یک فعال صهیونیست مقیم آمریکا با همکاری تعدادی از قبطیان مصری مهاجر در این کشور و «تری جونز» کشیش دیوانه آمریکایی اقدام به ساخت فیلمی شرم آور در توهین به پیامبر اکرم(ص) و دین اسلام کردند.

محتوای فیلم موهن چیست؟عوامل سازنده آن چه کسانی هستند؟

به گزارش قدس انلاین به نقل از ابنا،این فیلم موهن که  یک فیلم آماتوری به کارگردانی «سام باسیل» است و حاوی صحنه‌ها و توهین‌هایی به پیامبر اکرم(ص) است که زبان از بیان آنها شرم می‌کند.

این فیلم پیش از این تنها یک بار در سالنی در هالیوود به شکل خصوصی نمایش داده شد و قرار بود در سالگرد حادثه 11 سپتامبر در کلیسای تری جونز (کشیش سفیه) به نمایش درآید؛ اما این نمایش لغو شد.

این کشیش  طبق اعلام قبلی، حرکت موهن دیگری به نام «محاکمه مردمی محمد[ص]» برگزار کرد و به زعم خود آن حضرت را محاکمه نمود. قرار بود این فیلم در کنار این محاکمه نمایش داده شود.

اما علیرغم لغو پخش رسمی فیلم موهن، بخش‌هایی از این فیلم در فضای مجازی منتشر گردید و چون این کار از سوی قبطیان مهاجر مصری انجام شد، نخستین واکنش‌ها از مصر علیه این اقدام برخاست و سپس به لیبی، یمن و دیگر کشورها کشیده شد.

شخصیت‏های مسلمان، مسیحی، قبطی ساخت این فیلم را محکوم کردند؛ اما مسلمانان خشمگین در مصر و لیبی، با حمله به نمایندگی های سیاسی آمریکا در "قاهره" و "بنغازی"، سفیر آمریکا در لیبی را کشتند.

 دولت آمریکا که اینک با خشم مسلمانان بیدارشده مواجه شده است تلاش می‏کند خود را از این اقدام موهن بری کند؛ اما آیا می‏توان باور کرد که ساخت فیلمی با سرمایه هنگفت 5 میلیون دلاری و نیز اقدامات مستمر کشیش دیوانه بدون اطلاع و رضایت مقامات کاخ سفید انجام شده باشد؟

زمان این فیلم 2 ساعت است اما بخش هایی چند دقیقه ای از آن (به زبان انگلیسی و نیز با دوبله به زبان مصری محلی) بر روی شبکه ویدئویی "یوتیوب" (وابسته به آمریکا) منتشر گردیده و با وجود اعتراضات تا این لحظه حذف نشده است. این در حالی است که این شبکه مدعی است فیلمهایی که موجب خشونت شود یا توهین به احساسات عمومی باشد را منتشر نمی‏کند.

داستان فیلم

این فیلم با صحنه‌هایی از حملات گروه‌های تندرو به یک داروخانه مربوط به پزشکی قبطی در مصر آغاز می‏شود. در این صحنه چند مسلمان با محاسن بلند با چوب و چماق به داروخانه این پزشک حمله می‏کنند و با حمله ناجوانمردانه به همسر وی، مغازه اش را ویران می کنند؛ اما پلیس مصر تنها نظاره گر این حادثه است.

فیلم پس از این بخش، به حیات پیامبر اعظم(ص) در صدر اسلام منتقل می‌شود و با پخش صحنه های مبتذل (که از بیان آنها معذوریم)، علاوه بر توهین به پیامبر اکرم(ص)، دین اسلام به عنوان "سرطان" و مسلمانان را افرادی خشن، عقب مانده و طرفدار خونریزی نشان می دهد.

 گذشته از صحنه‏های سخیفی که ارزش بیان ندارد، یکی از شیطنتهای فیلم آن است که مسلمانان را افرادی شکنجه‏گر معرفی کرده است و در صحنه ای از فیلم یک زن سالخورده به نحو عجیبی شکنجه می شود؛ در حالی که در تاریخ اسلام چنین چیزی مشاهده نمی شود. در واقع، در این فیلم بسیاری از جنایت‏هایی که نظامیان آمریکایی، اسرائیلی و غربی در سال‏های اخیر در حق مردم فلسطین، عراق و افغانستان انجام داده و در "گوانتانامو" و "ابوغریب" مرتکب شده اند را بی‏شرمانه به اسلام و مسلمانان نسبت می‏دهد.

