قدس آنلاین:دکتر 'محمدحسن نظافتی' بنیانگذار جراحی نوین قلب باز با به شیوه ویدئویی، با حضور جمعی از نخبگان، مسوولان و هم استانی های خود در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی تجلیل شد.

از بنیانگذار جراحی نوین قلب ایران تجلیل شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد،  رییس ستاد تجلیل از دکتر محمدحسن نظافتی هدف از برپایی این آیین را تجلیل از 16 سال خدمت این پزشک حاذق خراسان شمالی در امر جراحی نوین بیماران و 15 هزار کودک بیمار قلبی عنوان کرد.
'قدرتی' در آیین تجلیل از دکتر نظافتی اظهار کرد: این آیین از دو ماه قبل در دستور کار قرار گرفته بود که با حمایت امام جمعه بجنورد و همکاری مسوولان شهری و استانی اجرایی شد.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن تجلیل از این پزشک موفق استان خراسان شمالی در حضور دانشجویان علوم پزشکی این استان می تواند موجب ایجاد انگیزه مضاعف در این جوانان برای کسب موفقیت های بزرگ علمی شود.
به گفته وی ستاد تجلیل از نخبگان خراسان شمالی از این پس فعالیت های خود را در تجلیل از سایر اقشار زحمتکش و نمونه استان تداوم خواهد داد.
امام جمعه بجنورد نیز تجلیل از الگوهای مردمی را زمینه ساز انگیزه برای جوانان در جامعه دانست و افزود: باید فرهنگ تجلیل از خادمان مردم در تمام گروه های شغلی با هدف تبیین رفتار اسلامی انجام شود.
حجت الاسلام 'ابوالقاسم یعقوبی' اضافه کرد: دکتر نظافتی نمونه ای از یک پزشک حاذق و متعهد است که می تواند الگوی مناسبی برای جوانان استان خراسان شمالی در خدمت رسانی به مردم باشد.
وی دلیل ماندگاری نام دکتر نظافتی در این استان را در خدمت مردم بودن و حرکت کردن همگام با مردم دانست.
بنیانگذار جراحی نوین قلب در ایران و خاورمیانه مادی گرایی را معضل اصلی پزشکان کشور دانست و گفت: نگاه مادی برخی از پزشکان کشور موجب شده تا این قشر در نگاه مردم از جایگاه خوبی برخوردار نباشند.
دکتر 'محمدحسن نظافتی' افزود: اگرچه تعداد پزشکان مادی گرا در کشور اندک است، ولی این شبکه به صورت قوی در جامعه عمل می کند که کارکرد سایر خادمان این بخش را نیز تحت الشعاع قرار داده است.
وی اضافه کرد: رویکرد مادی گرایانه در جامعه پزشکان بیشترین ضرر را به این قشر از لحاظ اخلاقی و فرهنگی وارد می کند.
دکتر نظافتی افزود: باید جامعه پزشکان اخلاق و رفتار حرفه ای و مسوولیت پذیری و احترام به بیمار را در دستور کار خود قرار دهد.
رییس بخش جراحی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ایجاد بخش وی ای پی توسط خود در این بیمارستان را که برای نخستین بار در کشور صورت گرفت به دلیل رویکرد احترام به بیمار و خدمات رسانی بهتر به قشر دردمند جامعه دانست.
دکتر نظافتی افزود: امروز حق بیماران ایرانی است که از امکانات و تجهیزات مدرن برای درمان استفاده کنند و نباید پزشکان بیماران را از این حقوق محروم کنند.
وی در پایان تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران دارای استعدادهای بالقوه ای است که باید از این توانمندی ها استفاده شود.
رییس سازمان نظام پزشکی خراسان شمالی نیز با قدردانی از خدمات و تلاش های 16 ساله دکتر نظافتی در درمان بیماران قلبی، این پزشک زبردست خراسان شمالی را الگوی مناسبی برای جوانان دانست.
دکتر 'محمدحسن انصاری مود' با انتقاد از آنچه که زیرمیزی گرفتن از سوی برخی از پزشکان خواند، این معضل را ناشی از کمرنگ شدن اخلاق حرفه ای نزد شماری از فعالان این حرفه دانست.
وی اضافه کرد: براساس تفکر شیعی پزشکان ما باید درمان را وظیفه خود دانسته و بیشتر توان خود را برای درمان این بیماران نیازمند به کار گیرند.
وی در پایان از دکتر محمدحسن نظافتی خواست تا فعالیت خود را به استان خراسان شمالی منتقل کند که این پیشنهاد مورد استقبال پزشکان قلب این استان قرار گرفت.
دکتر محمدحسن نظافتی در سال 1339 در روستای 'عشق آباد' از توابع شهرستان مانه و سملقان در غرب استان خراسان شمالی متولد شد.
وی پس از دریافت مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دهه 60 برای گذراندن دوره تخصصی قلب به پاریس رفت و در سال 76 برای خدمت به مردم ایران به کشور بازگشت
همچنین در آیین از دستگاه ثابت کننده قلب با نام تجاری 'اختاپوش' برای نخستین بار در کشور از سوی دکتر 'محمدحسن نظافتی'، بنیانگذار جراحی نوین قلب در ایران و خاورمیانه در بجنورد رونمایی و به رهبر معظم انقلاب تقدیم شد.
دکتر نظافتی افزود: امشب نخستین دستگاه ثابت کننده قلب را که در هنگام جراحی قلب مورد استفاده پزشکان و جراحان قرار می گیرد به رهبر معظم انقلاب تقدیم می کنم.
وی در خصوص دلیل رونمایی از این دستگاه در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی افزود: من فرزند این خطه از سرزمین بزرگ ایرانم و به دلیل تعلق خاطری که به این دیار دارم آن را در زادگاه خود رونمایی کردم.
انتهای خبر

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.