برنامه نود در حالی این هفته روی آنتن رفت که مسائل مختلفی از جمله استعفای مجید جلالی و واگذاری پرسپولیس مورد بررسی قرار گرفت و نفت تهران به عنوان شانس اول قهرمانی از سوی مخاطبان برنامه انتخاب شد.

فریادهای شوکه‌کننده جلالی و انتقاد فردوسی پور از نمایندگان مجلس

به گزارش قدس آنلاین، برنامه این هفته نود با سئوال پیش بینی قهرمان لیگ برتر فوتبال آغاز شد که سه تیم تراکتورسازی، نفت تهران و سپاهان سه گزینه این سئوال بودند. عادل فردوسی پور همان ابتدای برنامه اعلام کرد که آخرین «نود» روز چهارم خردادماه پخش می‌شود و با آغاز فصل آینده، این برنامه کارش را از سر خواهد گرفت.

حسن کامرانی فر که به تازگی از داوری خداحافظی کرده است، میهمان حضوری برنامه بود. او با بیان اینکه خداحافظی‌اش صرفا دلایل پزشکی داشته و از هیچکس دلخور نیست، گفت: وضعیت معده و روده من مناسب نیست و تیم پزشکی به من اجازه نمی‌دهد بیشتر از این به صورت حرفه‌ای داوری کنم.

تصمیم سازمان لیگ برای ۱۶ تیمی شدن لیگ دسته اول یکی از مباحث مطرح شده در نود بود که فردوسی پور ضمن حمایت از این کار، به انتقاد از بعضی نمایندگان مجلس پرداخت. مجری برنامه نود گفت: در حالی که ابتدای فصل اعلام شده بود لیگ دسته اول ۱۶ تیمی می‌شود اما وقتی بعضی تیم‌ها احساس خطر کردند، برای جلوگیری از عملی شدن قانون دست به کار شدند و حتی بعضی ها کار را به نمایندگان مجلس کشاندند.

فردوسی پور افزود: الان که نزدیک انتخابات مجلس هم هست و بعضی از نمایندگان هم به وزارت ورزش فشار می‌آورند. این کارها اخلاقی نیست و باید به قانون تمکین کرد.

در ادامه علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال روی خط برنامه آمد و از حل مشکل مالیاتی کی‌روش تا امروز سه شنبه خبر داد. رئیس فدراسیون فوتبال همچنین خبر رفتنش از فدراسیون فوتبال در اسفندماه را تکذیب کرد و گفت: من همیشه می گویم از فدراسیون می‌روم ولی نزدیک انتخابات نظرم عوض می‌شود!

حواشی دیدار راه آهن و سایپا بخش دیگری از برنامه نود بود. تصاویر فریاد زدن مجید جلالی سرمربی آرام سایپا بعد از بازی مقابل رختکن داوران به قدری شوکه کننده بود که فردوسی پور از آن به عنوان جیغ بنفش یاد کرد. جلالی که میهمان تلفنی برنامه بود، ضمن عذرخواهی از این رفتارش به دلایل استعفایش از سرمربیگری سایپا پرداخت و گفت: احساسم این بود که در باشگاه افرادی هستند که علیه بازیکنان و کادر فنی چیزهایی پیش رضایی می گویند و او را نسبت به ما بدبین کردند. برای همین ترجیح دادم استعفا بدهم. استعفایم ارتباطی به علی دایی نداشت.

بیت الله رضایی مدیرعامل سایپا هم همزمان روی خط برنامه آمد و گفت که استعفایی به دستش نرسیده است و باید این موضوع را در هیات مدیره و کمیته فنی بررسی و مطرح کنند.

بعد از قطع تماس مجید جلالی و رضایی، حسن کامرانی فر که کارشناس داوری برنامه بود به بررسی صحنه های مشکوک بازی راه آهن و سایپا پرداخت و گفت که تصمیم داور در اخراج نکردن دروازه بان راه آهن درست بوده و رفتارها و اعتراضات جلالی مستحق رسیدگی در کمیته انضباطی است.

در این هنگام جلالی مجددا روی خط برنامه آمد و خطاب به کامرانی فر گفت: شما این صحبت ها را به خاطر دوستی با علیرضا فغانی داور بازی سایپا راه آهن انجام می‌دهید. کمیته انضباطی باید مرا تنبیه کند. عیبی ندارد. من قبول دارم که اشتباه کردم ولی اشتباهات داوری علیه ما تا کجا ادامه دارد؟ در بازی با استقلال، بازیکن حریف جفت پا روی بازیکن ما خطا کرد ولی داور از کنار این صحنه گذشت.

وی افزود: همین داور بلافاصله دوباره در لیگ قضاوت کرد. چرا کمیته داوران این اشتباهات داوری را تجزیه و بررسی نمی کند؟ چرا کمیته انضباطی به آن ورود نمی کند؟ با این صحبت‌های کامرانی فر تردیدهای من نسبت به این موضوعات بیشتر می‌شود.

بحث درباره مزایده استقلال و پرسپولیس بخش دیگر برنامه نود بود. امیر عابدینی از طرف شرکت استیل آذین، عرفانیان از طرف شرکت بهنام پیشرو کیش و میرعلی اشرف پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی روی خط برنامه آمدند. عابدینی اعلام کرد که پوری حسینی در امر واگذاری اختیار ندارد. او همچنین تاکید کرد اگر بدهی بانکی حسین هدایتی بیشتر از ۲۰۰ میلیون تومان باشد، درب باشگاه استیل آذین را می‌بندد!

پوری حسینی هم در واکنش، گفت: وقتی یک پدر بدهکار، ۹۸ درصد سهام شرکتش را به نام پسر و دختر ۲۱ و ۲۳ ساله خود می‌کند، آیا عقل متعارف حکم نمی‌کند که یک جایی محل ابهام و تردید است؟

سرمربیان دو تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر یعنی سرمربیان تیم های سیاه جامگان و فولاد نوین اهواز هم میهمان حضوری بودند و توضیحاتی درباره نحوه صعود به لیگ برتر ارائه کردند.

ساعت ۲ بامداد با پخش آخرین آمار نظرسنجی با شرکت یک میلیون و ۵۷۶ هزار نفر، برنامه این هفته نود به پایان رسید. در پایان این برنامه در اتفاقی نادر نفت تهران که چند ساعت از تراکتورسازی در نظرسنجی عقب بود بالاخره جلو افتاد و با ۳۸ درصد آرای بینندگان به عنوان شانس اول قهرمانی لیگ معرفی شد، تراکتورسازی با ۳۷ درصد آرا دوم و سپاهان با ۲۵ درصد سوم شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.