فرارو- اختتامیه دومین جشنواره تلویزیونی جام جم برگزیدگان خود را در بخش های مختلف معرفی کرد.

پایتخت بهترین سریال طنز، «وضعیت سفید» پیشتاز جوایز +عکس

 

به گزارش ایسنا، در مراسم اختتامیه‌ی دومین جشنواره تلویزیونی جام جم، صداوسیما از 17 هنرمند تقدیر کرد؛ داریوش ارجمند، ‌ایرج طهماسب‌، حمید جبلی‌، سیروس مقدم‌، محمدرضا شریفی‌نیا،‌ رویا تیموریان‌، شهره لرستانی‌، امیر جعفری‌، ریما رامین‌فر،‌ حسین سهیلی‌زاده‌، علیرضا افخمی‌ و محمدرضا ورزی از جمله هنرمندانی بودند که از سوی رییس سازمان صداوسیما مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

برگزاری آیین نکوداشت محمد علی کشاورز و محمد بیگلری‌پور از دیگر بخش‌های مراسم دوشنبه شب بود. در این مراسم سید عزت‌الله ضرغامی از محمدعلی کشاورز با عنوان «سالارترین پدر تئاتر» نام برد و از این بازیگر تقدیر ویژه کرد.

 

 

همچنین در بخش تقدیر از بهترین‌های موسیقی، از زنده‌یاد محمد بیگلری‌پور یاد شد و به احترام رهبر اکستر سمفونیک سازمان صداوسیما، حضار برای لحظاتی قیام کردند و ایستاده اولین سرود انقلابی آن مرحوم را خواندند.

در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تلویزیونی جام جم همچنین از محمد گلریز و محمد اصفهانی، دو خواننده مطرح کشور تقدیر شد. محمد اصفهانی با اجرای چند قطعه، موسیقی تیتراژ سریال یک تیکه زمین را هم برای حاضران اجرا کرد.

همچنین در بخشی دیگر از رامبد جوان، داوود میرباقری، مسعود جعفری‌ جوزانی تقدیر به عمل آمد.

 

*** خمسه: آقای ضرغامی فکر نکنید فقط صدای خودتان گرفته

 

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم، با قطع شدن صدای مجری برای لحظاتی کوتاه، علیرضا خمسه با میکروفنی که در دست داشت وارد سالن شد و با عبور از میان حضار با آوازخوانی به روی سن آمد و خطاب به رییس صداوسیما گفت: آقای ضرغامی فکر نکنید که فقط صدای خودتان گرفته، بلکه به خاطر آلودگی هوا همه ما صدایمان گرفته است.

این بازیگر که در روز تولدش در این مراسم حاضر شده بود، خاطرنشان کرد: من امروز به دنیا آمدم. مادرم مرا امروز به دنیا آورده و سریعا به اینجا آمدم؛ امشب من 60 ساله شدم و اگر هم هدیه‌ای بگیرم نیمی از آن را تقدیم مادر بزرگوارم می‌کنم که مرا از آسمان به زمین آورده و نصف هدیه را به تقدیر مادرزنم می‌کنم که کاری کرده من می‌خواهم از زمین به آسمان فرار کنم.

در این مراسم جایزه هیات ویژه داوران به علیرضا خمسه به خاطر بازی در سریال «پایتخت» اهدا شد.

 

*** ادای دین رویا تیموریان به داوود میرباقری

 

 

در بخش دیگری از این مراسم رویا تیموریان که روی سن حاضر شده بود، گفت: متاسفانه تاکنون پیش نیامده که دینم را نسبت به آقای داود میرباقری ادا کنم، امشب می‌خواهم تشکر ویژه‌ای از ایشان به خاطر اولین کارم که با «رعنا» به صحنه آمدم داشته باشم؛ امیدوارم دینم را بتوانم روزی به آقای میرباقری ادا کنم.

 

***

در مراسم پایانی دومین جشنواره تلویزیونی جام جم هنرمندان مطرحی چون آتیلا پسیانی، سعیدپیردوست‌، محمد کاسبی‌، پرویز پورحسینی‌، محمود گبرلو،‌ یداله صمدی‌، چنگیز جلیلوند،‌ سید ضیاء‌الدین دوری‌، راما قویدل ،‌ فریدون جیرانی‌، مجید انتظامی‌، مسعود جعفری جوزانی‌، سعید پورصمیمی‌، حمید بهمنی‌ به همراه همسرش، مجید قناد‌، سعید توکل‌، همایون ارشادی‌، آرام جعفری‌، بهنام تشکر‌، فرزاد حسنی‌، امیر جعفری، بیژن بیرنگ، مهدی فخیم‌زاده، مرضیه برومند، پوریا تابان، جعفر دهقان، حسن فتحی، فریبا کوثری، ملیکا زارعی، نفیسه روشن، محمد علی اسلامی و ... حضور داشتند.