روزنامه وال استریت ژورنال در توصیف این فیلم نوشت: فیلم "برائت از مسلمانان" یک فیلم سیاسی و نه مذهبی است و در آن از اسلام به عنوان سرطان یاد شده است.

سام باسیل کیست؟
سام باسیل یک شهروند اسرائیلی ـ آمریکایی ایالات متحده است. وی یک مشاور املاک و مدیر شرکت‏های ساخمانی است که در کالیفرنیای جنوبی زندگی می‌کند و دشمن قسم‌خورده اسلام است. علیرغم عدم انتشار هیچ تصویری از وی، او یک شخص حقیقی است و سنی بین 52 تا 56 سال دارد. (یعنی سام باسیل، یک نام مستعار نیست).

باسیل از  سه شنبه (11 سپتامبر 2012 ـ 21 شهریور 1391) که با روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" و روزنامه آمریکایی "وال ستریت ژورنال" مصاحبه کرد ناپدید شد و از مکان اختفای وی اطلاعی در دست نیست.

وی به روزنامه " وال استریت ژورنال" گفت: "برای این فیلم 5 میلیون دلار از یکصد صهیونیست اعانه جمع آوری شده است. این فیلم با استفاده از 59 بازیگر و تیمی 45 نفره در پشت صحنه، به مدت سه ماه در اواسط سال گذشته میلادی در کالیفرنیا تولید شد".

اما با وجود این هزینه هنگفت، کیفیت فیلم بسیار پایین و دکورها و صحنه‏ها بسیار آماتوری و پیش پا افتاده است.


آشنایی با حامیان فیلم

گروه موسوم به «قبطیان مهاجر»: دکتر عصمت زقلمة از شخصیت‏های قبطی مهاجر و ساکن در آمریکا، در سال گذشته میلادی با ادعای اینکه مسیحیان قبطی مصر در معرض ظلم و قتل هستند "حکومت قبطی در تبعید" را تشکیل داد و خود را رییس آن اعلام کرد. دیگر مقامات این دولت خودخوانده «مستشار موریس صادق» مدیر اجرایی، «مهندس نبیل بسادة» دبیرکل و «مهندس إیلیا باسیلی» هماهنگ کننده بین المللی آن هستند.

اما رهبران قبطی مقیم مصر، با رد تشکیل این دولت، اعلام کردند که زقلمة و موریس را نماینده خود نمی دانند.

