محمدزاده: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی از آموزش 4 هزار گذربان و طرح ویژه پلیس برای کنترل سرویس مدارس خبر داد.<BR>

شکایت راهنمایی و رانندگی از 2 مجتمع تجاری بدون پارکینگ در مشهد

 

سرهنگ جعفری افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر مأموران راهنمایی و رانندگی بر ترافیک محدوده مدارس حاشیه معابر اصلی نظارت بیشتری خواهند داشت اما از شهروندان نیز تقاضا می شود به هنگام مراجعه به مدارس خودروهای خود را در محل مناسب پارک نمایند تا موجب انسداد معبر و یا ایجاد گره ترافیکی نشود.
وی در ادامه با اشاره به برخورد قانونی با رانندگان متخلف در سال جاری اظهار داشت: در 5 ماهه اول سال گذشته 217 فقره تصادف جرحی و فوتی در استان به وقوع پیوست که این رقم در سال جاری به 165 فقره کاهش یافته است که نشان دهنده نظارت و اعمال قانون از سوی پلیس و نیز بهبود فرهنگ ترافیکی شهروندان است.
جعفری گفت: هر چند در مجموع آمار اعمال قانون در سال جاری کاهش داشته و از رقم 540 هزار مورد به 489 هزار مورد کاهش یافته است اما آمار اعمال قانون با رانندگانی که مرتکب تخلف آلودگی صوتی شده اند افزایش بیش از 3 برابری داشته است به نحوی که از عدد 4 هزار و 605 مورد به 19 هزار مورد رسیده است.
وی افزود: آمار موتورسیکلتهای توقیفی نیز از 25 هزار دستگاه در 5 ماهه اول سال گذشته به رقم 32 هزار دستگاه در مدت مشابه سال جاری رسیده است و شهروندان اطمینان داشته باشند پلیس راهنمایی و رانندگی با جدیت تا تثبیت فرهنگ صحیح موتورسواری با متخلفان برخورد خواهد کرد.

 

نوزدهم آذر آخرین مهلت بخشودگی جرایم

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی در خصوص بخشودگی جریمه تأخیر پرداخت جرایم اظهار داشت: بر اساس مصوبه ابلاغی تمام جرایم پرداخت نشده تا پایان سال 89 تا نوزدهم آذر ماه مشمول افزایش 2 برابری نشده و در صورت مراجعه فقط اصل جرایم از آنان اخذ خواهد شد و پس از این تاریخ مجدداً با ضریب 2 محاسبه خواهند شد.
جعفری ادامه داد: در حال حاضر هنوز جدول جرایم قانون جدید ابلاغ نشده است و تنها در خصوص برخورد با رانندگانی که مصرف مشروبات الکلی یا قرص های روانگردان داشته باشند و نیز تجاوز به حریم عابر پیاده دستور العمل داریم.
وی افزود: این تصور اشتباه شهروندان که عابر پیاده مقصر تصادفات شناخته نمی شود باید اصلاح شود چرا که بر اساس قانون عبور از چراغ قرمز عابر پیاده تخلف محسوب می شود و اگر عابری بدون توجه به چراغ قرمز عبور عابر به معبر وارد شده و تصادف نماید مقصر 100 درصد خواهند بود.
وی در خصوص وضعیت نامناسب خط کشی های معابر مشهد نیز اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی همواره از وضعیت خط کشی ها گلایه دارد اما در آخرین مورد شرکت طرف قرارداد شهرداری تهران خط کشی معابر مشهد را انجام داد اما مجدداً همان وضعیت قبلی رخ داد که بر اساس ادعای کارشناسان علت این امر غیر استاندارد بودن آسفالت معابر مشهد به دلیل وجود بیش از اندازه قیر در ترکیب آسفالت و نیز نحوه رانندگی در این شهر و تردد بیش از اندازه از روی خطوط (به جای رانندگی بین خطوط) می باشد.وی از تجهیز بزرگراهها و چهارراههای پر ترافیک مشهد به دوربینهای کنترلی خبر داد و ادامه داد: به زودی تعداد دوربینهای کنترلی مشهد از مرز 100 دستگاه خواهد گذشت اما بر اساس ماده 3 قانون جدید شهرداریها موظف شده اند تا از سهم درآمدی خود از محل جرایم اخذ شده نسبت به تجهیز دوربینها اقدام کنند.
همچنین مقرر شده است تا 100 درصد درآمد ناشی از پارک حاشیه ای صرف ساخت یا توسعه پارکینگها شود.

 

میزان تقصیر دستگاه ها در بروز مشکلات ترافیکی

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نقاط حادثه خیز مناطق مختلف شناسایی و به شهرداران و سازمان ترافیک اعلام شده است تا نسبت به رفع نواقص آن اقدام کنند اما در مقابل گزارشهای ویژه ای نیز از سوی افسران راهنمایی و رانندگی در خصوص میزان تقصیر پیمانکاران عمرانی در بروز تصادفات تهیه می شود که در آخرین موارد طی ماه جاری 4 پیمانکار به عنوان مقصران اصلی در بروز تصادف شناخته شده اند.
وی با اشاره به تخلف صورت گرفته در صدور مجوز مجتمع های تجاری فاقد پارکینگ اظهار داشت: راهنمایی و رانندگی همواره مدعی و شاکی این رفتار خلاف قانون است و حتی برای نمونه در 2 مورد در خصوص بازار فردوسی و زمرد طرح دعوا نموده است.
رئیس پلیس خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت ستاد ترخیص مشهد نیز گفت: همواره گلایه های شهروندان از مرکز ترخیص در رسانه ها یا واحد بازرسی پلیس ثبت می شود و از مدتی قبل به دنبال یافتن مکانی مناسب بوده و هستیم اما پس از درج گزارشهایی در روزنامه قدس و برخی رسانه ها این پروسه سرعت بیشتری گرفت که در راه حلی موقتی و مسکن، واحد ترخیص موتورسیکلتها به ستاد مرکزی پلیس راهنمایی و رانندگی منتقل شد که امیدواریم در آینده ای نزدیک چند مرکز مجهز ترخیص خودرو در مشهد ایجاد شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ساکنين بيچاره IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    0 0
    با سلام پس چرا با ترافيک ومزاحمتهاي دانشگاه پيام نور که ساکنين آن منطقه را به سرحد جنون کشانده برخورد نمي کنيد امروز90/10/30 با تماسهاي مکرر با راهنمايي رانندگي منطقه دانشجو ما شاهد هيچگونه حمايتي از طرف شما نبوديم حتي کوچکترين جريمه بروي انبوهي از ماشين هايي که در مقابل تابلوهاي پارک ممنوع در مقابل دانشگاه پارک نموده اند واقعا ما نمي دانيم حرفمون و دردمون رو به کي بگييم که بشنود و فکري به حال ما کند.با تشکر ساکنين محدوده دانشگاه پيام نور ستاري