 

*** حاشیه‌های مراسم:

‌ ضرغامی در سخنان ابتدایی‌اش از اجرای خوب و دقیق مجری مراسم، محمد علی خسروی تشکر کرد و خطاب به حضار گفت: مجری حرفه‌یی و دقیق و باسواد یعنی همین برخوردی که در ابتدا آقای خسروی داشتند و به حضار اعلام کردند که من امروز به دلیل اینکه در مقابل مدیرانم برنامه اجرا می‌کنم تپش قلب گرفتم.

در بخش دیگری از این مراسم، هنگام اهدای جوایز مجری برنامه با زبانی طنز به امیر جعفری، چندین بار تذکر داد که در قسمت آقایان بایستد و عکس‌بگیرد اما وی همچنان در کنار همسرش، ریما رامین‌فر ایستاده بود.

در بخشی دیگر محمد گلریز به روی سن آمد تا سرودهایش را اجرا کند اما به خاطر کمبود وقت بعد از اجرای یکی از آثارش مجری برنامه به او تذکر داد که وقت کم است اما به وی به کارش ادامه داد و گفت: دهه فجر است و نمی‌شود این سرود را نخوانیم.

در بخش دیگری از حواشی این مراسم در بخش تقدیر از علیرضا خمسه، مجری برنامه خطاب به وی گفت: امروز با صورت زبر آقای خمسه برخورد کردم چرا که همیشه صورت ایشان زبر نبود! که علیرضا خمسه در پاسخ به وی گفت: بازیگران بازیگران را معمولان با معایبشان می‌بینند و من امروز با محاسنم به اینجا آمدم و این زبری به این خاطر است.

در این مراسم، مجری برنامه از دیگر مجریان حاضر در سالن همایش‌ها نظیر محمد حسینیان و فرزاد حسنی تشکر کرد و از شهیدی‌فر و فرزاد جمشیدی نام برد.

 

***

 

به گزارش ایسنا، اسامی کامل برندگان دومین جشنواره فیلم‌های تلویزیونی در بخش‌های مختلف به شرح زیر است:

 

*** بخش فیلم‌های تلویزیونی


فیلمنامه-ابراهیم فروزش


کارگردانی- بهروز شعیبی


بهترین فیلم- ساعت به وقت صفر(اکبر تحویلیان)


بهترین بازیگر مرد- محسن تنابنده و سیامک صفری


بهترین بازیگر زن- اندیشه فولادوند


بهترین آهنگساز-بهنود یخچالی

 

 

*** بخش سریال‌های طنز

 

فیلمنامه- علیرضا بذرافشان/سارا خسروآبادی (نابرده رنج)


کارگردانی- حمید نعمت الله (به خاطر ترسیم فضای واقع گرایانه در وضعیت سفید)


بهترین سریال طنز - الهام غفوری (پایتخت)


بازیگر اول مرد- یونس غزالی (وضعیت سفید)


بازیگر اول زن- افسانه بایگان (وضعیت سفید)


مکمل زن- مرجانه گلچین (به خاطر سریال شمس العماره)


مکمل مرد-هوشنگ حریرچیان (ساختمان پزشکان و آشپزباشی‌)


تصویر-مسعود کرانی


موسیقی- امین هنرمن


دکور و صحنه- محمدرضا شجاعی


جلوه های ویژه-رضا میثاقی


بهترین تدوین- خشایار موحدیان و سودابه سعیدنیا


در این بخش با حضور فریدون جیرانی‌ و مجید مظفری که از سوی ضرغامی دعوت شدند به روی سن بیایند، از برترین‌ها تقدیر شد.

همچنین جایزه ویژه هیات داوران به محسن تنابنده به خاطر بازی در سریال «پایتخت» اهدا شد.

 

*** مسابقه و سرگرمی


اجرا- مسعود روشن پژوه


دکور-حسین فردرو


خلاقیت و پژوهش-سعید ابوطالب/محمد حسینی


مسابقه حضوری-سعید ابوطالب


مسابقه غیرحضوری- علی اکرمی


*** کودک و نوجوان


عروسکی‌ها


بهترین عروسکی:حسین مناجاتی


عروسک گردان:دنیا فنی زاده


صداپیشه: نگار استخر


نویسنده:شادی پورمهدی


موسیقی: امید سیاره


کارگردانی:هنگامه مفید


تدوین:ساسان امیرپور


تیتراژ-مهین جواهریان


طراح صحنه و دکور: منوچهر شاکری


به گزارش ایسنا، همچنین در بخشی از این مراسم از نگار استخر برای «سنجد خبرنگار» تقدیر شد.

 

ترکیبی‌ها:


بهترین بازیگر- محمد مسلمی/علی فروتن/ حمید گلی


مجری- داریوش فرضیایی و امیر محمد متقیان


نویسنده- محمدرضا حیدری


دکور- مونا ترابی


در بخش ترکیبی هیچ برنامه‌ای ترکیبی کودک‌ در هیات داوران انتخاب نشد.


***

به گزارش ایسنا، جایزه ویژه هیات داوران به این افراد اهدا شد: مرجان اشرفی زاده، علیرضا خمسه، ناهید دل آگاه، محسن تنابنده، سیامک صرافت، محمد دواودی و علیرضا سبط احمدی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.