«تری جونز» (به انگلیسی: Terry Jones): کشیش یک کلیسای کوچکی در ایالت فلوریدا است. وی جایگاهی در بین مسیحیان آمریکا ندارد و در کلیسای محلی او تنها حدود 20 و حداکثر 50 نفر حاضر می‏شوند. وی از 11 سپتامبر سال 2001 تاکنون به همراه همسرش در کلیسایی کوچک در شهر "گینسویل" حمله علیه جهان اسلام را آغاز کردند. جونز در نهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر خواستار برگزاری مراسم قرآن سوزی شد و سرانجام پس از غائله‏های رسانه‏ای فراوان و کسب شهرت منفی جهانی، در روز 20 مارس 2011 این کار موهن را انجام داد. عواقب این کار ابلهانه وی گریبانگیر آمریکائیان مقیم کشورهای اسلامی و کارکنان سازمان ملل شد؛ و فقط در "مزار شریف" افغانستان دست کم 12 نفر از نیروهای سازمان ملل کشته شدند. تری جونز از سوی رهبران دینی مسیحیت نیز مردود است و علاوه بر محکومیت رسمی وی از سوی "واتیکان" روحانیون مختلف مسیحی نیز کار وی را نفی کرده‏اند. رهبران دینی شهر دیربورن نیز با موضع‌گیری در برابر این تصمیم ضددینی تری جونز اعلام کرده بودند که مقابل مرکز اسلامی دیربورن گرد هم خواهند آمد تا اعلام کنند مخالف اهانت به احساسات اقلیت‌های مسلمان هستند. وی پس از آنکه با سوءاستفاده از غائله سوزاندن قرآن در دو سال گذشته، از یک کشیش روستایی به یک چهره جهانی تبدیل شد پارسال نیز تبلیغات شدیدی را آغاز و سرانجام نسخه ای از قرآن را به آتش کشید. او امسال نیز نمایش مضحک "محاکمه مردمی پیامبر(ص)" را به راه انداخت. 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • fatemeh IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    17 5
    به نظرمن آمريكاواسرائيل بااين كارنفرت انگيزرذالتشونوثابت كردن
  • سجاد IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    18 2
    لعنت خدابرکساني که اين فيلمو ساختن
  • مجتبي IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    16 2
    خدا لعنت کنه دشمنان اسلام وقران رو
  • مسلمان IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    11 7
    اينکه يه کشيش احمق آمريکايي چنين غلط گنده اي مي کنه نه يک بار که چندين بار تقصير ماست .ما عادت نداريم که به هيچ ديني توهين کنيم درست اما سکوت تا کي؟ اينجور آدما نشان دهنده دين واقعي که ما قبولش داريم نيستن پس چرا سکوت ؟ انصافا سر اين قضيه افغانها از ما با غيرت تر بودند!!!! اينها به کنار ما سر قضيه فيلم مسخره 300 چه کرديم که حالا چه کنيم؟ ....
  • حسين IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    18 2
    خدا لعنتشون کنه
  • عقيل IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    20 1
    جاء الحق وزهق الباطل ان الباطل کان زهوقا
  • ali IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    26 2
    لعن الله علي اعداء محمد واله
  • مرتضي IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    25 4
    برمحمدوآل محمد صلوات
  • فردا IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    25 7
    بنام خداوند منتقم و جبار از يک مسلمان پيرو خط فکري حضرت محمد(ص) به خالق قدرتمند خداوند باريتعالي با عرض قبول بندگي و سلام ودرود بر الهه محبوب و يکتاي جهان تقاضا دارم به مصداق ادعوني استجب لکم کليساي تبديل شده به سنگر شيطان توسط تري جونز را بر سر وي و همسرش که مصداقي از ابولهب و همسرش مي باشد خراب و ويران بنما و عذاب شديد دنيوي وعده داده شده را بر ايشان نازل بفرما آمين و انشاء الله بنده سپاسگزار لطف و مرحمت شما ....
  • تاجيک IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    24 2
    خدا لعنتشان کند
  • مهدي IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    27 2
    اگرچه کار بسيار زشتي بود، اما اين نشان دهنده آن است که دشمنان اسلام چقدر از پيامبر و قرآن ميترسند کتابي که ما فراموش کرديم وشايد دشمنان ما را به خود آورند ومارا به ياد قرآن اندازند. به نظر مهم نيست که آنها چکار ميکنند، بلکه مهم اين است که ما در مقابل پيامبر وقرآن بايد چکار کنيم وچه بايد کرد واز اين خواب بيدارشويم. آنها فقط چند کاغذ را سوختند وما رسالت پيامبر وخود قران را سوختيم.
  • ناشناس IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    13 3
