حمید رضا عرب : بعد از اينكه سقوط نرم استقلال در ليگ شروع شد و داربي را هم باخت، وقتي از اميرقلعه نويي پرسيدند كه حال تيمت چه طور است او گفت:« فوتبال با آدم حرف مي زند. به اين تيم اميدوارم.» ميان ديده هاي او و آنچه ديگران مي بينند اما تفاوتي هست از زمين تا آسمان.

 گذر درخشان و قلعه نویی از میدان مین

اميرقلعه نويي مي كوشد اميدي كه نسبت به تيمش در دل دارد را به ديگران نيز تسري دهد اما نمي شود. استقلالي كه او مي بيند به سوي قهرماني پيش مي رود اما استقلالي كه ديگران مي بينند نقطه ديگري را هدف قرار داده است. تصويري كه اين روزها مي بينيم تيمي متزلزل و ناهماهنگ است. اميرقلعه نويي چگونه با اين دروازه بان و خط دفاع جام قهرماني را متعلق به خودش مي داند؟ اميرقلعه نويي حقيقت را كتمان مي كند يا حقيقتا اعتقاد دارد كه اين تيم راهي سرمنزل مقصود و سكوي نخست است؟

مگرمي شود نمايش نفت، سپاهان، تراكتورسازي و فولاد را ديد و استقلال را هم در دايره  این تيم هاي هماهنگ قرارداد. استقلالي كه با ضرب و زور راه آهن كه يكي ازضعيف ترين تيم هاي ليگ محسوب مي شود را مي برد و درا هواز با كمك داور از شكست مي گريزد. اميرقلعه نويي چرا حقايق را نمي بيند؟

اوضاع استقلال نه تنها خوب نيست بلكه به نابساماني گرويده و يحتمل خود قلعه نويي نيز با ادامه اين وضعيت به سمت درخروجي باشگاه سوق داده خواهد شد. صحبت ازتعيين ضرب الاجل براي سرمربي استقلال در2بازي آتي است. 2ديداري كه پس ازتعطيلي 50 روزه ابتدا مقابل سپاهان و بعد مقابل سايپا برگزارمي شود و چنانچه امير نتيجه مطلوبي بگيرد شايد تاپايان فصل شانس داشته باشد وگرنه ممكن است صندلي اش را به دیگری بسپارند. استقلال در فصلي كه پشت سرمي گذاريم، جام حذفي را از دست داده است و در ليگ نيز بعيد است ديگر ميان مدعيان ديده شود.

همين وضعيت در پرسپوليس درخشان حاكم است. آن‌ها دل خوش به بردي كه درداربي به چنگ آوردند، پي در پي مي بازند! اين پرسپوليس هم به رغم برتري در جدال با رقيب سنتي اش اما در خواب عميق فرو رفته و احتمال اينكه حميد درخشان پس از شوكي كه به طور مقطعي به اين تيم وارد كرد از كار بركنار شود، كم نيست. پيش از بازي با فولاد نيز زمزمه هايي مبني براخراج درخشان از پرسپوليس شنيده مي شد و حالا با شكستي كه برابراهوازي‌ها دركارنامه درخشان ثبت شد براي او نيزضرب الاجل تعيين كرده اند.

كميته فني پرسپوليس اگرچه از درخشان برنامه گرفته است اما در كانون پرسپوليس نيزصحبت از جانشيني موقت حسين عبدي است. شايد همان پروژه اي كه خوابش را اعضاي هيات مديره استقلال براي اميرقلعه نويي ديده اند و مي خواهند با انتخاب مربي موقت اوضاع را قدري بهبود دهند. البته براي استقلال و پرسپوليس ديگرتفاوتي ندارد كه چه كسي روي نيمكتش بنشيند. نه رفتن قلعه نويي اين استقلال را سامان مي دهد و نه جدايي درخشان. پس شايد بهترباشد مهراخراجي هم پاي حكم مربيگري اين ها كوبيده نشود وتغييرات به فصل بعد موكول شود.

نتایج هفته هفدهم لیگ برتر

سپاهان 4 –   گسترش فولاد1

صبای قم 1- ملوان1

سایپا 1-  پیکان1

پرسپولیس 1-فولاد 2

استقلال خوزستان4- استقلال 4

پدیده 1- نفت مسجدسلیمان1

راه آهن صفر- نفت تهران 1

تراکتور 2 – ذوب آهن 1

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.