روز گذشته، روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف با انتشار تصویری مدعی معانقه ی محمود احمدی نژاد با مادر هوگو چاوز شد.

تصویر احمدی نژاد و مادر چاوز مونتاژ شده است+عکس

به گزارش  «انتخاب» ؛ اما اگر این هیجانات و احساسات را اندکی کنار نهیم و به بررسی دقیق تصویر بپردازیم، به راحتی می توان به قطعیت رسید که تصویر نه تنها جعلیست که یک فتوشاپیست غیرحرفه ای دست به جعل این تصویر زده است.

اول: ابتدا به تصویر زیر (تصویر 1)و فلش های قرمز رنگ توجه کرده تا "جداسازی" ناشیانه، غیرحرفه ای و ضعیف "کله" و "سر "حاضران در تصویر را به وضوح مشاهده کنید در واقع تنها اقدام رندانه فتوشاپیست، به تصویر کشیدن بخشی از صورت میرتاج الدینی در پشت سر احمدی نژاد است که در فیلم نیز در کنار رییس جمهور دیده می شود.

   دوم: هیچ خبرگزاری ، رسانه و عکاس معتبر و نامعتبر دیگری موفق به عکسبرداری یا فیلمبرداری از این صحنه نشده است! (با وجودی که صدها عکاس و فیلمبردار در این محل شلوغ حاضر بوده اند) و جالب آنکه در تنها فیلم منتشر شده از این اتفاق، چنین صحنه ای مشاهده نمی شود!

 سوم: نکته ی بسیار مهم تر آن است که اساساً احمدی نژاد با فرد دیگری در این تصویر مصافحه کرده و فتوشاپیست روزنامه دیلی تلگراف، جای فرد مصافحه کننده (که یک مرد است) را با مادر چاوز، جا به جا کرده است!

 الف -در عکس شماره یک احمدی نژاد با یکی از حضار که شاید از بستگان هوگو چاوز باشد همدردی می‌کند و در عکس شماره دو با مادر هوگو چاوز همدردی می‌کند.

ب –حال به خطاهای مشهود در مونتاژ و کار فتوشاپی دقت کنید:

ب/1-دست احمدی نژاد و به اصطلاح دست مادر چاوز، همان دست وی با آن مرد است. استخوان‌بندی، رگ‌های بیرون زده، چگونگی قرار گرفتن انگشتان کنار یک‌دیگر، فاصله انگشت‌ها و حتی مقداری که مقدار ناخن احمدی نژاد از دست او بیرون آمده، مقداری از انگشت شصت که در داخل دست وی قرار گرفته و ... همه عین هم هست و محال است چنین اتفاقی بیافتد.

ب/2 –عکس دو عکس روی هم منطق شود، معلوم می‌شود که حالت سر احمدی نژاد، میزان خم شدن، با آن که مرد و زن هر دو هم قد هم نیستند و نحوه‌ی قرار گرفتن روی صورت یکی است.

ب/3 –حتی مقدار چین و چروک صورت ناشی از تأثر و حالت لب، خم ابرو و میزان بسته شدن چشم احمدی‌نژاد در هر دو عکس عیناً یکی است.

ب/4 –به دگمه پیراهن شخصی که پشت هر دو نفر ایستاده نگاه کنید. دقیقاً میزان فاصله‌اش با کت احمدی‌نژاد یکی است. مگر می‌شود در حالی که افراد در حرکت هستند و دوربین نیز در حرکت و اصلاً ممکن است هر عکس را عکاسی تهیه کرده باشند، یک نفر در دیدار با دو نفر به یک حالت و یک اندازه بایستند و نفر سوم پشت آنها نیز چنان فاصله‌اش را حفظ کند که به رغم تفاوت زاویه دوربین، حتی یک میلیمتر هم فاصله دگمه‌ی پیراهنش با کت یک نفر دیگر تغییر نکند. با پیچیده‌ترین برنامه‌ریزی‌ها پلیسی، امنیتی، تشریفاتی، عکاسی و ... نیز نمی‌توان چنین شرایطی را ایجاد نمود.

