دبیر کل حزب اصلی مخالف دولت در مجلس ترکیه ادعا کرد نیروهای نظامی این کشور در دو روز آینده وارد سوریه خواهند شد.

نيروهای ترکيه وارد سوريه خواهند شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه طرف چاپ ترکیه ، گورسل تکین دبیر کل حزب جمهوریت خلق ( سی اچ پی ) ادعا کرد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و دولت حزب عدالت و توسعه ترکیه قصد دارند  تا دو روز آینده دستور ورود نیروهای ارتش این کشور را به سوریه صادر کنند.  وی تاکید کرد این اطلاعات را از منابع بسیار موثق دریافت کرده است.
دبیر کل حزب جمهوریت خلق با بیان اینکه وی پیشتر نیز تصمیم دولت ترکیه را برای اعزام نیروهای نظامی به سوریه برای انتقال بقایای جسد سلیمان شاه جد سلاطین عثمانی را به ترکیه فاش کرده بود، تاکید کرد ، ما تلاش می کنیم که ترکیه بار دیگر اقدام مضحکی انجام ندهد و با مسائل بیشتری مواجه نشود.
گورسل تکین گفت :‌ از نخست وزیر ترکیه می خواهم رسما این موضوع را اعلام کند که چنین اقدام جنون آمیزی صورت نخواهد گرفت و این ادعا بی اساس است. 
وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین نظر سنجی ها میزان حمایت از حزب حاکم عدالت و توسعه به صورت مداوم کاهش می یابد ،‌ گفت : من پیشتر نتایج آخرین نظر سنجی را که به اردوغان رئیس جمهور ترکیه ارائه شده است ،‌اعلام کردم.
تکین گفت : بر اساس این نظرسنجی میزان حمایت از حزب حاکم عدالت و توسعه در آستانه انتخابات سراسری 7 ژوئن به 38 درصد کاهش یافته است. 
وی هشدار داد ، اگر دولت ترکیه این کشور را به یکی از طرف های مسائل موجود خاورمیانه تبدیل کند ، چنین اقدامی برای ترکیه هزینه های سنگین در پی خواهد داشت. 
دبیر کل حزب جمهوریت خلق تاکید کرد ، به رغم همه هشدارها این احتمال وجود دارد که اردوغان و حزب عدالت و توسعه در پی اقدام جنون آمیزی باشند.
وی ابراز امیدواری کرد ،‌ سازمان های دولت ترکیه به اردوغان و حزب عدالت و توسعه اجازه چنین اقدامی را ندهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اكبر IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    1 1
    شيطان بأيد از اردوغان درس بگيرد
  • امیررضا IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    این ترکیه خیلی گستاخ شده.به همین زودی هاایشالاخون بیگناهان ومظلومان سوریه ویمن وعراق دامن آقای اردوغان ومتحدنانشون روخواهدگرفت.به حق فاطمه زهرا(س).انشااالله.