بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته اقدام کرد که این صندوق از جزییات اجرای این قرارداد اطلاع نداشت.

وی با بیان اینکه در طول مدت قرارداد بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی، این افراد کماکان تحت پوشش بیمه تکمیلی سازمان بازنشستگی کشور هم قرار داشتند، خاطر نشان کرد: صندوق به هیچ عنوان نمی‌پذیرد بر خلاف قانون و ضوابط و مقررات جاری کشور در زمینه ارائه خدمات تکمیلی درمان با یک سازمان بیمه‌گر بدون رعایت فرایند قانونی از جمله برگزاری مناقصه اقدام به عقد قرارداد کند و چگونه ممکن است همزمان با اجرای بیمه تکمیلی در سال گذشته و به موازات آن، یک بیمه تکمیلی دیگر (بیمه طلایی) نیز برای افراد بازنشسته اجرا شده باشد؟


معاون بیمه خدمات سلامت شرکت آتیه سازان حافظ : مشخص نبودن منابع تامین مالی، مشکل اصلی اجرایی نشدن بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته است

به گزارش ایسنا، بابک ملکی ـ معاون بیمه خدمات سلامت شرکت آتیه سازان حافظ ـ نیز در باره جزییات قرارداد بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی و مشکلات پیش‌روی آن به خبرنگار ایسنا، گفت: قرارداد بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی از دی ماه سال 90 به مدت 4 ماه منعقد و آغاز شد، بنابراین پایان فروردین ماه زمان عقد این قرارداد به اتمام رسید.


بابک ملکی ـ معاون بیمه خدمات سلامت شرکت آتیه سازان حافظ ـ نیز در باره جزییات قرارداد بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی و مشکلات پیش‌روی آن به خبرنگار ایسنا، گفت: قرارداد بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی از دی ماه سال 90 به مدت 4 ماه منعقد و آغاز شد، بنابراین پایان فروردین ماه زمان عقد این قرارداد به اتمام رسید.
وی ادامه داد: این در حالیست که علاوه بر بیمه طلایی، قرارداد شرکت آتیه سازان حافظ به منظور «بیمه تکمیلی بازنشستگان» نیز از اول خرداد 90 تا 31 اردیبهشت امسال منعقد شده بود که این قرارداد در حال حاضر به مدت یک ماه تمدید شده است.

ملکی با اشاره به اینکه مشکلی که در مورد قراردادهای جدید اعم از بیمه طلایی و تکمیلی بازنشستگان فرهنگی وجود دارد، بحث انتقال قرارداد از آتیه‌سازان به بیمه ایران نیست، بلکه مشکل «تامین منابع» است، ادامه داد: سازمان بازنشستگی برای اجرای «بیمه تکمیلی» هر فرد حدود هفت هزار تومان در نظر گرفته که حدود سه هزار تومان آن از سوی بازنشستگان پرداخت می‌شود و مابقی را سازمان بازنشستگی تامین می‌کند.

وی در توضیح بیشتر گفت: با توجه به اینکه تعرفه سال گذشته «بیمه طلایی» به ازای هر فرد 17 هزار تومان بوده که امسال با افزایش تعرفه‌ها و زیان احتمالی که برای چهار ماه گذشته پیش بینی می‌شود، معتقدیم نرخ کارشناسی تعرفه بیمه طلایی فرهنگیان امسال به 25 هزار تومان افزایش می‌یابد که تامین این مبلغ خارج از توام منابع سازمان بازنشستگی، آموزش و پرورش و بازنشستگان است.

معاون بیمه خدمات سلامت شرکت آتیه سازان حافظ تصریح کرد: مشکل اصلی تامین تفاوت 7 هزار تومان تا 25 هزار تومان است و این سئوال مطرح می‌شود که چه کسی و از کدام منابع قرار است این مابه‌التفاوت پرداخت شود؟ آیا برای بازنشستگان مقدور است که هر ماه به ازای هر نفر 17 ـ 18 هزار تومان بابت بیمه طلایی پرداخت کنند؟ این در حالی است که نه آموزش و پرورش و نه سازمان بازنشستگی بودجه‌ای برای تامین این مبلغ ندارند.

ملکی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اگر منابع تامین شود، اجرای بیمه طلایی شدنی است، تصریح کرد: بازنشستگان قشر فرهیخته جامعه هستند، اما حقوق دریافتی آنها محدود است؛ اگر به عنوان مثال بعد خانوار هر بازنشسته‌ را سه نفر لحاظ کنیم و از هر کدام میانگین ماهانه 15 هزار تومان بابت بیمه طلایی کسر شود، یک بازنشسته ماهانه باید 45 هزار تومان صرفا برای بیمه طلایی پرداخت کند، حال آنکه توان پرداخت این مبلغ از سوی تمامی بازنشستگان وجود ندارد.

معاون خدمات سلامت شرکت آتیه سازان حافظ گفت: برای حل مشکل بیمه طلایی بازنشستگان ابتدا باید منابع تامین آن مشخص شود و تا زمانی که این مشکل حل نشود، این قرارداد به نتیجه نخواهد رسید.

ملکی با بیان اینکه مشکل در انتقال قراردادها نیست، بلکه باید مابه‌التفاوت ناشی از افزایش تعرفه‌های درمانی مشخص و منابع تامین آن اعلام شود، خاطرنشان کرد: بیمه آتیه سازان اجازه نمی‌دهد که بازنشستگان دچار مشکل شوند و تاکنون بیمه تکمیلی بازنشستگان را اجرا کرده است.

به گزارش ایسنا، در پیگیری خبر یاد شده در حالی هر یک از دستگاه‌های متولی تقصیر را از دوش خود برداشته و دستگاهی دیگر را به رعایت نکردن قانون و ایجاد بار مالی متهم می‌کنند که بیش از یک میلیون بازنشسته فرهنگی و خانواده آنها منتظر ادامه اجرای بیمه طلایی هستند که اکثر خدمات بدون سقف تعهداتش می‌تواند مرهمی باشد بر زخم تن بازنشستگانی که بدلیل هزینه‌های سنگین درمانی از ادامه درمان بازمانده‌اند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    0 1
    براي بيمه طلايي هر نفر 85000ريال كسر گرديده است نه 170000ريال در مصاحبه اي كه انجام مي دهيد صداقت داشته باشيد
  • رضا IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    0 1
    به اقاي ملكي بگوييد از دروغ گفتن بپرهيزد چون گفته هايشان مستند نيست