قدس: تعدادی از شهروندان در تماس با تحریریه نسبت به تولید و عرضه یک نوع ساندویچ سرد در یک فضای نامناسب انتقاد کردند.آنان شاهدند از مکانی که بیشتر شبیه یک واحد مسکونی است، هر روزه تعداد زیادی ساندویچ سرد برای فروش به بازار عرضه می شود.

ازفعالیت تا پلمپ مرکز تهیه ساندویچ سرد غیربهداشتی


به گفته آنان، این در حالی است که در مقابل این واحد مسکونی کارگاه چوب بری و کمی آن طرف تر هم کال وجود دارد.در حالی این ساندویچ در بسته بندی شکیل در مناطق مختلف شهر توزیع می شود که معلوم نیست در چه شرایطی به لحاظ بهداشتی تولید و عرضه می شود.
به اعتقاد آنان، از آنجایی که ساندویچ به عنوان یک نوع فست فود با استقبال قابل توجهی از سوی مردم بویژه جوانان و نوجوانان مواجه است، هر گونه کوتاهی به لحاظ رعایت مسایل بهداشتی آثار سویی بر سلامت مصرف کنندگان در پی خواهد داشت.
دریافت شکایات مردمی
در همین ارتباط، مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه این ساندویچ سرد در محدوده یکی از خیابانهای آزادی مشهد تهیه و عرضه می شود؛ گفت: به دنبال شکایت مردمی بازرسان بهداشتی مرکز بهداشت شماره یک در چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، از محل تهیه این ساندویچ بازدید کردند.
نواقص بهداشتی
علی حسنی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: طی این بازدید نواقصی به لحاظ بهداشت فردی، شرایط ساختمانی و ابزار کار محرز شد، بنابراین واحد مربوطه به مراجع قضایی معرفی شد.
وی اضافه کرد: همچنین از سوی مرکز بهداشت شماره یک مشهد به این واحد مهلت یک ماهه داده شد تا نسبت به رفع نواقص بهداشتی و موارد یاد شده اقدام کند. ضمن اینکه به اداره نظارت بر مواد غذایی نیز معرفی شد.
حسنی ادامه داد: از آن جایی که مجوز اولیه تولید این نوع ساندویچ سرد برای مکان دیگری صادر شده که دارای فضای مناسب و بهداشتی تولید این نوع فست فود بوده است، اما این واحد جابه جا شده و به مکانی در محدوده یکی از خیابانهای آزادی منتقل شده است.
این مقام مسؤول در بهداشت و درمان خراسان رضوی اظهار داشت: این اقدام واحد مربوطه تخلف است، بنابراین موضوع برای رسیدگی به اداره نظارت بر مواد غذایی ارجاع داده شده است.
وی در بخش دیگر با اشاره به اتمام مهلت یک ماهه به این واحد برای رفع نواقص یاد شده افزود: توسط بازرسان مرکز بهداشت شماره یک در پایان مهلت تعیین شده این مکان دوباره مورد بازدید قرار گرفت که نتیجه آن نشان داد این واحد نسبت به رفع نواقص و ایرادات مطرح شده اقدام مناسبی انجام نداده است لذا درخواست تعطیلی این واحد مطرح شد.
مدیرگروه بهداشت محیط حرفه ای خراسان رضوی یادآور شد: بنابراین، این واحد تولیدی، به دلیل بی توجهی به اخطار و الزام به رفع نواقص در آستانه تعطیلی قرار دارد و به احتمال قوی طی روزهای آینده پلمب می شود.
این مقام مسؤول اضافه کرد: به دلیل تخلفات یاد شده این واحد مجدداً به دادگاه معرفی می شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.