ب/5 –اگر به کلاه خانمی که در گوشه سمت چپ عکس قرار دارد و فاصله آن و ... دقت شود، معلوم می‌شود نه تنها احمدی نژاد باید در یک حالت فیکس ایستاده باشد و افراد بیایند در همان حالت دست در دست او قرار داده و با او همدردی کنند، بلکه سایرن نیز باید منجمد شده باشد و هیچ حرکتی در این سالن نکرده باشد. همه باید مجسمه باشند تا چنین حالتی ممکن شود.

ب/6 –عکس فتوشاپی جعلی محل برش عکس برای نزدیک نشان دادن عکس احمدی‌نژاد با آن مرد و نیز دور نشان دادن عکس با به اصطلاح مادر چاوز به وضوح معین می‌گردد.

ب/7 –جاعل فتوشاپی آن قدر عجله داشته که حتی نکرده ابروی آن مرد را که در عکس زیر دماغ احمدی‌نژاد قرار گرفته خوب پاک کند و نیز میزان فاصله لبه‌ یقه‌ی پیراهن نفر پشت سر را کمی تغییر دهد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    15 14
    ايول واقعا موشکافانه وعالي بود
  • عجب IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    8 3
    من يه جوان اين مملکتم به خاطر بي پولي خودم و فقر مالي ديروز مي خواستم خود کشي کنم ،شما سر چي داريد بحث مي کنيد؟
  • عرشيا IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    2 12
    خدا مارو ببخشه که گمان بيهوده برديم
  • علي IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    5 3
    ططهير نفرماييد اقاي احمدي نژاد رو شما ما مردم رو چي فرض کرديد؟ خنگ؟ اي کيو هويج؟
  • بجستون IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    4 13
    واقعا خباثت در تخريب يك شخص تا كجا كشيده ميشه از اين بابا چي ميخواهند؟ 4ماه ديگه تموم ميشه! هر چند از روز اول هم نگذاشتند آب راحتي از گلويش پايين بره! يعني تحمل عدالت اينقدر سخته؟!!
  • ميثم تمار IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    16 3
    فتوشاپ قشنگي درست کرده ايد . آقاجان رييس جمهور فول کرده چرا نمي خواهيد قبول کنيد . آنوقت شما عکس مادر چاوز را برمي داريد و جاي آن عکس يک مرد را مي گذاريد و مدعي مي شويد که ديلي تلگراف فتوشاپ کرده . دقت کنيد: 1 - اين آقا که با احمدي نژاد روبوسي مي کند به کجاي احمدي نژاد بوسه مي زند؟ او که مي بيند قدش کوتاهتر است اگر بخواهد احمدي نژاد را ببوسد ( که مي خواهد ودر عکس فرم لب هاي او مشهود است ) بايد سرش را به سمت بالا بگيرد نه پايين .2 - تصوير اين مرد چرا در هيچيک از فيلم ها و عکس هاي حضور احمدي نژاد در کاراکاس نيست ؟ و... گذشته از مصافحه در فيلم موجود هم ديده مي شود که رييس جمهور شانه مادر چاوز را مي گيرد که تاج الديني به پشت احمدي نژاد مي زند . از شما بابت فتوشاپ قشنگتان در گمراهي مردم و تبرئه منتخب مردم متشکرم. والسلام علينا و علي عبادالله الصالحين
  • جنيفر IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    3 9
    واقعا عالي بود بعضي ها که دقت نمي کنند فکر مي کنند واقعاً درسته
  • مجتبي IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    4 5
    بابا مگه قتل کرده به خدا پزشک قانوني هم اينجوري عمل نميکنه که اينقدر موضوع به اين سادگي را بزرگ ميکنند چزا ما ملت را اينقدر بدبخت و بي فرهنگ به دنيا نشون ميدند واقعا آدم گيرش ميگيره
  • 4u IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    5 2
    منم جزء کساني بودم که در باره اين عکس نظر منفي داده بودم و شايد مطلبي هم گفته بوده باشم و يا حتي متلکي هم شايد گفته باشم بنابراين ضمن استغفار و توبه سعي خواهم کرد با دقت بيشتري نسبت به مخصوصا عکسهاي اينترنتي زودي جو گير نشوم و دنيا و اخرتمو به همين راحتي خراب نکنم.
  • حسن IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    4 2
    حالا كدومش فتو شاپه؟
  • مهدي IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    9 3