    سلام خاک عالم بر سرتان باد با اين فيلم هايتان
  • بيداري IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    29 11
    مرگ بر آمريکا مرگ براسرائيل
  • سوده IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    23 4
    متشكر از اطلاع رساني شما به اميد ظهور مهدي فاطمه
  • سوده IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    14 2
    باتشكر از اطلاع رساني به موقع
  • امير IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    16 20
    لا اقل يک جمله يا يک مطلب کوتاه از توهينات را بنويسيد (جهت اطلاع)من از کجا بدانم که به پيامبر توهين شده؟
  • ستاره IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    4 1
    با سلام به ساحت مقدس امام زمان (ع)از مردم خوب مسلمان ايران به خاطر دفاع از دين اسلام ممنونم. و لعنت خدا ورسولش بر دشمنان اسلام آمريکا و صهيونيست.اميدوارم خداوند سزاي اعمالشان را بدهد.
  • ناشناس IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    7 2
    خدا دشمنان اسلام رو نابود کنه.دعا کنيم مهدي فاطمه زودتر بياد.
  • حسين IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    8 0
    اين گونه حرکت ها از طرف هر انسان پاک فطرتي محکوم است . اللهم صل علي محمد و آل محمد .
  • محسن IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    11 1
    طبق فرمايش قران كريم مكرهركس به خودش باز خواهد گشت
  • رسول IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    12 0
    احمقانه ترين موضوع اين وسط اينه که کشورهاي اسلامي از زمان فيلم محمد رسول الله تا الان!!!!!!!!!حتي يه فيلم با کيفيت و بدرد بخور در مورد اين شخصيت اللهي نساختن و اجازه دادن اين اتفاقات هر سال تکرار بشه.کشتن کارکنان سازمان ملل و يا تسخير سفارت خانه آلمان در خارطوم وآتش زدن پرچم کشوراي غربي ،يک پاسخ و راه حل اين وضعيت نيست.اين کارا خودش به نفع صهيونيست هاست. بايد با کار فني،يعني خرج پول و سرمايه براي ساخت مداوم فيلم هاي ضد صهيونيستي و فيلمهايي که پيام اسلام محمدي(ص) رو به جهان برسونه به اين قايله ....خاتمه که نه ....بلکه پاسخ در خور داد.اين يه جنگه و ما اين وسط سر جامون نشستيم وفکر ميکنيم ما پيروزيم.و همه دنيا با ماهستن واينا فقط کار يه کشيش و يه مشاور املاکيه!.
  • يا فاطمه سلام الله عليه IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    8 3
    اگه مسلمونا واکنش نشان ندهند بدتر از اين رو هم نمايش مي دهند اما واقعا بدتر از اين هم چيزي مونده اونها قلب همه ي مسلمانان را نشانه رفتند سلمان رشدي مثل موش کور همه ي عمرش خزيد و گريخت اما اينا ... چقدر واقعا چقدر چهره ي کريهي داره اين کشيشه حتي اگه نگويند چه کار کرده هم آدم بهش نگاه مي کنه کراهت از سر و روش مي باره به زودي از موهاي سفيدش پيداست زير گل مي ره چيزي نمي گذره که بايد جواب پس بده ... خدايا تمام ظالمين روي کره ي خاک را هم اکنون نيست و نابود کن و آبروي آمريکا و اسرائيل و دوستدارانشان را در سراسر کره ي خاک روز به روز بيشتر و بيشتر ببر آمين يا رب العالمين اين دعاي قلبي و هميشگي تمام همزبانان و هم کيشانم و دعاي هر شيعه ايست ...
  • sina IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    14 3
    لعنت خداوندبر صهيونيستها و حاميان آمريكائي آنها اين تلاشهاي احمقانه دست و پا زدنهاي آ[ر حيات آنهاست
  • وحيد IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    12 3
    سلام خدا بر محمد وال محمد ولعنت الهي بر دشمنانشان از اولين تا اخرينشان باد هر کس که خاک بر خورشيد بپاشد فقط چشمان خود را کور ميکند پيامبر وخاندان پاکش از هر گناه وبدي بدورهستند ودشمنان فقط اب در هاون مي کوبند
  • سعيد IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    21 3
    بر محمد و آل محمد و خاندان پاک و مطهرش صلوات و درود باد و انشااله که تمامي دشمنان اسلام نابود و از صحنه زندگي محو گردند
  • امين IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    6 5
    فقط با کشتن اين کشيش ديوانه شهرت طلب قلب مسلمين ارام ميشه لعنت خدا بر ظالمين کفار
  • مريم IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    4 2
