رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نحوه ارزشیابی درس جدید تفکر و پژوهش پایه ششم، بر اساس نمره کلاسی دانش‌آموز در طول سال است، گفت:‌ برگزاری امتحانات پایه ششم به صورت نهایی لغو شد.

لغو امتحانات نهایی ششم ابتدایی/امتحان کشوری فقط برای پیش‌دانشگاهی‌ها

عبدالامیر عرفی در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان پایه ششم اظهار داشت: مقرر بود تا امتحانات دانش آموزان پایه ششم به صورت نهایی برگزار شود اما طبق مصوبه کمیسیون آئین نامه‌ها و مقررات وزارت آموزش و پرورش نحوه برگزاری امتحانات پایه ششم ابتدایی به صورت دیگر اعلام شد.

امتحانات نهایی پایه ششم لغو شد

وی افزود: طبق مصوبه کمیسیون آئین نامه‌ها و مقررات وزرات آموزش و پرورش مقرر شد امتحانات پایه ششم ابتدایی برای دانش آموزانی که سال گذشته در پایه پنجم به صورت کیفی-توصیفی امتحان دادند به همان صورت برگزار شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش آموزانی که امتحانات پایه پنجم آنها به صورت کمی-عددی بود در پایه ششم نیز به همان صورت امتحان می‌دهند، گفت: درس ریاضی، علوم و مطالعات اجتماعی پایه ششم به صورت کتبی برگزار می‌شود و در درس‌های هنر، تربیت بدنی و تفکر و پژوهش نمرات کلاسی دانش آموزان در طول سال مدنظر است.

نحوه ارزشیابی درس کار و فناوری ابلاغ نشده است

عرفی تصریح کرد: امتحانات دانش آموزان پایه ششم به صورت هماهنگ منطقه‌ای، پایه سوم راهنمایی به صورت هماهنگ استانی و پایه سوم متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای و پیش دانشگاهی نیز به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود.

وی در پایان گفت: شیوه ارزشیابی درس کار و فناوری پایه ششم نیز هنوز اعلام نشده است و نحوه برگزاری امتحانات پایه ششم ابتدایی به صورت نهایی نیز سال آینده مشخص می‌شود.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hossein IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    12 4
    خب کلاس ششم هم بايد امتحان دهد
  • sarah IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    6 3
    ولي معلم من گفت امتحانات نهايي است
  • تينا IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    7 4
    همه ي اين ها دروغ است يک روز از آموزش و پرورش بازرس آمد و بخش نامه اي آورد و ما بايد تا 13 خرداد به مدرسه برويم و امتحان بدهيم.
  • سميرا IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    9 2
    لغو نشده و برنامه امتحاني به ما دادند
  • اميررضا IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    3 3
    امتحانات نهايي ششم چگونه است؟سوالات ازتيزهوشان يانمونه دولتي مي ايد؟