    خود احمدي نژاد اينا تاييد ميکنن شما شديد کاسه داغتر از آش البرادغي تو بغل احمدي نژاد چيکار ميکنه بعدشم احمدي نژاد تو سفر به کاراکاس شال سياه انداخته بود که تو تصوير هم مشخص هست عموجون تصوير بعل کردن البرادعي فتوشاپه
  • رهگذر IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    3 12
    با تبليغات وسيع اين عکس در رسانه ها براي شخص رئيس جمهور محترم خيلي ناراحت شدم و متاسفم از اينکه براي رياست جمهوري احترام قائل نيستند . با اين تصوير ساختگي گناه رئيس جمهور چيست
  • بهنام IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    11 4
    بابا جان مشخص شد که عکس پيرمرد متعلق به البرادعي هستش و الکيه عکس واقعي همونيه که با مادر چاوزه
  • لعيا IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    22 0
    آخه چرا شما انقد زود باورين؟لابد الان يکي چدتا دليل دورغ ديگه رو با اعتماد بنفس کامل براتون بياره باور ميکنين اتفاقا عکس البرادعي فتوشاپه يعني ايشون با اين قدش از احمدي نژاد کوتاه تره؟؟
  • سينا IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    13 1
    کاملأ واضحه که عکس با پير مرد فتوشاپ و جعليه. دوستان به انگشت سبابه (اشاره) مادر چاوز توجه کنيد که به زير گلوي خودش فشار آورده و فرو رفتگي ايجاد کرده. با اين دلايلي که آوردن اتفاقأ ميشه از اون ور هم نتيجه گرفت که اون عکس با پير مرده کاملأ جعليه.
  • محسني IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    5 0
    چرا اشتباهت احمدي نژاد و اطرافيان قبول ندارند و هميشه انکار ميکنند، نيم کيلو باش و مردباش، جرات بت خودت بده از مردم معذرت خواهي کنه چه در اشتباه مديرت در اقتصاد که تورم سرسام اوره
  • محسن IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    1 4
    اگه يه مرد تو دنيا بتونه گردن احمدي نژاد رو بوس کنه من بهش جايزه ميدم , عکسو ببينيد لبشو غنچه کرده تو گردن محمود جان...ايششششش
  • محدثه IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
    2 2
    دوستان مگه ميشه احمدي نژادي که ميدونه همه کاراش زير ذره بينه بياد اين مادر بزرگ رو بغل کنه.خوشگل تر از اينارو محل نميذاره
  • صادق IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    2 1
    محدثه راست ميگه/محمود به از اينا بهتر محل نگذاشته چه برسه به اين پيره زن....
  • طراح IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    4 1
    شرمنده روي ماهتون عکسي که با پيرمرده کامل فتوشاپي هست و عکس مادربزرگه کامل طبيعي. يک طراح
  • طراح IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    2 1
    اين يک عکس بيشتر نيست عکس بابابزرگ فتوشاپي و عکس مادربزرگه واقعيه. پس دو تا عکس نيست که شما مي گيد مگه ميشه ... پس تمام استنادات شما کلا بي اساسه. نون بازوتو بخور
  • طراح IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    4 2
    عکس مادربزرگو با البرادعي عوض کردي و فتوشاپ ناشيانه کار کردي. عکس دخترشو با کي عوض مي کني؟ ...
  • عاقل باش IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۹
    1 2
    زن به اين چاقي چرا دست لاغر و مردانه دارد آقا فوتشاپي ناشي، خودتي نه ملت
  • عليرضا IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    0 0
    تازه البرادعي که قدش بلند تر احمدي نژاده چرا توي عکس تا سر سينشه؟ آب رفته؟ يه چيز ديگه به فرم لباي مرده نگاه کنيد ؛ اون پايين داره چکار ميکنه؟
  • 123 IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    البرادعي دوبرابر احمدي نژاد قد داره. حالا چرا توي عکسي که ميگين تا سر شانه احمدي‌نژاد نميرسه؟؟؟ ميخواين بگيد مادر چاوزو بغل نکرده؟ بريد يه سر به سخنان مراجع بزنيد توي اون زمان که چقدر ازش نکوهش کردن به خاطر اين کارش