    امريکا واسرائيل کم شعورترازاون هستن که بزرگوار وعزيزبودن پيامبر رحمت را براي مسلمان ها درک کنند مرگ برامريکا مرگ براسرائيل ملعون (الهم صل علي محمد وال محمد)
  • ناشناس IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    10 1
    ما هم مي‌توانيم فيلم‌هايي بسازيم كه بزرگواري پيامبر گرامي را نشان دهد، در اين دوران جنگ فرهنگي بهترين كار مقابله فرهنگي است، چرا ما مسلمانان تلاش براي ساخت زيبايي‌هاي اسلام نمي‌كنيم؟ چرا فيلم محمد رسول الله را بايد آمريكايي‌ها بسازند تا ما مسلمانان به آن تك فيلم افتخار كنيم، فيلمي كه تنها جنگ‌ها را در دوران پيامبر گرامي نشان مي‌دهد؟ چرا؟ چرا ؟
  • امير حسين IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    7 1
    لعنت خدا بر امريکا و اسرائيل و دشمنان اسلام
  • بنده ي خدا IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    5 1
    اللهم عجل لوليک الفرج ساخت اين فيلم نه تنها به اعتقادات بيش از يک ميليارد مسلمان توهين کرده بلکه به اعتقادات بيش از يک ميليارد مسيحي و صد ميليون يهودي هم توهين کرده.اصول دين تمام اديان يکسان است.ايمان به يگانگي خداوند روز قيامت و پيامبري پيامبران الهي. وقتي بيش از چهارميليارد خداپرست روي کره ي زمين زندگي مي کنند و يک مسئول آمريکايي به راحتي مي گويد الان زمان بيرون کردن خدا از روي زمين است و هيچ واکنشي را نمي بيند گستاخي اين چنيني هم مي بينيم .يادمان باشد از مدتها ما رو براي اين کار آماده کرده اند جکها و اس ام اس هامون وبه ياد بياريم که با تمام اعتقاداتمون شوخي کرديم که اگر نه مطمئن باشيد واکنشمون آنقد شديد مي بود که سريعا عذرخواهي مي کردن.يابن رسول الله به آبروي پيامبر زيباييها به ما کمک کنيد که حداقل پيرو پيامبر مهرباني ها باشيم وکمک کن که تمام دنيا اين مهرباني را درک کند و تشنه ي آن با
  • مسلمان IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    3 4
    واي اگر خامنه اي حکم جهادم دهد ارتش دنيا نتواند که جوابم دهد....لعنت الله علي القوم الظالمين.انشاءالله بحق آخرين پيغمبر پاک اسلام حضرت محمدمصطفي صلي الله عليه و آله و خاندان مطهر ايشان صلوات الله عليهم چنان به خفت و خواري بيفتند که هر لحظه آرزوي مرگ کنند. کما اينکه اين کارهايشان نيز نشان از خفت و ذليلي آنها دارد. زنده باد اسلام و زنده باد مسلمين .. يا صاحب الزمان ظهورتان حتمي و قطعي است، همانگونه که خداوند وعده داده است.اللهم عجل لوليک الفرج و العافي? و النصر وجعلنا من خير اعوانه و انصاره
  • nitrojen arghavany IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    2 1
    اين کارا فقط احمقي و کوچک مغز بودن اين موجودات دوپا رو نشون ميده
  • مهدي IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    3 1
    مشکل اين شبه انسانها بااسلام نيست بلکه اينها با خدا و تمام اديان الهي مشکل دارن خداوند ان شاء الله به حق رسول خدا نيست و نابودشون کنه
  • بنده خدا و حامي دين رسول IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    2 1
    اين کارها احمقي و بيچارگي دشمنان رو نشون ميده خدا لعنتشون کنه اگر اون سلمان رشدي رو به درک مي فرستادن ديگه کسي همچين غلطي نمي تونست بکنه و انشاء الله که ظهور امام زمان نزديکه و خودش ميادو پدر پدرسگشون و در مياره
  • رسول IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    0 1
    اگر ما مسلمانان گوش به حرفهاي مسيحيان با يهوديان نميکرديم و فرهنگ زشت انها را انجام نميداديم (ارايش -لباس پوشيدنها-سخنرانيها -غذا خوردنها -....... )انها جرات نميکردند فيلم بسازند لذا براي عبرت بعدها کشتن وي لازم است.انشاالله
  • پويا IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    0 1
    سلام فقط (اشهدان محمدرسول الله)
  • حميد رضا IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    2 2
    اين کار بي شرمانه است ولي از سياست غافل نشويد . مسلمانان از هر گونه عمل تند و خشن دوري کنند تا تاييدي بر حرف کفار نشود بايد با علم وعمل واستدلال و حکمت به جنگ ايشان برويم که البته اين بيشتر وظيفه علما است و سپس مسلمانان
  • محمد رضا IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    تري جونز سگ صفت خونت حلال حلال من حاظرم بکشمت مثل سگ ميکشمت هم تو رو هم او کثافتاي پشت پرده رو بدبخت بيچاره تو رو کردن وسيله لعنت خدا به همتون