وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای هوایی این کشور مناطقی در اطراف شهر تاریخی و باستانی پالمیرای سوریه که تحت کنترل نیروهای داعش است را بمباران کرده است.

حمله هوایی روسیه به مواضع داعش در شهر باستانی پالمیرا

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایسنا،  خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: جنگنده‌های سوخو- 25 روسیه مواضع اصلی داعش در شهر پالمیرا واقع در استان حمص را مورد هدف قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: در نتیجه حمله مستقیم، یکی از مواضع اصلی داعش، یک انبار تسلیحاتی زیرزمینی و تسلیحات ضدهوایی متعلق به این گروه تروریستی نابود شد.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس نیز حمله نیروهای هوایی روسیه به پالمیرا را تایید کرد.

عبدالرحمن حملات متعدد هوایی روسی در این شهر تاریخی را تایید کرد اما جزئیات دیگری در این باره ارائه نداد.

وزارت دفاع روسیه پیش از این گفته بود، جنگنده‌های این کشور در نزدیکی این شهر تاریخی اقدام به حمله کرده‌اند اما تایید کرده بود که جنگنده‌ها قطعا از مناطق و اماکن تاریخی اجتناب خواهند کرد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد که بر اثر حمله جنگنده‌های روسی به منطقه القریتین دست‌کم 10 تن کشته و زخمی شدند.

روسیه دقیقاً مشخص نکرده است که حمله به پالمیرا چه زمانی رخ داده اما اعلام کرده که طی دو روز گذشته روسیه 237 موضع را در سوریه هدف قرار داده است.

مسکو در بیانیه‌های خود تاکنون اعلام کرده است که مواضع داعش و جبهه النصره را در حمص، حماء، لاذقیه، دمشق، حلب و رقه مورد هدف قرار داده است.

این کشور می‌گوید در حلب، کمپ آموزشی مبارزان خارجی و یک کارخانه تولید تجهیزات انفجاری را بمباران کرده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.